Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 534/2009 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 534/2009
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 05 listopada 2009 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420), Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. Przeprowadzenie spisu z natury w następujących polach spisowych:
1) Urząd Gminy Widuchowa;
2) Ochotnicza Straż Pożarna w Widuchowej;
3) Ochotnicza Straż Pożarna w Krzywinie;
4) Ochotnicza Straż Pożarna w Ognicy;
5) Magazyn Obrony Cywilnej;
6) Świetlica wiejska w Rynicy;
7) Świetlica wiejska w Żelechowie;
8) Świetlica wiejska w Żarczynie;
9) Świetlica wiejska w Lubiczu;
10) Świetlica wiejska w Dębogórze;
11) Świetlica wiejska w Marwicach;
12) Świetlica wiejska w Pacholętach;
13) Świetlica wiejska w Ognicy;
14) Świetlica wiejska w Czarnówku;
15) Świetlica wiejska w Bolkowicach;
16) Świetlica wiejska w Kłodowie;

17) Magazyn sołectwa Widuchowa.

§ 2. Spisem z natury należy objąć środki trwałe klasyfikowane w grupach 01-08 klasyfikacji środków trwałych (w przypadkach, w których możliwe jest zastosowanie spisu z natury), wyposażenie, maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie, rzeczowe składniki aktywów obrotowych (310), aktywa pieniężne z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych, składniki majątku będące własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla Urzędu Gminy.

§ 3. Określa się terminy:
a) rozpoczęcie spisu z natury na dzień 16.11.2009,
b) zakończenie spisu z natury na dzień 15.12.2009.

§ 4. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam komisję inwentaryzacyjną, która przeprowadzi spis z natury aktywów pieniężnych z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych, w następującym składzie:
1) Janina Stojek - przewodniczący;
2) Mariola Miskis - członek;
3) Anna Sobczyńska- członek.

oraz zespoły spisowe:
Zespół spisowy Nr 1 do przeprowadzenia spisu z natury w magazynie OC (w tym także składników majątku będących własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla UG), garażu, środków trwałych klasyfikowanych w grupie I Klasyfikacji Środków Trwałych a także środków trwałych i wyposażenia znajdujących się poza siedzibą Urzędu Gminy, które nie zostały przypisane do przeprowadzenia spisu z natury pozostałym zespołom spisowym, w składzie:
1) Mirosława Kęcka - przewodnicząca ;
2) Danuta Budkiewicz-Mokros - członek ;
3) Krystyna Białek - członek.

Zespół spisowy Nr 2 do przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych i wyposażenia na I piętrze budynku Urzędu Gminy, składników majątku środków trwałych i wyposażenia znajdujących się w polach spisowych Ochotniczych Straży Pożarnych oraz składników majątku będących własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla UG w składzie:
1) Mariusz Gralak - przewodniczący;
2) Wojciech Krosnowski - członek;
3) Kinga Koeller - członek.

Zespół spisowy Nr 3 do przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych i wyposażenia na parterze oraz poziomach niższych budynku Urzędu Gminy, świetlicach wiejskich: maszyn i urządzeń wchodzących w skład środków trwałych w budowie, oraz rzeczowych składników aktywów obrotowych (materiałów) w składzie:
1) Bogusława Siebert - przewodniczący;
2) Anna Fortuna - członek;
3) Izabela Ziemska - członek.

Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
W przypadku gdy członek zespołu spisowego jest jednocześnie osobą odpowiedzialną materialnie, zobowiązany jest wyłączyć się ze spisu, a spisu z natury dokonają dwaj pozostali członkowie zespołu spisowego.

§ 5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 należy przeprowadzić na dzień 31.12.2009r. (ustalenie stanu nastąpi przez dopisanie do lub odpisanie od stanu stwierdzonego drogą spisu z natury - przychodów i rozchodów, jakie nastąpiły między datą spisu z natury, a dniem 31.12.2009r.).

§ 6. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy zostanie przeprowadzone dnia 06.11.2009 r.

§ 8. Inwentaryzacji składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują pracownicy referatu finansów w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
- środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony,
- grunty,
- powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,
- należności w tym udzielonych pożyczek,
- należności spornych,
- należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
- należności i zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych,
- wartości niematerialnych i prawnych,
- fundusze jednostki, fundusze specjalne i fundusze celowe,
- rozliczenia czynne i bierne.

§ 9. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§ 10. Zobowiązuję osoby odpowiedzialne materialne do uporządkowania majątku.

§ 11. Zobowiązuję osobę prowadzącą ewidencję mienia komunalnego do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobę prowadzącą księgi inwentarzowe).

§ 12. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 15.01.2010 r.

§ 13. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.01.2010 r. i dostarczenie do opinii Radcy Prawnego i Skarbnika do dnia 15.01.2010 r.

§ 14. Wyniki inwentaryzacji zatwierdzone przez Wójta winny być ujęte w księgach rachunkowych 2009 r.

§ 15. Harmonogram inwentaryzacji składników majątkowych stanowi załącznik do niniejszego załączenia.

§ 16. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zal. do z534-09.doc (DOC, 58.50Kb) 2009-11-10 08:53:02 291
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
05 lis 2009

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
10 lis 2009, godz. 08:53

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
10 lis 2009, godz. 08:53