Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 128/2003


ZARZĄDZENIE Nr 128/2003

WÓJTA GMINY WIDUCHOWA

z dnia 19 grudnia 2003 r.

w sprawie przygotowania projektów uchwał Rady Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym ( z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220,

Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162,

poz. 1568 ) Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. Przedłożyć Radzie Gminy Widuchowa projekty uchwał stanowiące załączniki

od nr 1 do nr 8, do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr XII/101/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 roku

w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych na 2004 rok.

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu

w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( z 2002 r. Nr 147, poz. 1321, Nr 167,

poz. 1372, z 2003 r. Nr 80, poz. 719 i Nr 122, poz. 1143 ) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do Uchwały Nr XII/101/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 roku

GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

ALKOHOLOWYCH NA 2004 ROK

WSTĘP

1.Rozmiary i dolegliwości występujących problemów alkoholowych tworzą poważne

zagrożenie dla funkcjonowania życia społecznego i ekonomicznego oraz dla kondycji zdrowotnej i moralnej społeczeństwa. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom wymaga systematycznej i dobrze zorganizowanej działalności w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Podejmowanie ww. działań jest obowiązkiem samorządu, wynikającym z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

(art. 1 i 2 oraz art. 41 ustawy).

2. Do zadań samorządu należy w szczególności:

zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób

uzależnionych od alkoholu,

2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy

psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą

w rodzinie,

3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,

w szczególności dla dzieci i młodzieży,

4) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej

rozwiązywaniu problemów alkoholowych,

5) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131

ustawy tj. przepisów mówiących o zabranianiu reklamy i promocji na obszarze kraju

napojów alkoholowych i art. 15 ustawy, w którym zabrania się sprzedaży i podawania

napojów alkoholowych osobom nietrzeźwym, do lat 18, na kredyt lub pod zastaw, oraz

występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

6) wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów

integracji społecznej.

ZADANIA PROGRAMU - CELE I METODY DZIAŁAŃ.

1. Zadania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynikają z zadań własnych Gminy i będą realizowane poprzez:

1) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób

uzależnionych od alkoholu,

a) działalność Punktu Informacyjno - Konsultacyjnego w Widuchowej dla

osób z problemami alkoholowymi, współuzależnionych, szukających wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów,

b) współpraca z Klubem Abstynenta “Feniks” w Gryfinie w celu

umożliwienia kontaktów i ewentualnego utworzenia grupy AA na terenie naszej gminy,

c) udział dzieci, młodzieży i dorosłych w imprezach propagujących trzeźwy styl

życia - np. Maraton trzeźwości, festyny abstynenckie;

2) udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie :

a) systematyczne szkolenie pracowników różnych służb w zakresie

rozpoznawania i przeciwdziałania zjawiskom patologicznym w rodzinie,

b) systematyczne szkolenie w zakresie rozpoznawania problemów alkoholowych,

motywowania do podjęcia wszelkich kroków mających na celu rozwiązywanie

tych problemów,

c) przeszkolenie pracowników różnych służb w zakresie kompetentnego

postępowania w przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci,

d) popieranie innych lokalnych inicjatyw w zakresie przeciwdziałania przemocy

w rodzinie.

3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych :

a) organizowanie i finansowanie szkolnych programów profilaktycznych ,

b) systematyczne szkolenie i kształcenie w dziedzinie profilaktyki pedagogów

szkolnych i nauczycieli,

c) udział dzieci i młodzieży szkolnej w konkursach o tematyce uzależnień,

d) prowadzenie zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych,

e) systematyczną edukację społeczności Gminy poprzez ulotki, broszurki i inne

kampanie,

f) współpracę z organizacjami pozarządowymi i związkami wyznaniowymi w celu

promocji zdrowia i propagowania trzeźwych obyczajów,

g) finansowanie zajęć terapeutycznych na obozach dla dzieci i młodzieży.

4) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej

rozwiązywaniu problemów alkoholowych;

a) wspieranie materialne , edukacyjne i lokalne dla organizacji pozarządowych,

stowarzyszeń i fundacji zajmujących się statutowo problematyką alkoholową,

b) współdziałanie z osobami, które profesjonalnie zajmują się terapią osób

uzależnionych od alkoholu i członków ich rodzin oraz socjoterapią.

5) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131

i 15 ustawy tj. przepisów mówiących o zabranianiu reklamy i promocji na obszarze kraju napojów alkoholowych i art. 15 ustawy, w którym zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nietrzeźwym, do lat 18, na kredyt lub pod zastaw oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;

6) wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.

2. Funkcjonowanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w dużej mierze uwarunkowane jest obiektywnymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi.

Do czynników zewnętrznych należy zaliczyć przede wszystkim trudną sytuację społeczno-gospodarczą i finansową państwa, z idącymi za tym wszystkimi dolegliwościami w postaci rosnącego bezrobocia i ubożenia społeczeństwa.

Do czynników wewnętrznych należy zaliczyć ograniczone możliwości finansowe komisji, wysokie koszty pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej oraz skuteczność w rozwiązywaniu problemów alkoholowych opartą w głównej mierze na doświadczeniu i fachowości członków komisji.

3.Po analizie stopnia wykonalności zadań stojących przed komisją, uwzględniając ograniczone możliwości finansowe, nieuniknione jest ustalenie priorytetów przy jednoczesnej realizacji wszystkich obowiązków samorządu, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości

i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

4.Priorytetami na rok 2004 są:

otwarcie świetlic socjoterapeutycznych w możliwie wszystkich miejscowościach gminy przy dodatkowym wsparciu finansowym gminy w zakresie remontów i ich doposażenia w niezbędny sprzęt,

weryfikacja funkcjonowania już istniejących świetlic w zakresie celowości

    1. i ekonomiczności,

aktywizacja działalności świetlic w środowisku lokalnej społeczności i prezentacja ich dorobku podczas jednej w roku imprezy ogólnogminnej pn. “Turniej Świetlic”, również poprzez udział w akcjach i programach celowych,

nawiązanie ściślejszej współpracy z pedagogami szkolnymi, koordynacja wspólnych działań profilaktycznych i informacyjnych,

rozszerzenie kręgu instytucji, stowarzyszeń oraz innych osób prawnych i fizycznych biorących czynny udział w działalności profilaktycznej.

5. Realizacja zadań na 2004 rok oparta jest o harmonogram działań i preliminarz wydatków

na realizację zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego programu.

6. Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych określa załącznik Nr 2 do niniejszego programu.

III. OCZEKIWANE KORZYŚCI Z UCHWALENIA I REALIZACJI PROGRAMU.

1. Skuteczna realizacja programu przyniesie następujące korzyści :

1) zmniejszenie nowych przypadków uzależnienia od alkoholu,

2) zmniejszenie ilości wypijanego alkoholu przez dzieci i młodzież,

3) zmniejszenie śmiertelności i degradacji psychofizycznej osób uzależnionych

od alkoholu,

4) zmniejszenie wydatków na opiekę zdrowotną ,

5) zwiększenie efektywności w pracy zawodowej,

6) ogólną poprawę kondycji psychofizycznej i moralnej społeczności gminy oraz

zwiększenie stabilności bezpieczeństwa środowiska rodzinnego,

7) zmniejszenie wydatków z pomocy społecznej i wymiaru sprawiedliwości,

8) poprawę zasobów materialnych gospodarstw domowych,

9) zmniejszenie ilości uszkodzeń i urazów związanych z wypadkami w pracy,

na drodze, w domu,

10) zwiększenie wiedzy społeczności Gminy Widuchowa o problematyce uzależnienia

od alkoholu, współuzależnienia i leczenia odwykowego oraz przemocy w rodzinie-

wzrost świadomości mieszkańców Gminy,

11) zmniejszenie ilości i dolegliwości zaburzeń życia rodzinnego, w tym przemocy

i zaniedbań z powodu nadużywania alkoholu,

12) zmniejszenie udziału nietrzeźwości wśród przyczyn naruszeń prawa i porządku

publicznego,

13) spadek spożycia alkoholu przez społeczność Gminy Widuchowa.

