Zarządzenie Nr 128/2003
ZARZĄDZENIE Nr 128/2003
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 19 grudnia 2003 r.
w sprawie przygotowania projektów uchwał Rady Gminy Widuchowa.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym ( z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220,
Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162,
poz. 1568 ) Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:
§ 1. Przedłożyć Radzie Gminy Widuchowa projekty uchwał stanowiące załączniki
od nr 1 do nr 8, do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA Nr XII/101/2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 roku
w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych na 2004 rok.
Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( z 2002 r. Nr 147, poz. 1321, Nr 167,
poz. 1372, z 2003 r. Nr 80, poz. 719 i Nr 122, poz. 1143 ) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Uchwały Nr XII/101/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 roku
GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
ALKOHOLOWYCH NA 2004 ROK
WSTĘP
1.Rozmiary i dolegliwości występujących problemów alkoholowych tworzą poważne
zagrożenie dla funkcjonowania życia społecznego i ekonomicznego oraz dla kondycji zdrowotnej i moralnej społeczeństwa. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom wymaga systematycznej i dobrze zorganizowanej działalności w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Podejmowanie ww. działań jest obowiązkiem samorządu, wynikającym z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
(art. 1 i 2 oraz art. 41 ustawy).
2. Do zadań samorządu należy w szczególności:
zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu,
2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy
psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą
w rodzinie,
3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
w szczególności dla dzieci i młodzieży,
4) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej
rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
5) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131
ustawy tj. przepisów mówiących o zabranianiu reklamy i promocji na obszarze kraju
napojów alkoholowych i art. 15 ustawy, w którym zabrania się sprzedaży i podawania
napojów alkoholowych osobom nietrzeźwym, do lat 18, na kredyt lub pod zastaw, oraz
występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
6) wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów
integracji społecznej.
ZADANIA PROGRAMU - CELE I METODY DZIAŁAŃ.
1. Zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynikają z zadań własnych Gminy i będą realizowane poprzez:
1) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu,
a) działalność Punktu Informacyjno - Konsultacyjnego w Widuchowej dla
osób z problemami alkoholowymi, współuzależnionych, szukających wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów,
b) współpraca z Klubem Abstynenta “Feniks” w Gryfinie w celu
umożliwienia kontaktów i ewentualnego utworzenia grupy AA na terenie naszej gminy,
c) udział dzieci, młodzieży i dorosłych w imprezach propagujących trzeźwy styl
życia - np. Maraton trzeźwości, festyny abstynenckie;
2) udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie :
a) systematyczne szkolenie pracowników różnych służb w zakresie
rozpoznawania i przeciwdziałania zjawiskom patologicznym w rodzinie,
b) systematyczne szkolenie w zakresie rozpoznawania problemów alkoholowych,
motywowania do podjęcia wszelkich kroków mających na celu rozwiązywanie
tych problemów,
c) przeszkolenie pracowników różnych służb w zakresie kompetentnego
postępowania w przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci,
d) popieranie innych lokalnych inicjatyw w zakresie przeciwdziałania przemocy
w rodzinie.
3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych :
a) organizowanie i finansowanie szkolnych programów profilaktycznych ,
b) systematyczne szkolenie i kształcenie w dziedzinie profilaktyki pedagogów
szkolnych i nauczycieli,
c) udział dzieci i młodzieży szkolnej w konkursach o tematyce uzależnień,
d) prowadzenie zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych,
e) systematyczną edukację społeczności Gminy poprzez ulotki, broszurki i inne
kampanie,
f) współpracę z organizacjami pozarządowymi i związkami wyznaniowymi w celu
promocji zdrowia i propagowania trzeźwych obyczajów,
g) finansowanie zajęć terapeutycznych na obozach dla dzieci i młodzieży.
4) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej
rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
a) wspieranie materialne , edukacyjne i lokalne dla organizacji pozarządowych,
stowarzyszeń i fundacji zajmujących się statutowo problematyką alkoholową,
b) współdziałanie z osobami, które profesjonalnie zajmują się terapią osób
uzależnionych od alkoholu i członków ich rodzin oraz socjoterapią.
5) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131
i 15 ustawy tj. przepisów mówiących o zabranianiu reklamy i promocji na obszarze kraju napojów alkoholowych i art. 15 ustawy, w którym zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nietrzeźwym, do lat 18, na kredyt lub pod zastaw oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
6) wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
2. Funkcjonowanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w dużej mierze uwarunkowane jest obiektywnymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
Do czynników zewnętrznych należy zaliczyć przede wszystkim trudną sytuację społeczno-gospodarczą i finansową państwa, z idącymi za tym wszystkimi dolegliwościami w postaci rosnącego bezrobocia i ubożenia społeczeństwa.
