Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 433/2006 w sprawie określenia składu Gminnego Zespołu Reagowania.


ZARZĄDZENIE Nr 433/2006
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 1 marca 2006 r.

w sprawie określenia składu Gminnego Zespołu Reagowania

Na podstawie art.12 ust.3 ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz.U. Nr 62, poz.558) i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania (Dz.U. z 2002 r. Nr 215, poz.1818 z późniejszymi zmianami) zarządza się, co następuje:

§ 1. Tworzy się Gminny Zespół Reagowania Kryzysowego zwany dalej „Gminnym Zespołem” obejmujący zasięgiem działania obszar Gminy Widuchowa w składzie:
1/ Szef Zespołu - Inspektor ds. OC
2/ Zastępca Szefa Zespołu - Inspektor ds. ochrony środowiska w referacie GNG
3/ Grupami roboczymi o charakterze stałym są:
a/ grupa planowania cywilnego,
b/ grupa monitorowania, prognoz i analiz.
4/ Grupami roboczymi o charakterze czasowym są:
a/ grupa operacji i organizacji działań,
b/ grupa zabezpieczenia logistycznego,
c/ grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej.

§ 2.1. Grupy robocze o charakterze stałym stanowią Gminne Centrum Reagowania - GCR, będące komórką organizacyjną Urzędu Gminy Widuchowa stworzone są spośród osób zatrudnionych w Urzędzie.
2. Siedzibę GCR stanowi pomieszczenie Urzędu - biuro inspektora ds. OC.
3. Szef „Gminnego Zespołu” odpowiedzialny jest za odpowiednie oznakowanie siedziby GCR, a jego lokalizacja powinna być podana do publicznej wiadomości, w sposób umożliwiający poinformowanie wszystkich mieszkańców gminy.
4. Skład Gminnego Zespołu w zależności od potrzeb może być uzupełniany innymi specjalistami lub przedstawicielami organizacji publicznych lub społecznych decyzją szefa zespołu.

§ 3. Do zadań Gminnego zespołu należy w szczególności:
1/ monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,
2/ koordynowanie działań zmierzających do zapobiegania, zwalczania i usuwania skutków klęsk żywiołowych,
3/ realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej,
4/ opracowywanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego,
5/ przygotowanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej.
6/ realizowanie polityki informacyjnej związanej z przygotowaniem i stanem klęski żywiołowej.

§ 4. W skład grup roboczych o charakterze stałym wchodzą:
1/ grupa planowania cywilnego:
a/ Inspektor ds. OC - kierownik grupy,
b/ Inspektor ds. ochrony środowiska w referacie GNG - członek grupy,
c/ Podinspektor w referacie GNG (ds.drogownictwa, budownictwa i inwestycji) - członek grupy,
2/ grupa monitorowania, prognoz i analiz:
a/ Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji - kierownik grupy,
b/ Z-ca kierownika USC - członek grupy,
c/ Inspektor w referacie organizacyjnym - członek grupy.

§ 5. W skład grup roboczych o charakterze czasowym wchodzą:
1/ grupa operacji i organizacji działań:
a/ Inspektor ds. OC- kierownik grupy,
b/ Inspektor ds. ochrony środowiska w referacie GNG - członek grupy,
c/ Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - członek grupy,
d/ Inspektor w referacie organizacyjnym - członek grupy,
e/ Komendant Gminny OSP - członek grupy,
f/ Przedstawiciel Komisariatu Policji w Widuchowej - członek grupy,
2/ grupa zabezpieczenia logistycznego:
a/ Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Widuchowej - kierownik grupy
b/ Skarbnik Gminy - członek grupy,
c/ Inspektor ds. OC - członek grupy,
d/ Podinspektor w referacie geodezji - członek grupy,
3/ grupa opieki zdrowotnej i pomocy społecznej:
a/ Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej - kierownik grupy,
b/ Pracownik socjalny GOPS - członek grupy,
c/ Inspektor w Gminnym Centrum Informacji - członek grupy,
d/ Przedstawiciel służby zdrowia - członek grupy.

§ 6. Dokumenty działań i prac Gminnego Zespołu są opracowywane na bieżąco i aktualizowane przez ten zespół:
1/ roczne plany pracy,
2/ gminny plan reagowania kryzysowego,
3/ plany ćwiczeń,
4/ protokoły posiedzeń grupy roboczej o charakterze stałym i czasowym,
5/ raporty bieżące i okresowe,
6/ karty zdarzeń, w przypadku uruchomienia grupy roboczej o charakterze czasowym,
7/ raporty odbudowy,
8/ inne niezbędne dokumenty.

§ 7.1. Posiedzenia Gminnego Zespołu zwołuje jego Szef w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał, a także w zależności od potrzeb.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie natychmiastowej analizy i ocen zagrożeń oraz działań ratowniczych Szef Gminnego Zespołu może zarządzić jego posiedzenie w trybie natychmiastowym.
3. W razie wystąpienia okoliczności, które uniemożliwiłyby Szefowi Gminnego Zespołu sprawowanie jego funkcji powierza on kierowanie pracami Gminnego Zespołu swojemu Zastępcy.
4. W sytuacjach uniemożliwiających sprawowanie obowiązków przez Zastępcę, Szef może wyznaczyć spośród członków Gminnego zespołu osobę pełniącą obowiązki zastępcy.

§ 8. Do zadań Szefa zespołu należy w szczególności:
1/ przygotowanie rocznego planu pracy Gminnego zespołu,
2/ opracowanie regulaminu działania Gminnego Zespołu Reagowania,
3/ ustalenie przedmiotu i terminu posiedzeń,
4/ zawiadamianie o terminach posiedzeń,
5/ przewodniczenie posiedzeniom,
6/ zapraszanie na posiedzenia osób niebędących członkami Gminnego Zespołu,
7/ inicjowanie i organizowanie prac Gminnego Zespołu,
8/ dbałość o zapewnienie właściwego wyposażenia technicznego do pracy Gminnego Zespołu.

§ 9. Obsługę kancelaryjno - biurową Gminnego Zespołu zapewnia Samodzielne Stanowisko do spraw Obrony Cywilnej.

§ 10. Szef Zespołu Reagowania każdorazowo występuje do Wójta o zabezpieczenie środków finansowych w budżecie Gminy na realizację zadań.

§ 11. Wykonanie zarządzenia powierza się inspektorowi ds. OC

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
08 mar 2006

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
08 mar 2006, godz. 13:45

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
08 mar 2006, godz. 13:45