Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 169/2007 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa oraz jednostkach organizacyjnych Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 169/2007
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 15 listopada 2007 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa oraz jednostkach organizacyjnych Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218),Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§1. Przeprowadzenie spisu z natury w następujących polach spisowych:
1) Urząd Gminy Widuchowa;
2) Ochotnicza Straż Pożarna w Widuchowej;
3) Ochotnicza Straż Pożarna w Krzywinie;
4) Ochotnicza Straż Pożarna w Ognicy;
5) Magazyn Obrony Cywilnej;
6) Świetlica wiejska w Rynicy;
7) Świetlica wiejska w Żelechowie;
8) Świetlica wiejska w Żarczynie;
9) Świetlica wiejska w Lubiczu;
10) Świetlica wiejska w Dębogórze;
11) Świetlica wiejska w Marwicach;
12) Świetlica wiejska w Pacholętach;
13) Świetlica wiejska w Ognicy;
14) Świetlica wiejska w Czarnówku;
15) Świetlica wiejska w Bolkowicach;
16) Świetlica wiejska w Kłodowie.

§2. Spisem z natury należy objąć środki pieniężne w gotówce znajdujące się w jednostce (kasa), papiery wartościowe (weksle, czeki, akcje, bony), maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie znajdujące się na terenie niestrzeżonym, składniki majątkowe będące własnością obcych jednostek, powierzonych do używania dla Urzędu Gminy, rzeczowe składniki aktywów obrotowych (310), druki ścisłego zarachowania.

§3. Określa się terminy:
a) rozpoczęcie spisu z natury na dzień 26.11.2007;
b) zakończenie spisu z natury na dzień 31.12.2007.

§4. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam Komisję Inwentaryzacyjną, będącą jednocześnie Zespołem Spisowym, która przeprowadzi spis z natury w następującym składzie:
1) Janina Stojek - przewodniczący komisji;
2) Wojciech Krosnowski - członek komisji;
3) Bogusława Siebert - członek komisji.

Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.

§5. Inwentaryzację składników majątku w drodze spisu z natury wymienionych w § 2 należy przeprowadzić na dzień 31.12.2007 r. Ustalenie stanu nastąpi zgodnie z art.26 ust.3 pkt 1 ustawy o rachunkowości (Dz.U.02.76.694 z późn. zmianami).

§6. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy oraz dla głównych księgowych i upoważnionych pracowników z jednostek organizacyjnych gminy zostanie przeprowadzone dnia 19.11.2007 r.

§8. Inwentaryzacją w drodze potwierdzenia sald należy objąć składniki majątku, stosownie wymienione w obowiązującej instrukcji inwentaryzacyjnej. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stosuje się zasady ww. instrukcji.

§9. Inwentaryzacji składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują pracownicy referatu finansów w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
- środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony,
- gruntów,
- powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,
- należności w tym udzielonych pożyczek,
- należności spornych,
- należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
- należności i zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych,
- wartości niematerialnych i prawnych,
- funduszy jednostki, funduszy specjalnych i funduszy celowych,
- rozliczeń czynnych i biernych.

§10. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§11. Zobowiązuję osobę prowadzącą ewidencję mienia komunalnego do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobę prowadzącą księgi inwentarzowe).

§12. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 15.01.2008 r.

§13. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.01.2008 r. i dostarczenie do opinii Radcy Prawnego i Skarbnika do dnia 15.01.2008 r.

§14. Harmonogram inwentaryzacji składników majątkowych stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§15. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
za cznik do z169-07.doc (DOC, 47.00Kb) 2007-11-16 09:11:31 353
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
13 lis 2007

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
16 lis 2007, godz. 09:11

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
16 lis 2007, godz. 09:11