Do czynników wewnętrznych należy zaliczyć ograniczone możliwości finansowe komisji, wysokie koszty pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej oraz skuteczność w rozwiązywaniu problemów alkoholowych opartą w głównej mierze na doświadczeniu i fachowości członków komisji.
3.Po analizie stopnia wykonalności zadań stojących przed komisją, uwzględniając ograniczone możliwości finansowe, nieuniknione jest ustalenie priorytetów przy jednoczesnej realizacji wszystkich obowiązków samorządu, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
4.Priorytetami na rok 2004 są:
otwarcie świetlic socjoterapeutycznych w możliwie wszystkich miejscowościach gminy przy dodatkowym wsparciu finansowym gminy w zakresie remontów i ich doposażenia w niezbędny sprzęt,
weryfikacja funkcjonowania już istniejących świetlic w zakresie celowości
i ekonomiczności,
aktywizacja działalności świetlic w środowisku lokalnej społeczności i prezentacja ich dorobku podczas jednej w roku imprezy ogólnogminnej pn. “Turniej Świetlic”, również poprzez udział w akcjach i programach celowych,
nawiązanie ściślejszej współpracy z pedagogami szkolnymi, koordynacja wspólnych działań profilaktycznych i informacyjnych,
rozszerzenie kręgu instytucji, stowarzyszeń oraz innych osób prawnych i fizycznych biorących czynny udział w działalności profilaktycznej.
5. Realizacja zadań na 2004 rok oparta jest o harmonogram działań i preliminarz wydatków
na realizację zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego programu.
6. Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych określa załącznik Nr 2 do niniejszego programu.
III. OCZEKIWANE KORZYŚCI Z UCHWALENIA I REALIZACJI PROGRAMU.
1. Skuteczna realizacja programu przyniesie następujące korzyści :
1) zmniejszenie nowych przypadków uzależnienia od alkoholu,
2) zmniejszenie ilości wypijanego alkoholu przez dzieci i młodzież,
3) zmniejszenie śmiertelności i degradacji psychofizycznej osób uzależnionych
od alkoholu,
4) zmniejszenie wydatków na opiekę zdrowotną ,
5) zwiększenie efektywności w pracy zawodowej,
6) ogólną poprawę kondycji psychofizycznej i moralnej społeczności gminy oraz
zwiększenie stabilności bezpieczeństwa środowiska rodzinnego,
7) zmniejszenie wydatków z pomocy społecznej i wymiaru sprawiedliwości,
8) poprawę zasobów materialnych gospodarstw domowych,
9) zmniejszenie ilości uszkodzeń i urazów związanych z wypadkami w pracy,
na drodze, w domu,
10) zwiększenie wiedzy społeczności Gminy Widuchowa o problematyce uzależnienia
od alkoholu, współuzależnienia i leczenia odwykowego oraz przemocy w rodzinie-
wzrost świadomości mieszkańców Gminy,
11) zmniejszenie ilości i dolegliwości zaburzeń życia rodzinnego, w tym przemocy
i zaniedbań z powodu nadużywania alkoholu,
12) zmniejszenie udziału nietrzeźwości wśród przyczyn naruszeń prawa i porządku
publicznego,
13) spadek spożycia alkoholu przez społeczność Gminy Widuchowa.
2. Z uwagi na rozległy zasięg problemów alkoholowych, realne rezultaty może przynieść
zaangażowanie się w działania profilaktyczne i naprawcze szerokiego kręgu
instytucji, stowarzyszeń, osób fizycznych i innych podmiotów zainteresowanych
w osiągnięciu celów Programu.
Załącznik Nr 1
do Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ I PRELIMINARZ WYDATKÓW NA REALIZACJĘ
ZADAŃ GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH NA 2004 ROK.
Nazwa zadania |
Szczegółowe działania
w ramach zadania |
Koszt
działania |
1. Działalność Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych |
1.Wynagrodzenia członków Komisji
2.Szkolenie własne członków
Komisji, delegacje.
