Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 318/2013 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej w Urzędzie Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 318/2013
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 5 kwietnia 2013 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej w Urzędzie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230, z 2011r. Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 21, poz. 113, Nr 217, poz. 1281, Nr 149, poz. 887, z 2012r. Nr 567, z 2013 r. Nr 153), Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji zdawczo- odbiorczej składników majątkowych sołectwa Dębogóra (dla których osobą odpowiedzialną jest Tadeusz Duda).

§ 2. Spisem z natury należy objąć składniki majątkowe: środki trwałe i wyposażenie.

§ 3. Określa się terminy:
a) rozpoczęcie spisu z natury na dzień 10.04.2013 r.,
b) zakończenie spisu z natury na dzień 10.04.2013 r.

§ 4. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam Komisję Inwentaryzacyjną, będącą jednocześnie Zespołem Spisowym która przeprowadzi spis z natury w następującym składzie:
1) Bogusława Siebert - przewodniczący;
2) Danuta Budkiewicz - Mokros - członek;
3) Krystyna Białek - członek.

Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.

§ 5. Inwentaryzację składników majątku w drodze spisu z natury wymienionych w § 1 należy przeprowadzić na dzień 10.04.2013 r. Ustalenie stanu nastąpi zgodnie z art.26 ust.3 pkt 1 ustawy o rachunkowości (Dz.U.02.76.694 z późn. zmianami).

§ 6. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy zostanie przeprowadzone dnia 08.04.2013 r. przez głównego księgowego.

§ 8. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§ 9. Zobowiązuję osobę prowadzącą ewidencję mienia komunalnego do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobę prowadzącą księgi inwentarzowe).

§10. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 12.04.2013 r.

§ 11. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.04.2013 r. i dostarczenie do opinii Radcy Prawnego i Skarbnika do dnia 15.04.2013 r.

§ 12. Inwentaryzację przeprowadza się zgodnie z harmonogramem inwentaryzacji składników majątkowych.

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Etap I - Przygotowanie inwentaryzacji

Lp.

Fazy czynności do wykonania

Odpowiedzialny

(wykonawca)

Termin

1

Wydanie zarządzenia wewnętrznego (którego integralną częścią jest harmonogram oraz wykazy członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych)

Wójt, kierownik jednostki

 

2

Przeprowadzenie szkolenia- instruktażu

skarbnik

08.04.2013

3

Przygotowanie do inwentaryzacji poprzez:

a) uzgodnienie ewidencji pól spisowych z ewidencją księgową

b) przygotowanie (uporządkowanie) dokumentacji

c) uporządkowanie pól spisowych

Osoba prowadząca ewidencje mienia

08.04.2013

4

Pobranie arkuszy spisowych zaewidencjonowanych jako druki ścisłego zarachowania

Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej

09.04.2013

 

Etap II - przeprowadzenie inwentaryzacji

 

Lp.

Fazy czynności do wykonania

Odpowiedzialny

(wykonawca)

Termin

I.

1

Przeprowadzenie spisów z natury

Komisja inwentaryzacyjna

10.04.2013

 

 

Zabezpieczenie ewidencji inwentaryzowanych składników

zespół spisowy, osoby odpowiedzialne materialnie

10.04.2013

 

2

pobranie od osób odpowiedzialnych materialnie oświadczeń końcowych

zespół spisowy

10.04.2013

 

3

Przekazanie dokumentacji inwentaryzacyjnej do księgowości

komisja inwentaryzacyjna

10.04.2013

 

Etap III - wycena materiałów inwentaryzacyjnych, ustalenie, weryfikacja i rozliczenie różnic

Lp.

Fazy czynności do wykonania

Odpowiedzialny

(wykonawca)

Szacunkowy termin zakończenia

1

Wycena arkuszy spisowych oraz sprawdzenie poprawności dokumentacji inwentaryzacyjnej

księgowość

12.04.2013

2

Ustalenie różnic inwentaryzacyjnych

księgowość

12.04.2013

3

Wyjaśnienie okoliczności i przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych

osoby odpowiedzialne materialnie

12.04.2013

4

Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych

komisja inwentaryzacyjna, księgowość

12.04.2013

5

Opracowanie sprawozdania komisji inwentaryzacyjnej z weryfikacji różnic z wnioskami co do sposobu ich rozliczenia

komisja inwentaryzacyjna

12.04.2013

6

Zaopiniowanie wniosków komisji inwentaryzacyjnej

skarbnik, radca prawny

15.04.2013

7

Decyzja o rozliczeniu różnic

Wójt, kierownik jednostki

15.04.2013 r.

8

Ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie

księgowość

15.04.2013

9

Archiwizowanie dokumentacji inwentaryzacyjnej (5 lat)

księgowość

15.04.2013


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
12 kwi 2013

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
12 kwi 2013, godz. 12:02

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
12 kwi 2013, godz. 12:06