2. Z uwagi na rozległy zasięg problemów alkoholowych, realne rezultaty może przynieść

zaangażowanie się w działania profilaktyczne i naprawcze szerokiego kręgu

instytucji, stowarzyszeń, osób fizycznych i innych podmiotów zainteresowanych

w osiągnięciu celów Programu.

Załącznik Nr 1

do Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ I PRELIMINARZ WYDATKÓW NA REALIZACJĘ

ZADAŃ GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA

PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH NA 2004 ROK.

Nazwa zadania

Szczegółowe działania

w ramach zadania

Koszt

działania

1. Działalność Gminnej Komisji

Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

1.Wynagrodzenia członków Komisji

2.Szkolenie własne członków

Komisji, delegacje.

3.Koszty utrzymania biura.

1.700,00 zł

300,00 zł

500,00 zł

2. Zwiększenie dostępności

pomocy terapeutycznej i

rehabilitacyjnej dla osób

uzależnionych od alkoholu

1. Działalność Punktu Informacyjno

- Konsultacyjnego:

a) wynagrodzenie specjalisty

prowadzącego Punkt w ramach

umowy zlecenia

2. Wynagrodzenie biegłego sądowego

3.600,00 zł

1.200,00 zł

3. Udzielanie rodzinom

w których występują problemy

alkoholowe, pomocy

psychospołecznej i prawnej

a w szczególności ochrony przed

przemocą w rodzinie

1. Dofinansowanie świetlicy prowadzonej przez TPD w Krzywinie

2. Warsztaty dla rodzin współuzależnionych

3.000,00 zł

1.000,00 zł

4. Prowadzenie profilaktycznej

działalności informacyjnej i

edukacyjnej w szczególności

dla dzieci i młodzieży.

1.Przeprowadzenie w szkołach programów profilaktycznych.

2. Prowadzenie świetlic terapeutycz-nych, w tym:

a) wynagrodzenia opiekunów,

b) pomoce dydaktyczne,

c) utrzymanie świetlic.

3. Przeprowadzenie konkursów

o uzależnieniach.

4. Imprezy z programami profilaktycznymi.

2.000,00 zł

42.300,00 zł

32.000,00 zł

3.300,00 zł

7.000,00 zł

1.100,00 zł

4.300,00 zł

5. Wspomaganie działalności

instytucji, stowarzyszeń i osób

fizycznych, służącej rozwiązywa-

niu problemów alkoholowych

1. Pomoc finansowa na zorganizowanie wypoczynku na

obozach terapeutycznych,

1.000,00 zł.

RAZEM : Rozdział 85154

62.000,00 zł

Załącznik Nr 2 do

Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

1. Członkowie powołanej przez Wójta Gminy Widuchowa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za udział w pracach Komisji otrzymują wynagrodzenie ryczałtowe dzienne w wysokości 40,00 zł.

2. Podstawę wypłacenia wynagrodzenia ryczałtowego dziennego stanowi lista obecności.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/101/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 roku

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu

w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi prowadzenie zadań związanych z profilaktyką

i rozwiązywaniem problemów alkoholowych należy do zadań własnych gmin.

Ustawa wymienia 6 szczegółowych zadań, których realizacja powinna być prowadzona

w postaci gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych uchwalanego corocznie przez Radę Gminy. Przedstawiony program ukierunkowany jest na działalność profilaktyczną i prowadzenie świetlic dla dzieci i młodzieży.