3.Koszty utrzymania biura. |
1.700,00 zł
300,00 zł
500,00 zł |
2. Zwiększenie dostępności
pomocy terapeutycznej i
rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu |
1. Działalność Punktu Informacyjno
- Konsultacyjnego:
a) wynagrodzenie specjalisty
prowadzącego Punkt w ramach
umowy zlecenia
2. Wynagrodzenie biegłego sądowego |
3.600,00 zł
1.200,00 zł |
3. Udzielanie rodzinom
w których występują problemy
alkoholowe, pomocy
psychospołecznej i prawnej
a w szczególności ochrony przed
przemocą w rodzinie |
1. Dofinansowanie świetlicy prowadzonej przez TPD w Krzywinie
2. Warsztaty dla rodzin współuzależnionych |
3.000,00 zł
1.000,00 zł |
4. Prowadzenie profilaktycznej
działalności informacyjnej i
edukacyjnej w szczególności
dla dzieci i młodzieży. |
1.Przeprowadzenie w szkołach programów profilaktycznych.
2. Prowadzenie świetlic terapeutycz-nych, w tym:
a) wynagrodzenia opiekunów,
b) pomoce dydaktyczne,
c) utrzymanie świetlic.
3. Przeprowadzenie konkursów
o uzależnieniach.
4. Imprezy z programami profilaktycznymi. |
2.000,00 zł
42.300,00 zł
32.000,00 zł
3.300,00 zł
7.000,00 zł
1.100,00 zł
4.300,00 zł
|
5. Wspomaganie działalności
instytucji, stowarzyszeń i osób
fizycznych, służącej rozwiązywa-
niu problemów alkoholowych |
1. Pomoc finansowa na zorganizowanie wypoczynku na
obozach terapeutycznych,
|
1.000,00 zł.
|
RAZEM : Rozdział 85154 |
|
62.000,00 zł |
Załącznik Nr 2 do
Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
1. Członkowie powołanej przez Wójta Gminy Widuchowa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za udział w pracach Komisji otrzymują wynagrodzenie ryczałtowe dzienne w wysokości 40,00 zł.
2. Podstawę wypłacenia wynagrodzenia ryczałtowego dziennego stanowi lista obecności.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/101/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 roku
Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi prowadzenie zadań związanych z profilaktyką
i rozwiązywaniem problemów alkoholowych należy do zadań własnych gmin.
Ustawa wymienia 6 szczegółowych zadań, których realizacja powinna być prowadzona
w postaci gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych uchwalanego corocznie przez Radę Gminy. Przedstawiony program ukierunkowany jest na działalność profilaktyczną i prowadzenie świetlic dla dzieci i młodzieży.
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA Nr XII/102/2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 r.
w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Gminy Widuchowa.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,
Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Dz.U. Nr 80, poz. 717, Dz.U. Nr 162,
poz. 1568 ) oraz art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543, Nr 6, poz. 70, z 2001 r. Nr 129,
poz. 1447, Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 126, poz. 1070, Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112, Nr 200, poz. 1682, Nr 240, poz. 2058, z 2003 r. Nr 1, poz. 15, Nr 80, poz. 720 i 721, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala,
co następuje :
§ 1.1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze bezprzetargowej działkę gruntu nr 327/2
o powierzchni ogólnej 0,0191 ha położoną w obrębie geodezyjnym Żelechowo, ujawnioną
w księdze wieczystej nr 31370 w Sądzie Rejonowym - Wydział Ksiąg Wieczystych
w Gryfinie.
2. Sprzedaż nieruchomości ma na celu poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej do działki stanowiącej przedmiot zbycia.
§ 2. Warunki sprzedaży określone zostaną w protokole z rokowań.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/102/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
Gmina WIDUCHOWA jest właścicielem nieruchomości niezabudowanej oznaczonej jako działka nr 327/2 o pow. 0,0191 ha położonej w obr. Żelechowo.
Zgodnie z przepisami art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn. zm. ) przedmiotem zbycia są części nieruchomości, niezbędne do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, stanowiącej własność lub oddanej w użytkowanie wieczyste osobie, która zamierza te części nabyć, jeżeli nie mogą być zbyte jako odrębne nieruchomości.
Właściciel gruntów przyległych wystąpił z wnioskiem o nabycie działki gruntu nr 327/2
o pow. 0,0191 ha położonej w obr. Żelechowo.
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA Nr XII/103/2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 r.
w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych
wraz z pomieszczeniami przynależnymi stanowiących własność Gminy Widuchowa.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,
Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Dz.U. Nr 80, poz. 717, Dz.U. Nr 162,
poz. 1568 ) oraz art. 34 ust. 1 pkt 3, art. 37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543, Nr 6, poz. 70, z 2001 r.
