Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 480/2006 w sprawie określenia wymagań, jakie musi spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.


ZARZĄDZENIE Nr 480/2006
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 16 czerwca 2006 r.

w sprawie określenia wymagań, jakie musi spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

Na podstawie art. 7, ust. 3 i 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest zobowiązany:
1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1-2 ustawy wymienionej na wstępie oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;
2) posiadać tytuł prawny do nieruchomości, stanowiącej bazę techniczną wyposażoną w:
a) miejsce postojowe dla pojazdów,
b) miejsce do magazynowania pojemników,
3) dysponować sprawnymi technicznie pojazdami specjalistycznymi do odbierania i transportu odpadów, których konstrukcja uniemożliwia rozpylanie i rozwiewania ładunku;
4) dysponować rezerwowymi specjalistycznymi środkami transportu, w celu zapewnienia ciągłości usług w przypadku awarii;
5) prowadzić działalność z zachowaniem odpowiedniego standardu sanitarno-higienicznego i prawidłowego wykonywania usług, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Widuchowa” oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym Zarządzeniu;
6) dysponować odpowiednią ilością pojemników o różnych pojemnościach, gwarantujących zachowanie ustalonej w „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Widuchowa” częstotliwości usuwania odpadów z nieruchomości;
7) zapewnić usługi mycia i dezynfekcji pojemników i innego sprzętu technicznego oraz środków transportu, używanych do prowadzenia działalności;
8) posiadać aktualną decyzję zezwalającą na transport odpadów;
9) przedłożyć umowę lub pisemne zapewnienie stwierdzające gotowość odbioru (przez okres, o który przedsiębiorca występuje we wniosku o wydanie zezwolenia) odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwiania określone w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. Nr 62 poz. 628);
10) oznakować w sposób trwały i widoczny nazwą firmy tabor samochodowy i specjalistyczny oraz pojemniki do zbierania odpadów stałych;
11) zapewnić gotowość zawarcia umowy odbioru odpadów komunalnych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze wykonywanej działalności;
12) zapewnić gotowość takiej organizacji świadczonych usług, aby po każdorazowym opróżnianiu pojemników uprzątnięte zostały rozsypane odpady;
13) odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustalonym przez siebie harmonogramem, nie kolidującym z harmonogramem ustalonym przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Widuchowej;
14) posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym lub rejestru handlowego albo wpis do ewidencji działalności gospodarczej, na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej ( Dz.U. Nr 101 poz. 1178 ze zm.);

2 Miejscem unieszkodliwiania odpadów komunalnych na terenie gminy Widuchowa są składowiska odpadów na terenie Województwa Zachodniopomorskiego w tym na składowisko odpadów w miejscowości Kaliska gmina Chojna.
3. Przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Widuchowa:
1) nie może stosować stawek wyższych, niż przyjęte uchwałą Rady Gminy Widuchowa górne stawki opłat za te usługi;
2) wyposaża właścicieli nieruchomości w odpowiedni pojemnik do zbierania odpadów komunalnych lub zapewnia możliwość ich zakupu lub dzierżawy;
3) przyjmuje do ścisłego przestrzegania przepisy prawa miejscowego, stanowionego przez Radę Gminy Widuchowa, a w szczególności dotyczące utrzymania porządku i czystości w gminie, gospodarki odpadami, ochrony środowiska itp.;
4) zapewnia odbiór wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w tym powstających w gospodarstwie domowym odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z remontów;
5) zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji umów na świadczenie usług objętych zezwoleniem oraz zobowiązany jest do 15 dnia po upływie każdego miesiąca przekazywać Wójtowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właścicieli nieruchomości, adres nieruchomości, datę zawarcia lub rozwiązania umowy, oraz podać czy na terenie nieruchomości gromadzone są selektywnie odpady;
6) zobowiązany jest do składania Wójtowi raz do roku, w terminie do dnia 30 stycznia każdego roku, pełnego wykazu umów zawartych na świadczenie usług objętych zezwoleniem. Wykaz umów dotyczących obszaru działania na terenie gminy Widuchowa musi zawierać wszystkie dane wymienione w § 1. ust. 3 pkt 4.
7) wykonanie usługi musi potwierdzać pisemnie, wystawiając zleceniodawcy fakturę lub rachunek zgodnie z przepisami prawa podatkowego. Dokument ten w swojej treści lub w załączniku, na podstawie którego jest wystawiony winien zawierać dane pozwalające ustalić datę lub okres świadczenia usługi, rodzaj i ilość odebranych odpadów komunalnych;
8) zobowiązany jest do składania (do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) Wójtowi informacji dotyczącej:
a) masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z obszaru gminy Widuchowa,
b) sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych,
c) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,
d) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nieskładowanych na składowiskach odpadów i sposobów lub sposobu ich zagospodarowania.