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr XII/102/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 r.

w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,

Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Dz.U. Nr 80, poz. 717, Dz.U. Nr 162,

poz. 1568 ) oraz art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543, Nr 6, poz. 70, z 2001 r. Nr 129,

poz. 1447, Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 126, poz. 1070, Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112, Nr 200, poz. 1682, Nr 240, poz. 2058, z 2003 r. Nr 1, poz. 15, Nr 80, poz. 720 i 721, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala,

co następuje :

§ 1.1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze bezprzetargowej działkę gruntu nr 327/2

o powierzchni ogólnej 0,0191 ha położoną w obrębie geodezyjnym Żelechowo, ujawnioną

w księdze wieczystej nr 31370 w Sądzie Rejonowym - Wydział Ksiąg Wieczystych

w Gryfinie.

2. Sprzedaż nieruchomości ma na celu poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej do działki stanowiącej przedmiot zbycia.

§ 2. Warunki sprzedaży określone zostaną w protokole z rokowań.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/102/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

Gmina WIDUCHOWA jest właścicielem nieruchomości niezabudowanej oznaczonej jako działka nr 327/2 o pow. 0,0191 ha położonej w obr. Żelechowo.

Zgodnie z przepisami art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.

o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn. zm. ) przedmiotem zbycia są części nieruchomości, niezbędne do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, stanowiącej własność lub oddanej w użytkowanie wieczyste osobie, która zamierza te części nabyć, jeżeli nie mogą być zbyte jako odrębne nieruchomości.

Właściciel gruntów przyległych wystąpił z wnioskiem o nabycie działki gruntu nr 327/2

o pow. 0,0191 ha położonej w obr. Żelechowo.

Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr XII/103/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 r.

w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych

wraz z pomieszczeniami przynależnymi stanowiących własność Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,

Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Dz.U. Nr 80, poz. 717, Dz.U. Nr 162,

poz. 1568 ) oraz art. 34 ust. 1 pkt 3, art. 37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.

o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543, Nr 6, poz. 70, z 2001 r.

Nr 129, poz. 1447, Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 126,

poz. 1070, Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112, Nr 200, poz. 1682, Nr 240, poz. 2058,

z 2003 r. Nr 1, poz. 15, Nr 80, poz. 720 i 721, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :

§ 1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze bezprzetargowej niżej wymienione lokale mieszkalne w budynku nr 19 w Kłodowie wraz z pomieszczeniami przynależnymi w budynku gospodarczym oraz udziałem w działce gruntu nr 144/3 o powierzchni ogólnej 0,1846 ha.

1) lokal nr 1 o powierzchni użytkowej 25,97 m2, pomieszczenie przynależne 8,25 m2,

udział w 1675/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu,

2) lokal nr 2 o powierzchni użytkowej 25,97 m2, pomieszczenie przynależne 15,30 m2,

udział w 2021/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu,

3) lokal nr 3 o powierzchni użytkowej 33,98 m2, pomieszczenie przynależne 41,00 m2,

udział w 3671/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu,

4) lokal nr 4 o powierzchni użytkowej 28,38 m2, pomieszczenie przynależne 25,40 m2,

udział w 2633/10000 części w częściach wspólnych budynków i działce gruntu.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/103/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

Gmina WIDUCHOWA jest właścicielem nieruchomości zabudowanej oznaczonej jako działka nr 144/3 o pow. 0,1846 ha położonej w obr. Kłodowo.

Nieruchomość zabudowana jest budynkiem mieszkalnym i gospodarczym. W budynku mieszkalnym znajdują się 4 samodzielne lokale mieszkalne.

Najemca lokalu mieszkalnego nr 4 wystąpił z wnioskiem o kupno lokalu.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn. zm. ) w przypadku zbywania nieruchomości osobom fizycznym pierwszeństwo w ich nabyciu przysługuje osobie, która jest najemcą lokalu mieszkalnego, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony.

Z wnioskodawczynią umowa najmu zawarta została na czas nieoznaczony, a zatem najemca spełnia przesłanki do nabycia lokalu w trybie bezprzetargowym.

Załącznik Nr 4

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr XII/104/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 roku

w sprawie przekazania w nieodpłatne używanie mienia komunalnego stanowiącego własność gminy.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „h” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku

o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 62, poz. 558,

Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ), Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1.1. Przekazuje się Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Widuchowej w nieodpłatne używanie na czas nieokreślony składniki mienia komunalnego stanowiące własność gminy

Widuchowa w celu ich eksploatacji.