Nr 129, poz. 1447, Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 126,
poz. 1070, Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112, Nr 200, poz. 1682, Nr 240, poz. 2058,
z 2003 r. Nr 1, poz. 15, Nr 80, poz. 720 i 721, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :
§ 1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze bezprzetargowej niżej wymienione lokale mieszkalne w budynku nr 19 w Kłodowie wraz z pomieszczeniami przynależnymi w budynku gospodarczym oraz udziałem w działce gruntu nr 144/3 o powierzchni ogólnej 0,1846 ha.
1) lokal nr 1 o powierzchni użytkowej 25,97 m2, pomieszczenie przynależne 8,25 m2,
udział w 1675/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu,
2) lokal nr 2 o powierzchni użytkowej 25,97 m2, pomieszczenie przynależne 15,30 m2,
udział w 2021/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu,
3) lokal nr 3 o powierzchni użytkowej 33,98 m2, pomieszczenie przynależne 41,00 m2,
udział w 3671/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu,
4) lokal nr 4 o powierzchni użytkowej 28,38 m2, pomieszczenie przynależne 25,40 m2,
udział w 2633/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/103/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
Gmina WIDUCHOWA jest właścicielem nieruchomości zabudowanej oznaczonej jako działka nr 144/3 o pow. 0,1846 ha położonej w obr. Kłodowo.
Nieruchomość zabudowana jest budynkiem mieszkalnym i gospodarczym. W budynku mieszkalnym znajdują się 4 samodzielne lokale mieszkalne.
Najemca lokalu mieszkalnego nr 4 wystąpił z wnioskiem o kupno lokalu.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn. zm. ) w przypadku zbywania nieruchomości osobom fizycznym pierwszeństwo w ich nabyciu przysługuje osobie, która jest najemcą lokalu mieszkalnego, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony.
Z wnioskodawczynią umowa najmu zawarta została na czas nieoznaczony, a zatem najemca spełnia przesłanki do nabycia lokalu w trybie bezprzetargowym.
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA Nr XII/104/2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 roku
w sprawie przekazania w nieodpłatne używanie mienia komunalnego stanowiącego własność gminy.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „h” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 62, poz. 558,
Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ), Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1.1. Przekazuje się Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Widuchowej w nieodpłatne używanie na czas nieokreślony składniki mienia komunalnego stanowiące własność gminy
Widuchowa w celu ich eksploatacji.
2. Wykaz przekazywanego mienia komunalnego stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Upoważnia się Wójta Gminy Widuchowa do zawarcia stosownej umowy w celu określenia warunków użytkowania przekazanego mienia komunalnego.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Uchwały Nr XII/104/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
Wykaz mienia komunalnego stanowiącego własność Gminy Widuchowa przekazanego
w nieodpłatne używanie Zakładowi Gospodarki Komunalnej :
Lp. |
Nazwa mienia |
Wartość |
1. |
Przepompownia ścieków P-1 |
68.705,00 |
2. |
Przepompownia ścieków P-2 |
83.599,00 |
3. |
Kanalizacja sanitarna w ul. Stromej |
74.830,00 |
4. |
Kanalizacja sanitarna w ul. Reymonta |
69.900,00 |
5. |
Kanalizacja sanitarna w ul. Robotniczej |
88.895,00 |
6. |
Kanalizacja sanitarna w ul. Zielonej |
201.526,00 |
7. |
Kanalizacja sanitarna na zlewni P-1 |
303.048,21 |
8. |
Kanalizacja sanitarna na zlewni P-2 |
427.713,00 |
9. |
Kanalizacja sanitarna w ul. Krasickiego |
103.650,00 |
|
RAZEM WARTOŚĆ |
1.421.866,21
|
Uzasadnienie do uchwały Nr XII/104/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
Gmina w roku 2003 wybudowała kanalizację sanitarną w kilku ulicach Widuchowej oraz przepompownie P-1 i P-2, ze środków własnych z udziałem środków z Funduszu SAPARD.
W celu użytkowania i eksploatacji tego mienia, przekazuje się je Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Widuchowej.
Warunki jego użytkowania Wójt Gminy określi w umowie.
Załącznik Nr 5
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA Nr XII/105/2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 r.
w sprawie zwiększenia budżetu gminy na 2003 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ), oraz
art. 4 pkt 4a ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003 ( Dz.U. Nr 150, poz. 983, Nr 162, poz. 1119, z 2000 r.
Nr 95, poz. 1041, z 2001 r. Nr 39, poz. 459, Nr 55, poz. 574, Nr 145, poz. 1623, z 2002 r.
