Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 66/2015 w sprawie pełnienia obowiązków służby bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 66/2015
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 26 maja 2015 r.

w sprawie pełnienia obowiązków służby bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie Gminy Widuchowa .

Na podstawie art.33 ust.5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.z 2013r. poz.594,poz.1318, z późn.zm: Dz.U. z 2014r.,poz.379,poz.1072) i art. 23711 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U.z 2014r.,poz.1502,poz.1662) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r.w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 1997r.,Nr 109, poz.704 z późn.zm.: Dz.U.z 2004r.Nr 246,poz.2468) zarządzam co następuje:

§ 1. Z dniem 01 czerwca 2015r. na podstawie umowy nr 1/2015 z dnia 19 maja 2015r. Aneta Kurczewska-Cieślak prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: „SALOMON” Centrum Szkoleniowo-Doradcze Kurczewska-Cieślak Aneta z siedzibą w Chojnie, ul.Słowiańska 2, 74-500 Chojna NIP :5971490481 przejmuje obowiązki dotyczące prowadzenia wszelkich prac związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ppoż. na terenie naszego zakładu pracy, zgodnie z art.23711 § 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (Dz.U.z 2014r. ,poz.1502 z późn.zm).

§ 2. Zgodnie z art.2 i art.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.Nr 109, poz.704 z późn.zm.) do zakresu działania służby bhp należy w szczególności:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp,
4) udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
5) udział w ocenie zagrożeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
6) udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
7) zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach,
8) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
9) udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
10) opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
11) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
12) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
13) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
14) doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
15) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
16) współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
17) inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.

§ 3. Służba BHP jest uprawniona do:
1) przeprowadzenia kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przestrzegania przepisów oraz zasad w tym zakresie w zakładzie pracy i w każdym innym miejscu wykonywania pracy,
2) występowania do osób kierujących pracownikami z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
3) występowania do pracodawcy z wnioskami o nagradzanie pracowników wyróżniających się w działalności na rzecz poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
4) występowania do pracodawcy o zastosowanie kar porządkowych w stosunku do pracowników odpowiedzialnych za zaniedbanie obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
5) niezwłocznego wstrzymania pracy urządzenia technicznego w razie wystąpienia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracownika albo innych osób,
6) niezwłocznego odsunięcia od pracy pracownika, który swoim zachowaniem lub sposobem wykonywania pracy stwarza bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia własnego albo innych osób,
7) wnioskowania do pracodawcy o niezwłoczne wstrzymanie pracy w zakładzie pracy, w jego części lub innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę do wykonywania pracy, w wypadku stwierdzenia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników albo innych osób.

§ 4. Służba BHP będzie wykonywała swoje obowiązki na terenie zakładu pracy Zleceniodawcy poprzez systematyczne wizytacje zakładu - 4 razy w miesiącu, a w sytuacjach pilnych na telefoniczne zgłoszenie. Osoby uprawnione do pełnienia nadzoru to:
1) Przemysław Cieślak: Główny Specjalista ds. BHP, Inspektor PPOŻ,
2) Aneta Kurczewska -Cieślak: Specjalista ds.BHP,
3) Jacek Kłapouch: Główny Specjalista ds.BHP.

§ 5. Wszyscy pracownicy zobowiązani są do zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia oraz do respektowania wszelkich zaleceń dotyczących poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz działań dotyczących ochrony przeciwpożarowej.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
08 cze 2015

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
08 cze 2015, godz. 14:09

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
08 cze 2015, godz. 14:09