2. Wykaz przekazywanego mienia komunalnego stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Upoważnia się Wójta Gminy Widuchowa do zawarcia stosownej umowy w celu określenia warunków użytkowania przekazanego mienia komunalnego.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do Uchwały Nr XII/104/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

Wykaz mienia komunalnego stanowiącego własność Gminy Widuchowa przekazanego

w nieodpłatne używanie Zakładowi Gospodarki Komunalnej :

Lp.

Nazwa mienia

Wartość

1.

Przepompownia ścieków P-1

68.705,00

2.

Przepompownia ścieków P-2

83.599,00

3.

Kanalizacja sanitarna w ul. Stromej

74.830,00

4.

Kanalizacja sanitarna w ul. Reymonta

69.900,00

5.

Kanalizacja sanitarna w ul. Robotniczej

88.895,00

6.

Kanalizacja sanitarna w ul. Zielonej

201.526,00

7.

Kanalizacja sanitarna na zlewni P-1

303.048,21

8.

Kanalizacja sanitarna na zlewni P-2

427.713,00

9.

Kanalizacja sanitarna w ul. Krasickiego

103.650,00

RAZEM WARTOŚĆ

1.421.866,21

Uzasadnienie do uchwały Nr XII/104/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

Gmina w roku 2003 wybudowała kanalizację sanitarną w kilku ulicach Widuchowej oraz przepompownie P-1 i P-2, ze środków własnych z udziałem środków z Funduszu SAPARD.

W celu użytkowania i eksploatacji tego mienia, przekazuje się je Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Widuchowej.

Warunki jego użytkowania Wójt Gminy określi w umowie.

Załącznik Nr 5

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr XII/105/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 r.

w sprawie zwiększenia budżetu gminy na 2003 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ), oraz

art. 4 pkt 4a ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003 ( Dz.U. Nr 150, poz. 983, Nr 162, poz. 1119, z 2000 r.

Nr 95, poz. 1041, z 2001 r. Nr 39, poz. 459, Nr 55, poz. 574, Nr 145, poz. 1623, z 2002 r.

Nr 177, poz. 1725, Nr 216, poz. 1826 ), Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1. Zwiększyć budżet gminy na 2003 rok po stronie dochodów o kwotę - 619.772,00 zł

z tego w :

Dz. 900 GOSPODARKA KOMUNALNA 619.772,00 zł

Rozdz. 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód 619.772,00 zł

§ 629 Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin,

powiatów, samorządów województw, pozyskane

z innych źródeł 619.772,00 zł

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/105/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 roku

Budżet gminy po stronie dochodów zwiększa się o kwotę otrzymanych bezzwrotnych środków finansowych z Funduszu SAPARD z przeznaczeniem dofinansowania wykonania inwestycji własnej pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami

w Widuchowej”.

Wydatki budżetu gminy o taką kwotę zostały zwiększone Uchwałą Nr VI/54/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 19 maja 2003 roku.

Załącznik Nr 6

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA NR XII/ 106 /2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003r.

uchylająca uchwałę w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 07 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999r. Nr 15, poz. 139; Nr 41, poz. 412; Nr 111, poz. 1279; Dz. U. z 2000r. Nr 12, poz. 136; Nr 109, poz. 1157; Nr 120, poz. 1268; Dz. U. z 2001r. Nr 5, poz. 42; Nr 14, poz. 124; Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229, Nr 154, poz. 1804; Dz. U. z 2002r. Nr 25, poz. 253; Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz.1112, z 2003 r. Nr 80, poz. 717) oraz w związku z art. 85 ust.2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :

§ 1. Uchyla się Uchwałę Nr XI/99/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 26 listopada 2003 r. w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, zatwierdzonego Uchwałą Nr XXIII/95/87 Gminnej Rady Narodowej

w Widuchowej z dnia 30 września 1987r. (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego z 1987 r. Nr 8, poz. 93) dla terenów w obrębie geodezyjnym Ognica, przeznaczonych pod kopalnię kruszywa naturalnego, w obszarze części działek o numerach 568 i 618/1 oraz działek

o numerach: 570, 572, 574/1, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 585/1, 590, 591, 592, 593, 613, 614/1, 614/2, 620, 621, 626, o powierzchni 85,97 ha, określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały, stanowiącym jej integralną część.