Nr 177, poz. 1725, Nr 216, poz. 1826 ), Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1. Zwiększyć budżet gminy na 2003 rok po stronie dochodów o kwotę - 619.772,00 zł
z tego w :
Dz. 900 GOSPODARKA KOMUNALNA 619.772,00 zł
Rozdz. 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 619.772,00 zł
§ 629 Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin,
powiatów, samorządów województw, pozyskane
z innych źródeł 619.772,00 zł
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/105/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 roku
Budżet gminy po stronie dochodów zwiększa się o kwotę otrzymanych bezzwrotnych środków finansowych z Funduszu SAPARD z przeznaczeniem dofinansowania wykonania inwestycji własnej pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami
w Widuchowej”.
Wydatki budżetu gminy o taką kwotę zostały zwiększone Uchwałą Nr VI/54/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 19 maja 2003 roku.
Załącznik Nr 6
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA NR XII/ 106 /2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003r.
uchylająca uchwałę w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 07 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999r. Nr 15, poz. 139; Nr 41, poz. 412; Nr 111, poz. 1279; Dz. U. z 2000r. Nr 12, poz. 136; Nr 109, poz. 1157; Nr 120, poz. 1268; Dz. U. z 2001r. Nr 5, poz. 42; Nr 14, poz. 124; Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229, Nr 154, poz. 1804; Dz. U. z 2002r. Nr 25, poz. 253; Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz.1112, z 2003 r. Nr 80, poz. 717) oraz w związku z art. 85 ust.2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :
§ 1. Uchyla się Uchwałę Nr XI/99/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 26 listopada 2003 r. w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, zatwierdzonego Uchwałą Nr XXIII/95/87 Gminnej Rady Narodowej
w Widuchowej z dnia 30 września 1987r. (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego z 1987 r. Nr 8, poz. 93) dla terenów w obrębie geodezyjnym Ognica, przeznaczonych pod kopalnię kruszywa naturalnego, w obszarze części działek o numerach 568 i 618/1 oraz działek
o numerach: 570, 572, 574/1, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 585/1, 590, 591, 592, 593, 613, 614/1, 614/2, 620, 621, 626, o powierzchni 85,97 ha, określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały, stanowiącym jej integralną część.
§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/106/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
W związku ze stwierdzonymi rozbieżnościami w sumie powierzchni poszczególnych wydzielonych jednostek urbanistycznych zawartych w projekcie planu, a sumą powierzchni wynikających z wypisu rejestru gruntów zachodzi konieczność uchylenia Uchwały
Nr XI/99/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 26 listopada 2003r. w sprawie uchwalenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.
Zespół autorski opracowujący projekt planu wyliczone planimetrem powierzchnie jednostek planistycznych nie skorygował o wskaźnik wynikający z porównania sumy splanimetrowanych powierzchni jednostek urbanistycznych z sumą powierzchni działek geodezyjnych wchodzących w skład opracowania zawartych w rejestrze gruntów.
Załącznik Nr 7
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA NR XII/ 107 /2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 r.
w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 07 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999r. Nr 15, poz. 139; Nr 41, poz. 412; Nr 111, poz. 1279; Dz. U. z 2000r. Nr 12, poz. 136; Nr 109, poz. 1157; Nr 120, poz. 1268; Dz. U. z 2001r. Nr 5, poz. 42; Nr 14, poz. 124; Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229, Nr 154, poz. 1804; Dz. U. z 2002r. Nr 25, poz. 253; Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz.1112, z 2003 Nr 80,poz.717 ) oraz w związku z art. 85 ust.2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje:
Rozdział I
Ustalenia ogólne.
§ 1.1. Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Widuchowa Nr XIX/197/2000 z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, uchwala się zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, zatwierdzonego Uchwałą Nr XXIII/95/87 gminnej Rady Narodowej w Widuchowej z dnia 30 września 1987r. (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego z 1987r. Nr 8, poz. 93) dla terenów w obrębie geodezyjnym Ognica, przeznaczonych pod kopalnię kruszywa naturalnego.
Zakres przestrzenny terenu zmiany planu wyznaczają granice części działek o numerach 568 i 618/1 oraz działek o numerach: 570, 572, 574/1, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 585/1, 590, 591, 592, 593, 613, 614/1, 614/2, 620, 621, 626, o powierzchni 81,82 ha.
Granice tego obszaru zaznaczono na rysunku zmiany w planie.
§ 2.1.Ustala się następujące zasady konstrukcji zmiany w planie :
1) obszar objęty zmianą podzielony został na osiem terenów elementarnych o różnych funkcjach:
teren przeznaczony do eksploatacji powierzchniowej oznaczony symbolem 1 PE i 2 PE,
teren zaplecza kopalni kruszywa oznaczony symbolem 3 PE/Z i 4 PE/Z,
teren zakładu przeróbczego oznaczony symbolem 5 PE/P,
teren zaplecza socjalnego oznaczony symbolem 6 PE/S,
teren parkingu oznaczony symbolem 7 PE/KS,
teren wewnętrznej drogi dojazdowej oznaczony symbolem 8 PE/KD,
teren drogi pożarowej oznaczony symbolem 9 PE/KD.
