Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 26/2015 w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 26/2015
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 26 lutego 2015 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645, 1318; Dz.U. z 2014 r. poz. 379, 1072) Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. W regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Widuchowa nadanym Zarządzeniem Nr 110/2011 Wójta Gminy Widuchowa z dnia 1 września 2011 wprowadza się następujące zmiany:

1) § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 5.1.W skład Urzędu wchodzą następujące referaty, komórki organizacyjne i stanowiska pracy:
1) Referat Finansowy (Fn), w tym stanowiska podatkowe (Pd);
2) Referat Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji (GNG);
3) Referat Inwestycji, Strategii i Rozwoju (ISR),
4) Referat Organizacyjny (OR);
5) Samodzielne Stanowisko do Spraw Obywatelskich (SO) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (USC);
6) Samodzielne Stanowisko do Spraw Obrony Cywilnej (OC);
7) Samodzielne Stanowisko do Spraw Oświaty Kultury i Sportu (OK).”;

2) § 15 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 15.1. Do zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji należy prowadzenie następujących spraw:
1) określanie zasad nabycia, zbycia i obciążenie nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania i najmu;

2) obrót nieruchomościami stanowiącymi własność gminy, w szczególności: sprzedaży, zrzeczenia się, oddawania w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę oraz w trwały zarząd, obciążania ograniczonymi prawami rzeczowymi, wnoszenia, jako wkłady do spółek;
3) dokonywanie darowizny na cele publiczne;
4) składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych oraz doprowadzenie do ich zgodności;
5) uzyskiwanie opinii wojewódzkiego konserwatora zabytków, przy obrocie nieruchomościami wpisanymi do rejestru zabytków;
6) współdziałanie z organami gospodarującymi nieruchomościami Skarbu Państwa;
7) oddawanie w trwały zarząd, użytkowanie, najem lub dzierżawę nieruchomości jednostkom organizacyjnym gminy;
8) składanie wniosków o przekazanie gminie w drodze darowizny nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej oraz inne cele publiczne;
9) gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w zakresie:
a) zapewnienia wycen nieruchomości,
b) naliczania należności za nieruchomości,
c) współpracy z organami gospodarującymi nieruchomościami Skarbu Państwa,
d) zbywania nieruchomości,
10) podejmowania czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku;
11) rozwiązywanie umowy użytkowania wieczystego, jeżeli użytkownik wieczysty z tej nieruchomości w sposób sprzeczny z ustalonym w umowie;
12) przyznawanie pierwszeństwa w nabywaniu lokali ich najemcom lub dzierżawcom;
13) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, użytkowania wieczystego, użytkowania, najmu lub dzierżawy;
14) zwalnianie z obowiązku zbycia nieruchomości w drodze przetargu;
15) ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów;
16) obniżanie ceny wywoławczej nieruchomości;
17) odstępowanie od obowiązku organizowania przetargów;
18) ustanawianie w drodze decyzji trwałego zarządu na rzecz jednostki organizacyjnej gminy;
19) wydawanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu;
20) orzekanie o przekazaniu trwałego zarządu między jednostkami organizacyjnymi;
21) włączanie nieruchomości nie zagospodarowanych w wyniku likwidacji lub prywatyzacji komunalnej osoby prawnej do gminnego zasobu nieruchomości;
22) wykonywanie obowiązku wskazania i przeniesienia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa, jeżeli jest ona niezbędna na cele określone ustawą;
23) udzielanie bonifikat od ceny nieruchomości w przypadkach określonych w ustawie lub uchwale Rady Gminy;
24) żądanie zwrotu udzielonych bonifikat przy zbyciu przez nabywcę nieruchomości lub zmianie sposobu jej użytkowania;
25) wnioskowanie o podwyższanie lub obniżanie bonifikaty od ceny lub od pierwszej opłaty i opłat rocznych z tytułu zbycia nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
26) ustalanie innych terminów płatności opłat rocznych niż określone w ustawie;
27) ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
28) wnioskowanie o podwyższanie stawki procentowej opłaty rocznej;
29) aktualizowanie opłaty rocznej oraz wypowiadania wysokości dotychczasowej opłaty rocznej;
30) ustalanie opłat adiacenckich i odszkodowań z tytułu scalenia i podziału nieruchomości oraz po urządzeniu lub modernizacji drogi albo po stworzeniu warunków do podłączenia nieruchomości do urządzeń infrastruktury technicznej, ustalania stawki procentowej tej opłaty oraz warunków rozłożenia jej na raty;
31) wykonywanie prawa pierwokupu;
32) udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym danych dotyczących szacowanych nieruchomości;
33) wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
34) określanie wysokości opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
35) przejmowanie od Agencji wydzielonego majątku wraz z niezbędnymi gruntami;
36) przeniesienie własności nieruchomości na rzecz gminy w zamian za zaległości podatkowe;
37) prowadzenie spraw dotyczących ustalania lub likwidacji nazwy miejscowości, nazewnictwa ulic, placów mostów oraz numeracji porządkowej nieruchomości;
38) współpraca z KRUS w zakresie informacji o indywidualnych gospodarstwach rolnych, poświadczenia oświadczeń rolników wydawanych na podstawie przepisów ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego;
39) udzielanie pomocy informacyjnej rolnikom w zakresie obrotu produktami rolnymi i środkami produkcji, możliwości uzyskiwania kredytów preferencyjnych dla produkcji rolnej oraz udział w szacowaniu szkód w gospodarstwach rolnych dotkniętych klęskami żywiołowymi;
40) udzielanie informacji mających znaczenie dla ustalania świadczeń z zakresu ubezpieczenia rolników;
41) kontrolowanie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego, ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego oraz ubezpieczenia upraw rolnych;
42) organizacja i prowadzenie spisów rolnych przy współpracy z sołtysami i radami sołeckimi;
43) prowadzenie działań związanych z zagrożeniem powodziowym, w zakresie dotyczącym referatu;
44) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego;
45) wydawanie decyzji zatwierdzającej rozgraniczenie nieruchomości na wniosek i z urzędu;
46) zatwierdzanie projektu podziału nieruchomości w drodze decyzji;
47) komunalizacja mienia;”;