§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/106/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

W związku ze stwierdzonymi rozbieżnościami w sumie powierzchni poszczególnych wydzielonych jednostek urbanistycznych zawartych w projekcie planu, a sumą powierzchni wynikających z wypisu rejestru gruntów zachodzi konieczność uchylenia Uchwały
Nr XI/99/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 26 listopada 2003r. w sprawie uchwalenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.

Zespół autorski opracowujący projekt planu wyliczone planimetrem powierzchnie jednostek planistycznych nie skorygował o wskaźnik wynikający z porównania sumy splanimetrowanych powierzchni jednostek urbanistycznych z sumą powierzchni działek geodezyjnych wchodzących w skład opracowania zawartych w rejestrze gruntów.

Załącznik Nr 7

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA NR XII/ 107 /2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 r.

w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 07 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999r. Nr 15, poz. 139; Nr 41, poz. 412; Nr 111, poz. 1279; Dz. U. z 2000r. Nr 12, poz. 136; Nr 109, poz. 1157; Nr 120, poz. 1268; Dz. U. z 2001r. Nr 5, poz. 42; Nr 14, poz. 124; Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229, Nr 154, poz. 1804; Dz. U. z 2002r. Nr 25, poz. 253; Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz.1112, z 2003 Nr 80,poz.717 ) oraz w związku z art. 85 ust.2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje:

Rozdział I

Ustalenia ogólne.

§ 1.1. Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Widuchowa Nr XIX/197/2000 z dnia 10 listopada 2000r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, uchwala się zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, zatwierdzonego Uchwałą Nr XXIII/95/87 gminnej Rady Narodowej w Widuchowej z dnia 30 września 1987r. (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego z 1987r. Nr 8, poz. 93) dla terenów w obrębie geodezyjnym Ognica, przeznaczonych pod kopalnię kruszywa naturalnego.

Zakres przestrzenny terenu zmiany planu wyznaczają granice części działek o numerach 568 i 618/1 oraz działek o numerach: 570, 572, 574/1, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 585/1, 590, 591, 592, 593, 613, 614/1, 614/2, 620, 621, 626, o powierzchni 81,82 ha.

Granice tego obszaru zaznaczono na rysunku zmiany w planie.

§ 2.1.Ustala się następujące zasady konstrukcji zmiany w planie :

1) obszar objęty zmianą podzielony został na osiem terenów elementarnych o różnych funkcjach:

teren przeznaczony do eksploatacji powierzchniowej oznaczony symbolem 1 PE i 2 PE,

teren zaplecza kopalni kruszywa oznaczony symbolem 3 PE/Z i 4 PE/Z,

teren zakładu przeróbczego oznaczony symbolem 5 PE/P,

teren zaplecza socjalnego oznaczony symbolem 6 PE/S,

teren parkingu oznaczony symbolem 7 PE/KS,

teren wewnętrznej drogi dojazdowej oznaczony symbolem 8 PE/KD,

teren drogi pożarowej oznaczony symbolem 9 PE/KD.

2. Dla terenów, o których mowa w § 2, ust. 1, punkt 1 do chwili ich zagospodarowania zgodnie ze zmianą funkcji dopuszcza się dotychczasowy sposób użytkowania.