2. Dla terenów, o których mowa w § 2, ust. 1, punkt 1 do chwili ich zagospodarowania zgodnie ze zmianą funkcji dopuszcza się dotychczasowy sposób użytkowania.
3. Rysunek zmiany planu w skali 1:2000, wykonany na aktualnej mapie ewidencyjnej jest integralną częścią zmiany i stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
4. Każde ustalenie przedstawione na rysunku zmiany znajduje odpowiednie odwzorowanie w ustaleniu tekstowym.
5. Wszystkie symbole graficzne użyte w rysunku planu zostały objaśnione w legendzie.
6. Obowiązującymi ustaleniami oznaczonymi graficznie są:
1) granice opracowania,
2) linie rozgraniczenia terenów elementarnych,
3) przeznaczenie terenów.
7. Dla obszarów objętych zmianą oznaczonych symbolami 1 PE i 2 PE ustalono zasady w zakresie ochrony dóbr kultury, określone w § 3, punkt 1, lit. d.
8. Dla obszaru objętego zmianą, w § 4 ustalono zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej.
Rozdział II
Ustalenia szczegółowe.
§ 3. Dla terenów elementarnych ustala się następujące zasady zagospodarowania:
Tereny oznaczone symbolem 1 PE (pow. - 42,86 ha) i 2 PE (pow. - 1,28 ha) - tereny przeznaczone do eksploatacji powierzchniowej kruszywa naturalnego:
obowiązuje działalność związana z wydobywaniem kruszywa zgodnie z dokumentacją geologiczną zatwierdzoną decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego nr OSR-GGW-7414/2/2000 z dnia 14 kwietnia 2000r.,
użytkownik jest zobowiązany sporządzić projekt zagospodarowania złoża zgodnie ze szczegółowymi przepisami wynikającymi z prawa geologicznego i górniczego,
docelowa eksploatacja winna być prowadzona w oparciu o zatwierdzone plany ruchu zakładu górniczego,
w zakresie dóbr kultury:
- zobowiązuje się użytkownika do powiadomienia Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków o zamiarze rozpoczęcia prac ziemnych z wyprzedzeniem minimum 14 - dniowym, celem umożliwienia przeprowadzenia nadzoru archeologiczno - konserwatorskiego,
- w razie stwierdzenia okoliczności mających znaczenie dla stanu zachowania obiektów zabytkowych i warstw kulturowych, użytkownik zobowiązany jest zlecić przeprowadzenie ratunkowych badań archeologicznych wyspecjalizowanej jednostce badawczej,
obsługa komunikacyjna terenu z drogi niepublicznej wewnętrznej oznaczonej symbolem 8 PE/KD,
kierunek rekultywacji terenu ustala się na wodno - rolny,
ustala się, że masy ziemne i skalne powstające (wydobywane, usuwane, przemieszczane i gromadzone) w wyniku prowadzenia eksploatacji kruszywa naturalnego ze złoża wraz z jego przerabianiem, nie są odpadami w rozumieniu przepisów o odpadach a warunki i sposób ich zagospodarowania w obrębie złoża określone będą w dokumentacji zakładu górniczego (projekt zagospodarowania złoża, dokumentacja rekultywacji, plan ruchu i inne).
Tereny oznaczone symbolami 3 PE/Z (pow. - 30,61 ha) i 4 PE/Z (pow. - 3,37 ha) - tereny zaplecza kopalni kruszywa:
dopuszcza się działalność związaną z czasowym składowaniem nadkładu powstającego w trakcie wydobywania kruszywa,
hałdy nadkładu mogą być rozplantowane w granicach terenów 3 PE/Z i 4 PE/Z oraz użyte do rekultywacji wierzchowin i skarp obrzeży powstałego wyrobiska,
wzdłuż prawego brzegu Rurzycy, w obrębie terenu oznaczonego 3 PE/Z, z uwagi na wysokie walory przyrodnicze, konieczność zachowania w kilkumetrowym pasie od rzeki nieograniczonego dostępu w celu wykonawstwa robót melioracyjnych oraz na podstawie odrębnych przepisów ustala się filar ochronny o szerokości 50 m od brzegów rzeki, w którym obowiązuje zakaz eksploatacji,
wzdłuż granicy terenów leśnych, w obrębie terenu oznaczonego 3 PE/Z, z uwagi na konieczność ochrony istniejącego drzewostanu, ustala się pas ochronny o szerokości 50 m od granicy lasu, w którym obowiązuje zakaz eksploatacji,
dopuszcza się wprowadzenie pasa zieleni różnopiennej izolacyjnej i stabilizującej pas nadrzeczny rzeki Rurzycy i skarpy wyrobiska.