3) w § 16 ust.24 skreśla się pkt 8 oraz pkt 9;

4) § 17 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 17.1 Do zadań Referatu Inwestycji, Strategii i Rozwoju należy:
1) opracowanie Strategii Rozwoju Gminy w tym nadzór nad opracowaniem i realizacją projektów rocznych i wieloletnich programów i planów:
a) Programu Ochrony Środowiska,
b) Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
c) Programu Opieki nad Zabytkami,
d) Planu Zaopatrzenia w Ciepło, Energię Elektryczną i Paliwa Gazowe,
e) Programu Rewitalizacji,
f) Planu Rozwoju Lokalnego.
2) opracowanie projektów rocznych, kadencyjnych i wieloletnich programów inwestycyjnych;
3) pozyskiwanie środków pozabudżetowych pochodzących ze źródeł krajowych i programów Unii Europejskiej na realizację planów, strategii, inwestycji oraz innych zadań Gminy;
4) opracowanie, składanie wniosków i realizacja projektów;
5) przygotowanie dokumentacyjne zadań inwestycyjnych według procedur zamówień publicznych
6) prowadzenie inwestycji: bieżący nadzór nad realizacją inwestycji gminnych, rozliczenie końcowe zadań i zgłaszanie do użytkowania.
7) opracowywanie planów remontów;
8) prowadzenie i rozliczanie remontów;
9) pozyskiwanie środków pozabudżetowych na tzw. „miękkie” projekty realizowane przez Gminę;
10) sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy - zgodnie z procedurą ustaloną w ustawie;
11) sporządzanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany, zgodnie z procedurą ustaloną w ustawie;
12) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
13) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego także uchylonych i nieobowiązujących i materiałów z nimi związanych;
14) ustalanie w decyzjach jednorazowych opłat z tytułu obniżenia lub wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego lub jego zmiany i informowania o tym Rady Gminy;
15) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
16) inicjowanie i nadzorowanie przedsięwzięć z zakresu rozbudowy infrastruktury komunalnej zgodnie z zapotrzebowaniem społeczności gminy;
17) przygotowywanie terenów budowlanych i współdziałanie z innymi podmiotami realizującymi inwestycje na terenie gminy;
18) współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w sprawach nadzoru urbanistycznego, architektonicznego i budowlanego;
19) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
20) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
21) nadzór nad zgodnością realizacji wszelkich działań gospodarczych z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego;
22) koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działaniami z zakresu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
23) prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami;
24) współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej w zakresie realizowanych zadań;
25) opiniowanie inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska, w tym przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko;
26) współdziałanie z policją w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu na drogach (organizacja ruchu drogowego);
27) uzgadnianie i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, usytuowanie w nim reklam, wjazdów i urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi zgodnie z ustawą o drogach publicznych;
28) sprawowanie nadzoru nad oświetleniem i oznakowaniem ulic;
29) remonty i bieżące utrzymanie dróg;
30) prowadzenie ewidencji dróg gminnych;
31) współdziałanie z zarządem dróg publicznych w zakresie utrzymania dróg;
32) realizacja zadań własnych gminy wynikającej z ustawy Prawo energetyczne;
33) wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze, w tym przygotowywanie opinii projektów prac górniczych lub projektów prac geologicznych, przygotowywanie opinii planów ruchu zakładu górniczego;
34) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów zawierających informacje o środowisku;
35) prowadzenie spraw w zakresie sporządzenia programu ochrony środowiska i planu gospodarki odpadami, przygotowywanie raportów z wykonania tych programów;
36) ustalanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska (dla instalacji lub urządzeń funkcjonujących dla Gminy);
37) wykonywanie obowiązków z zakresu gospodarki odpadami, w tym przygotowywanie opinii dotyczących programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi;