3. Rysunek zmiany planu w skali 1:2000, wykonany na aktualnej mapie ewidencyjnej jest integralną częścią zmiany i stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

4. Każde ustalenie przedstawione na rysunku zmiany znajduje odpowiednie odwzorowanie w ustaleniu tekstowym.

5. Wszystkie symbole graficzne użyte w rysunku planu zostały objaśnione w legendzie.

6. Obowiązującymi ustaleniami oznaczonymi graficznie są:

1) granice opracowania,

2) linie rozgraniczenia terenów elementarnych,

3) przeznaczenie terenów.

7. Dla obszarów objętych zmianą oznaczonych symbolami 1 PE i 2 PE ustalono zasady w zakresie ochrony dóbr kultury, określone w § 3, punkt 1, lit. d.

8. Dla obszaru objętego zmianą, w § 4 ustalono zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej.

Rozdział II

Ustalenia szczegółowe.

§ 3. Dla terenów elementarnych ustala się następujące zasady zagospodarowania:

Tereny oznaczone symbolem 1 PE (pow. - 42,86 ha) i 2 PE (pow. - 1,28 ha) - tereny przeznaczone do eksploatacji powierzchniowej kruszywa naturalnego:

obowiązuje działalność związana z wydobywaniem kruszywa zgodnie z dokumentacją geologiczną zatwierdzoną decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego nr OSR-GGW-7414/2/2000 z dnia 14 kwietnia 2000r.,

użytkownik jest zobowiązany sporządzić projekt zagospodarowania złoża zgodnie ze szczegółowymi przepisami wynikającymi z prawa geologicznego i górniczego,

docelowa eksploatacja winna być prowadzona w oparciu o zatwierdzone plany ruchu zakładu górniczego,

w zakresie dóbr kultury:

    1. - zobowiązuje się użytkownika do powiadomienia Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków o zamiarze rozpoczęcia prac ziemnych z wyprzedzeniem minimum 14 - dniowym, celem umożliwienia przeprowadzenia nadzoru archeologiczno - konserwatorskiego,

    2. - w razie stwierdzenia okoliczności mających znaczenie dla stanu zachowania obiektów zabytkowych i warstw kulturowych, użytkownik zobowiązany jest zlecić przeprowadzenie ratunkowych badań archeologicznych wyspecjalizowanej jednostce badawczej,

obsługa komunikacyjna terenu z drogi niepublicznej wewnętrznej oznaczonej symbolem 8 PE/KD,

kierunek rekultywacji terenu ustala się na wodno - rolny,

ustala się, że masy ziemne i skalne powstające (wydobywane, usuwane, przemieszczane i gromadzone) w wyniku prowadzenia eksploatacji kruszywa naturalnego ze złoża wraz z jego przerabianiem, nie są odpadami w rozumieniu przepisów o odpadach a warunki i sposób ich zagospodarowania w obrębie złoża określone będą w dokumentacji zakładu górniczego (projekt zagospodarowania złoża, dokumentacja rekultywacji, plan ruchu i inne).

Tereny oznaczone symbolami 3 PE/Z (pow. - 30,61 ha) i 4 PE/Z (pow. - 3,37 ha) - tereny zaplecza kopalni kruszywa:

dopuszcza się działalność związaną z czasowym składowaniem nadkładu powstającego w trakcie wydobywania kruszywa,

hałdy nadkładu mogą być rozplantowane w granicach terenów 3 PE/Z i 4 PE/Z oraz użyte do rekultywacji wierzchowin i skarp obrzeży powstałego wyrobiska,

wzdłuż prawego brzegu Rurzycy, w obrębie terenu oznaczonego 3 PE/Z, z uwagi na wysokie walory przyrodnicze, konieczność zachowania w kilkumetrowym pasie od rzeki nieograniczonego dostępu w celu wykonawstwa robót melioracyjnych oraz na podstawie odrębnych przepisów ustala się filar ochronny o szerokości 50 m od brzegów rzeki, w którym obowiązuje zakaz eksploatacji,

wzdłuż granicy terenów leśnych, w obrębie terenu oznaczonego 3 PE/Z, z uwagi na konieczność ochrony istniejącego drzewostanu, ustala się pas ochronny o szerokości 50 m od granicy lasu, w którym obowiązuje zakaz eksploatacji,

dopuszcza się wprowadzenie pasa zieleni różnopiennej izolacyjnej i stabilizującej pas nadrzeczny rzeki Rurzycy i skarpy wyrobiska.