Teren oznaczony symbolem 5 PE/P (pow. - 0,56 ha) - teren zakładu przeróbczego:
prowadzenie wyłącznie działalności związanej z przeróbką eksploatowanego surowca,
zakres i wielkość przeróbki surowca zgodnie z planem ruchu kopalni,
przeróbka surowca na mokro z wykorzystaniem wody z wyrobisk eksploatacyjnych,
możliwość tymczasowej lokalizacji obiektów kontenerowych i obiektów technologicznych uszlachetniania kopaliny do likwidacji po zakończeniu eksploatacji.
Teren oznaczony symbolem 6 PE/S (pow. - 0,28 ha) - teren zaplecza socjalnego:
dopuszcza się lokalizację zabudowań związanych z obsługą kopalni,
projektowana zabudowa - parterowa, niepodpiwniczona, maksymalnej wysokości do 4 ,0 m,
możliwość tymczasowej lokalizacji obiektów kontenerowych socjalnych do likwidacji po zakończeniu eksploatacji,
powierzchnia zabudowy do 30% powierzchni terenu,
w zakresie infrastruktury technicznej obowiązują ustalenia zawarte w § 4 niniejszej uchwały.
Teren oznaczony symbolem 7 PE/KS (pow. - 0,36 ha) - teren parkingu:
zabezpieczenie podłoża przed przedostaniem się produktów ropopochodnych,
wody opadowe będą odprowadzane bezpośrednio do gruntu poprzez separator oleju,
ścieki powstające w trakcie mycia pojazdów odprowadzane będą do szczelnego zbiornika bezodpływowego a następnie wywożone specjalistycznym sprzętem i utylizowane w obrębie istniejącej oczyszczalni ścieków w Widuchowej - poza granicami opracowania.
Teren oznaczony symbolem 8 PE/KD (pow. - 0,96 ha) - teren wewnętrznej drogi dojazdowej:
szerokość w liniach rozgraniczenia - 15,0 m bez konieczności wyodrębniania jezdni i chodników,
zobowiązuje się użytkownika do umieszczenia w ciągu drogi wagi,
powiązania zewnętrzne - droga gminna, zgodnie z rysunkiem planu.
Teren oznaczony symbolem 9 PE/KD (pow. - 1,54 ha) - teren drogi pożarowej:
szerokość w liniach rozgraniczenia - 10,0 m bez konieczności wyodrębniania jezdni i chodników,
powiązania zewnętrzne - droga gminna, zgodnie z rysunkiem planu,
zobowiązuje się inwestora do utrzymania drogi w należytym stanie i zapewnienia stałej przejezdności drogi dla celów przeciwpożarowych jeszcze przed przystąpieniem do eksploatacji.
§ 4. Ustala się następujące zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej:
zaopatrzenie w wodę pitną poprzez jej dostawę na teren kopalni w odpowiednich pojemnikach,
zaopatrzenie w wodę do celów sanitarnych poprzez jej pobór z wyrobisk eksploatacyjnych,
odprowadzanie ścieków sanitarnych do projektowanego szczelnego zbiornika bezodpływowego zlokalizowanego na terenie 6 PE/S,
wywóz zgromadzonych ścieków specjalistycznym transportem do istniejącej oczyszczalni ścieków w Widuchowej - poza granicami opracowania,
wody opadowe z terenu 7 PE/KS - zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 3, punkt 5,
w zakresie usuwania odpadów bytowych ustala się indywidualny system gospodarowania odpadami poprzez ich gromadzenie z segregacją i utylizację w obrębie gminnego składowiska,
zaopatrzenie w energię elektryczną z własnych przenośnych źródeł - agregat prądotwórczy,
zaopatrzenie w ciepło z indywidualnego źródła ciepła,
w zakresie komunikacji obsługa w systemie telefonii bezprzewodowej.
§ 5. Z uwagi na konieczność przestrzegania obciążenia drogi krajowej nr 31 (poza granicami opracowania) poprzez samochody transportujące kopaliny, ustala się:
ładowność nie może przekraczać 10 ton (100 KN) na oś,
konieczność umieszczenia na terenie kopalni wagi.
