Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 267/2005 w sprawie ustalenia opłat cmentarnych.


ZARZĄDZENIE Nr 267/2005
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 10 lutego 2005 r.

w sprawie ustalenia opłat cmentarnych.

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z dnia 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 121, poz. 770, z dnia 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 199, poz. 1937), art. 7 ust. 2 ustawy z 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. z 2000 r. Nr 23, poz. 295, Nr 120, poz. 1268, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568) oraz § 1 pkt 3 i 4 Uchwały Nr XX/2002/2000 Rady Gminy Widuchowa z dnia 18 grudnia 2000 r. w sprawie powierzenia Zarządowi Gminy uprawnień do określenia wysokości opłat komunalnych, zarządza się, co następuje:

§ 1. Ustala się następujące opłaty cmentarne netto:
1) za korzystanie z cmentarzy komunalnych:
a) „Za miejsce na cmentarzu komunalnym” raz na 20 lat:
- pod grób dziecinny do 10 lat - 50 zł,
- pod grób dla dorosłych - 90 zł,
- pod grób rodzinny - 150 zł,
- za dodatkowe miejsce - 75 zł;
2) opłaty za usługi pogrzebowe:
a) za wykopanie grobu dla dzieci do lat 10 - 180 zł,
b) za wykopanie grobu dla osoby dorosłej - 350 zł,
c) za wykonanie wykopu pod grobowiec wzrost opłaty wymienionych w pkt 1 i 2 o 50%,
d) za wykonanie uroczystości pogrzebowej - 380 zł,
e) za każdą rozpoczętą dodatkową godzinę obsługi pogrzebowej ponad normę (ponad dwie godziny) - 160 zł,
f) wzrost opłat za wykonane usługi pogrzebowej w dni wolne od pracy o - 80%;
3) jednorazowa opłata za umieszczenie zwłok na cmentarz komunalnym - 80 zł;
4) za najem kaplicy za każdą rozpoczętą dobę - 65 zł.
§ 2. Traci moc Zarządzenie Nr 42/2003 r. Wójta Gminy Widuchowa z dnia 17 lutego 2003 roku w sprawie ustalenia opłat cmentarnych.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Widuchowej.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Zarządzenia Nr 267/2005
Wójta Gminy Widuchowa
z dnia 10 lutego 2005 r.

Zwiększenie stawek opłat w stosunku do roku 2003 jest podyktowane koniecznością przygotowania nowych miejsc pochówku oraz pokrycia nakładów poniesionych na zwiększoną ilości wywozu nieczystości stałych z cmentarzy. Systematyczne wywozy odpadów z cmentarzy ograniczyły powstawanie wokół cmentarzy dzikich wysypisk.
Rocznie z cmentarzy komunalnych wywozi się 250m3 odpadów na kwotę netto około 10,6 tys. zł. Planuje się łącznie nakłady na utrzymanie cmentarzy komunalnych w roku 2005 na kwotę 20,5 tys. zł.
W ostatnich latach w tej działalności zakład ponosił straty i z tego względu wykonywano tylko niezbędne prace porządkowe na cmentarzach komunalnych. W roku 2004 przeprowadzono porządkowanie cmentarzy w m. Lubicz, Ognica oraz Krzywin, wykonując wstępne porządkowanie cmentarzy z usunięciem zbędnych krzewów i krzaków. Zakończono prace wykończeniowe na budynku domu pogrzebowego w m. Widuchowa. Wyposażono cmentarze w nowe kosze na nieczystości stałe oraz naprawiono istniejące.

Planowane zakres prac do przeprowadzenia na cmentarzach komunalnych w roku 2005:
1. wykonanie ogrodzenia części cmentarza w m. Widuchowa tj. około 130 mb siatki drucianej z wykorzystaniem istniejących słupków betonowych;
2. wycinka drzew na cmentarzu w m. Ognica i Lubicz, oraz karczowanie z przygotowaniem nowych kwater;
3. przygotowanie w porozumieniu z ochrona zabytków dokumentacji na wycinkę i pielęgnację drzew na cmentarzu w m. Widuchowa.

Dochody z administrowania cmentarzy od roku 2003 zmniejszyły się także, w wyniku ograniczenia ilości wykonywanych usług związanych z wykonywaniem usług cmentarnych tj. wykopanie grobu czy też uroczystości pogrzebowych w konsekwencji ograniczenia zatrudnienia w zakładzie oraz powstania firm specjalistycznych, które wyposażone są w odpowiedni sprzęt ( karawany, chłodnie, sklepy) do wykonywania tych usług. Ilość wykonywanych usług pogrzebowych rocznie - około 40, nie pozwala na inwestowania w rozwój tej działalność.
Planowane dochody:
1. wykup miejsca na cmentarzu - 7,5 tys. zł;
2. usługi wykonane przez zakład - 3,0 tys. zł;
3. opłaty za umieszczenie zwłok - 7,5 tys. zł;
4. najem kaplicy - 2,5 tys. zł.
Łącznie - 20,5 tys. zł.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
18 lut 2005

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
18 lut 2005, godz. 12:05

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
18 lut 2005, godz. 12:05