§ 2. 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, jest zobowiązany:
1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1, 1a i 2a ustawy wymienionej na wstępie oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;
2) posiadać tytuł prawny do nieruchomości przeznaczonej na bazę techniczną, wyposażoną w:
a) miejsce postojowe,
b) miejsce do mycia pojazdów,
3) posiadać pojazd asenizacyjny spełniający wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz. 1617),
4) dysponować rezerwowym pojazdem asenizacyjnym spełniającym wymagania zawarte w Rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 niniejszego paragrafu, w celu zapewnienia ciągłości usług w przypadku awarii;
5) zapewnić gotowość zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze Gminy Widuchowa;
6) zapewnić usługi mycia i dezynfekcji pojemników i innego sprzętu technicznego oraz środków transportu, używanych do prowadzenia działalności;
7) oznakować w sposób trwały i widoczny nazwą firmy tabor samochodowy i specjalistyczny;
8) prowadzić działalność z zachowaniem odpowiedniego standardu sanitarno-higienicznego i prawidłowego wykonywania usług, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Widuchowa” oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym Zarządzeniu;
9) przedłożyć umowę lub pisemne zapewnienie stwierdzające gotowość odbioru (przez okres, o który przedsiębiorca występuje we wniosku o wydanie zezwolenia) nieczystości ciekłych przez stację zlewną;
10) posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym lub rejestru handlowego albo wpis do ewidencji działalności gospodarczej, na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej ( Dz.U. Nr 101 poz. 1178 ze zm.);

2.Przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Widuchowa:
1) nie może stosować stawek wyższych, niż przyjęte uchwałą Rady Gminy Widuchowa górne stawki opłat za te usługi;
2) przyjmuje do ścisłego przestrzegania przepisy prawa miejscowego, stanowionego przez Radę Gminy Widuchowa, a w szczególności dotyczące utrzymania porządku i czystości w gminie, gospodarki odpadami, ochrony środowiska itp.;
3) zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji umów na świadczenie usług objętych zezwoleniem oraz zobowiązany jest do 15 dnia po upływie każdego miesiąca przekazywać Wójtowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz wykazu właścicieli nieruchomości w z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właścicieli nieruchomości, adres nieruchomości, datę zawarcia lub rozwiązania umowy.
4) zobowiązany jest do składania Wójtowi raz do roku, w terminie do dnia 30 stycznia każdego roku, pełnego wykazu umów zawartych na świadczenie usług objętych zezwoleniem. Wykaz umów dotyczących obszaru działania na terenie gminy Widuchowa musi zawierać wszystkie dane wymienione w § 2. ust. 2 pkt 3.
5) wykonanie usługi musi potwierdzać pisemnie, wystawiając zleceniodawcy fakturę lub rachunek zgodnie z przepisami prawa podatkowego. Dokument ten w swojej treści lub w załączniku, na podstawie którego jest wystawiony winien zawierać dane pozwalające ustalić datę lub okres świadczenia usługi, rodzaj i ilość odebranych nieczystości ciekłych;
6) zobowiązany jest do składania (do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) Wójtowi informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych pochodzących z opróżniania zbiorników bezodpływowych z obszaru gminy Widuchowa.

§ 3. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, jest zobowiązany:
1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1 i 1a ustawy wymienionej na wstępie oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;
2) posiadać tytuł prawny do nieruchomości przeznaczonej na bazę techniczną, wyposażoną w miejsce postojowe;
3) posiadać pojazd przystosowany do przewozu wyłapywanych zwierząt, zapewniający ochronę przed wpływem warunków atmosferycznych;
4) posiadać sprzęt pozwalający na humanitarne wyłapywanie zwierząt;
5) zapewnić odpowiednią ochronę osobistą dla osób wyłapujących zwierzęta;

§ 4. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, jest zobowiązany:
1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1 i 1a ustawy wymienionej na wstępie oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;
2) posiadać tytuł prawny do nieruchomości wraz z obiektami i urządzeniami technicznymi do prowadzenia działalności objętej zezwoleniem, w szczególności takiego rodzaju, jak:
a) klatki dla zwierząt,
b) pomieszczenia do przeprowadzenia kwarantanny bezdomnych zwierząt,
c) chłodnie przystosowane do przechowywania zwłok zwierzęcych i ich części,
d) urządzenie do spalania zwłok zwierzęcych i ich części;
3) posiadać pojazd przystosowany do przewozu zwierząt, zapewniający ochronę przed wpływem warunków atmosferycznych;
4) dysponować kadrą posiadającą kwalifikacje do opieki weterynaryjnej niezbędne w prowadzeniu takiej działalności.

§ 5. Przez posiadanie tytułu do nieruchomości, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2, § 2 ust. 1 pkt 2, § 3 pkt 2 i § 4 pkt 2, należy rozumieć wykazanie tytułu prawnego do nieruchomości w postaci prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego, przez okazanie stosownego dokumentu bądź umowy.

§ 6. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikowi merytorycznemu referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji.

§ 7. Traci moc Zarządzenie Nr 113/2003 Wójta Gminy Widuchowa z dnia 23 października 2003r. w sprawie określenia wymagań jakie musi spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych; ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

§ 8. Zarządzenie podlega opublikowaniu na tablicy ogłoszeń oraz w formie elektronicznej na stronach internetowych Urzędu Gminy Widuchowa.

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
19 cze 2006

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
19 cze 2006, godz. 11:29

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
19 cze 2006, godz. 11:29