Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 476/2006 w sprawie ustalenia opłat za transport i oczyszczenie 1 m3 nieczystości płynnych z terenu gminy.


ZARZĄDZENIE Nr 476/2006
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 9 czerwca 2006 roku

w sprawie ustalenia opłat za transport i oczyszczenie 1 m3 nieczystości płynnych z terenu gminy.

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 121, poz. 770, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 199, poz. 1937), oraz na podstawie § 1 pkt 1 Uchwały Nr XX/202/2000 Rady Gminy Widuchowa z dnia 18 grudnia 2000 r. w sprawie powierzenia Zarządowi Gminy uprawnień do określania wysokości opłat komunalnych, zarządza się, co następuje:

§ 1. Ustala się następujące opłaty:
1) za transport z terenu gminy 1 m3 nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych beczkowozami należącymi do Zakładu Gospodarki Komunalnej z ich oczyszczeniem w oczyszczalni:
a) 9,95 zł netto, jeżeli miesięczna ilość wywozu ścieków z danego zbiornika wyniosła ponad 55 m3,
b) 10,15 zł netto dla pozostałych dostawców ścieków.
2) za wywóz z terenu gminy 1 m3 osadu płynnego ze zbiorników bezodpływowych beczkowozami należącymi do Zakładu Gospodarki Komunalnej z oczyszczeniem w oczyszczalni - 17,41 zł netto.

§ 2. Traci moc Zarządzenie Nr 423/2006 Wójta Gminy Widuchowa z dnia 2 lutego 2006 roku w sprawie ustalenia opłat za transport i oczyszczenie 1 m3 nieczystości płynnych z terenu gminy.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Widuchowej.

§ 4. Zarządzenie podlega ogłoszeniu przez rozplakatowanie na tablicy ogłoszeń i wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2006 r.

Uzasadnienie do Zarządzenia Nr 476/2006
Wójta Gminy Widuchowa
z dnia 9 czerwca 2006 roku

Wzrost opłat za transport i utylizację nieczystości płynnych z terenu gminy wynika ze wzrostu cen oleju napędowego jednego z podstawowych składników cenotwórczych oraz koszty nieplanowanych napraw beczkowozów. W okresie czterech miesięcy zmuszeni byliśmy do wykonania naprawy tylnego mostu w samochodzie Star 1142 za kwotę (tylko części) około 4,5 tys. zł, koszt przygotowania samochodów do przeglądu technicznego w granicach 3 tys. zł, oraz usunięcie awaria silnika w Starze 29.
Bilans wywozu nieczystości płynnych za okres czterech miesięcy zamyka się kwotą ujemną w wysokości około 15 tys. zł. Uruchomienie drugiego beczkowozu przy tak niskich stawkach powoduje pogłębienie bilansu ujemnego tej działalności.
Wywóz nieczystości płynnych za okres czterech miesięcy:
Rok

2004 - 4.386 m3 ilość km - 12.319 ilość cykli - pompowań - 662,5

2005 - 4.509 m3 - 12.353 - 672,5

2006 - 4.763 m3 - 12.560 - 708,5

Zastosowanie różnicowania stawek ma za zadanie bardziej ekonomiczne wykorzystanie pracowników obsługi beczkowozu oraz dysponowanego sprzętu.
Różnica w opłatach za nieczystości płynne i osadu płynnego wynika z konieczności zrzutu go na poletka osadowe, gdzie po odsączeniu jest zbierany ręcznie i poddany obróbce na kompostowniku.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
13 cze 2006

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
13 cze 2006, godz. 11:26

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
13 cze 2006, godz. 11:26