38) wydawanie decyzji środowiskowych;
39) przygotowywanie opinii w sprawach zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
40) wykonywanie obowiązków w zakresie ochrony przyrody, w tym przygotowywanie materiałów w celu wprowadzenia form ochrony przyrody;
41) realizacja zadań gminy związanych z ochroną zieleni i środowiska;
42) udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie;
43) współdziałanie z innymi instytucjami w zakresie melioracji szczegółowych;
44) współdziałanie z rodzinnymi ogrodami działkowymi;
45) przyjmowanie zeznań świadków;
46) prowadzenie całości spraw związanych z organizacją transportu publicznego w tym wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym na obszarze gminy;
47) udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
48) wykonywanie zadań wynikających z ustawy prawo wodne, w tym wydawanie decyzji wyznaczających części nieruchomości umożliwiające dostęp do wód, decyzji nakazujących właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom powstałych wskutek zmiany stanu wody na gruncie, zatwierdzanie ugodą (w drodze decyzji) w sprawach zmiany stanu wody na gruntach;
49) składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków;
50) przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu zabytkowego oraz przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub wykopaliska i zawiadamiania o tym wojewódzkiego konserwatora zabytków;
51) sporządzanie gminnego programu opieki nad zabytkami;
52) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków;
53) realizacja spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, a dotyczących zadań Gminy;
54) opiniowanie rocznych planów łowieckich;
55) opiniowanie wniosków o dzierżawę obwodów łowieckich;
56) współdziałanie z zarządcami obwodów łowieckich w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich;
57) przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt dziko żyjących;
58) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznawanych za agresywne;
59) przyjmowanie zawiadomień i informowania Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierząt;
60) wyznaczanie rzeczoznawców do określenia wartości zwierząt;
61) zgłaszanie występowania na obszarze gminy organizmów szkodliwych;
62) wykonywanie zadań z zakresu polityki informacyjnej, a w szczególności:
a) publiczne prezentowanie działań organów gminy,
b) stwarzanie dobrego klimatu wokół planów i realizacji zadań Gminy- działalność public- relations,
c) współudział w realizacji obowiązków nałożonych na organy administracji w ustawie o dostępie do informacji publicznej,
d) prowadzenie strony internetowej gminy w tym: bieżąca jej aktualizacja
63) realizacja zadań związanych z promocją Gminy w tym zbieranie materiałów, ich opracowywanie oraz publikacja wydawnictw promocyjnych lub informacyjnych;
64) prowadzenie spraw związanych z umieszczaniem reklam na obiektach gminnych;
65) koordynowanie imprez o charakterze turystycznym;
66) prowadzenie całości spraw związanych z organizowaniem i realizacją gminnych imprez masowych;
67) inicjowanie i koordynacja współpracy z mediami, instytucjami, stowarzyszeniami i innymi podmiotami w zakresie kultury, sportu, turystyki, rekreacji wypoczynku i promocji Gminy;
68) prowadzenie całości spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przeprowadzanie imprez masowych;
69) prowadzenie postępowań w sprawach zgromadzeń;
70) wydawanie zezwoleń na zbiórki przeprowadzane na obszarze Gminy lub jej części;
71) realizacja zadań wynikających z ustawy o usługach turystycznych m.in. prowadzenie ewidencji obiektów, dokonywanie wpisów, przyjmowanie wniosków, prowadzenie kart ewidencyjnych oraz wykazu kart, wydawanie zaświadczeń o wpisie;
72) prowadzenie spraw dotyczących funduszu sołeckiego.”;

5) w § 20 ust. 1 skreśla się pkt 33.

§ 2. Dotychczasowy załącznik Nr 1 do Regulaminu zastępuje się Załącznikiem Nr 1do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 marca 2015 r.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zal. do z26-15.docx (DOCX, 55.43Kb) 2015-03-09 10:16:22 314
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
09 mar 2015

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
09 mar 2015, godz. 10:16

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
09 mar 2015, godz. 10:20