Rozdział III
Ustalenia końcowe.
§ 6. Zmienia się przeznaczenie objętych planem gruntów rolnych na cele nierolnicze, w tym 24,10 ha gruntów rolnych klasy IV wytworzonych z gleb pochodzenia mineralnego oraz 0,40 ha gruntów klasy III wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego. Na zmianę przeznaczenia 24,10 ha gruntów klasy IV uzyskano zgodę Wojewody Zachodniopomorskiego wyrażoną pismem znak SR-R-6-7711/47/2003 z dnia 04 sierpnia 2003 r.
§ 7. Zobowiązuje się inwestora, który będzie eksploatował złoże, do założenia sieci monitoringu wód podziemnych dla kopalni Ognica z co najmniej rocznym wyprzedzeniem przed przystąpieniem do eksploatacji, w celu określenia faktycznego oddziaływania kopalni na tereny przyległe oraz obserwowania dynamiki i zasięgu zmian na terenie kopalni.
§ 8. Ustala się stawkę procentową służącą do wyliczenia opłaty, o której mowa w art. 36, ust. 3 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym w wysokości 20%.
§ 9. Na obszarze objętym niniejszą zmianą tracą moc ustalenia miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, zatwierdzonego Uchwałą Gminnej Rady Narodowej w Widuchowej z dnia 30 września 1987r. (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego Nr 8, poz. 93), podtrzymaną Uchwałą Rady Gminy w Widuchowej Nr V/28/90 z dnia 28 listopada 1990r. w sprawie wykazu aktów prawa miejscowego (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego z 1991r. Nr 2, poz. 33).
§ 10. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/107/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
W związku ze stwierdzonymi rozbieżnościami w sumie powierzchni poszczególnych wydzielonych jednostek urbanistycznych zawartych w projekcie planu, a sumą powierzchni wynikających z wypisu rejestru gruntów uchylono Uchwałę Nr XI/99/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 26 listopada 2003r. w sprawie uchwalenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz. U. z 1999 r. Nr 15 poz. 139 ze zmianami) Rada Gminy uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz jego zmiany.
Z wnioskiem o zmianę planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa wystąpiły Szczecińskie Kopalnie Surowców Mineralnych S A ul. Tartaczna 9, Szczecin.
Występowanie kruszywa na tym terenie potwierdzono Decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego OSR-GGW-7414/2/2000 z dnia 14.04.2000 r.
Biorąc pod uwagę , iż przeznaczenie terenów pod kopalnię kruszywa naturalnego wymaga zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zachodzi potrzeba dokonania zmiany planu.
Załącznik Nr 8
do Zarządzenia Nr 128 / 2003
Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.
- projekt -
UCHWAŁA Nr XII/108/2003
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 30 grudnia 2003 roku
w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego zatrudnienia pracownika na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214,
poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1. Biorąc pod uwagę ponad dwuletnią nienaganną pracę Pana Tomasza Łapińskiego
na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego oraz jego dotychczasowe osiągnięcia
i zaangażowanie w pracy z młodzieżą, popieramy stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół
w Widuchowej jak i Wójta Gminy Widuchowa dotyczące kontynuacji zatrudnienia wyżej wymienionego nauczyciela w Zespole Szkół w Widuchowej.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/108/2003
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 30 grudnia 2003 r.
Dyrektor Zespołu Szkół w Widuchowej jak i Wójt Gminy Widuchowa występowali pisemnie do Kuratora Oświaty w sprawie kontynuacji zatrudnienia Pana Tomasza Łapińskiego.
Mimo szeroko przedstawionej motywacji uzasadniającej decyzję zatrudnienia
ww. nauczyciela w Zespole Szkół ( m.in. nienaganna praca, znajomość problematyki pracy
z trudną młodzieżą, zaangażowanie w życie społeczne, pochodzenie z terenu gminy, chęć związania się z tym środowiskiem na stałe ), Kurator Oświaty ciągle podtrzymuje swoją odmowę.
Jako, że Rada Gminy ma prawo zajęcia stanowiska w każdej sprawie, Wójt Gminy występuje
z propozycją, by Rada poparła dotychczasowe starania zmierzające w konsekwencji
do utrzymania zatrudnienia tak dobrze rokującego nauczyciela.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Gralak Data wytworzenia:
12 sty 2004
Osoba dodająca informacje
Mariusz Gralak Data publikacji:
12 sty 2004, godz. 09:56
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Gralak Data aktualizacji:
12 sty 2004, godz. 09:56