Teren oznaczony symbolem 5 PE/P (pow. - 0,56 ha) - teren zakładu przeróbczego:

prowadzenie wyłącznie działalności związanej z przeróbką eksploatowanego surowca,

zakres i wielkość przeróbki surowca zgodnie z planem ruchu kopalni,

przeróbka surowca na mokro z wykorzystaniem wody z wyrobisk eksploatacyjnych,

możliwość tymczasowej lokalizacji obiektów kontenerowych i obiektów technologicznych uszlachetniania kopaliny do likwidacji po zakończeniu eksploatacji.

Teren oznaczony symbolem 6 PE/S (pow. - 0,28 ha) - teren zaplecza socjalnego:

dopuszcza się lokalizację zabudowań związanych z obsługą kopalni,

projektowana zabudowa - parterowa, niepodpiwniczona, maksymalnej wysokości do 4 ,0 m,

możliwość tymczasowej lokalizacji obiektów kontenerowych socjalnych do likwidacji po zakończeniu eksploatacji,

powierzchnia zabudowy do 30% powierzchni terenu,

w zakresie infrastruktury technicznej obowiązują ustalenia zawarte w § 4 niniejszej uchwały.

Teren oznaczony symbolem 7 PE/KS (pow. - 0,36 ha) - teren parkingu:

zabezpieczenie podłoża przed przedostaniem się produktów ropopochodnych,

wody opadowe będą odprowadzane bezpośrednio do gruntu poprzez separator oleju,

ścieki powstające w trakcie mycia pojazdów odprowadzane będą do szczelnego zbiornika bezodpływowego a następnie wywożone specjalistycznym sprzętem i utylizowane w obrębie istniejącej oczyszczalni ścieków w Widuchowej - poza granicami opracowania.

Teren oznaczony symbolem 8 PE/KD (pow. - 0,96 ha) - teren wewnętrznej drogi dojazdowej:

szerokość w liniach rozgraniczenia - 15,0 m bez konieczności wyodrębniania jezdni i chodników,

zobowiązuje się użytkownika do umieszczenia w ciągu drogi wagi,

powiązania zewnętrzne - droga gminna, zgodnie z rysunkiem planu.

Teren oznaczony symbolem 9 PE/KD (pow. - 1,54 ha) - teren drogi pożarowej:

szerokość w liniach rozgraniczenia - 10,0 m bez konieczności wyodrębniania jezdni i chodników,

powiązania zewnętrzne - droga gminna, zgodnie z rysunkiem planu,

zobowiązuje się inwestora do utrzymania drogi w należytym stanie i zapewnienia stałej przejezdności drogi dla celów przeciwpożarowych jeszcze przed przystąpieniem do eksploatacji.

§ 4. Ustala się następujące zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej:

zaopatrzenie w wodę pitną poprzez jej dostawę na teren kopalni w odpowiednich pojemnikach,

zaopatrzenie w wodę do celów sanitarnych poprzez jej pobór z wyrobisk eksploatacyjnych,

odprowadzanie ścieków sanitarnych do projektowanego szczelnego zbiornika bezodpływowego zlokalizowanego na terenie 6 PE/S,

wywóz zgromadzonych ścieków specjalistycznym transportem do istniejącej oczyszczalni ścieków w Widuchowej - poza granicami opracowania,

wody opadowe z terenu 7 PE/KS - zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 3, punkt 5,

w zakresie usuwania odpadów bytowych ustala się indywidualny system gospodarowania odpadami poprzez ich gromadzenie z segregacją i utylizację w obrębie gminnego składowiska,

zaopatrzenie w energię elektryczną z własnych przenośnych źródeł - agregat prądotwórczy,

zaopatrzenie w ciepło z indywidualnego źródła ciepła,

w zakresie komunikacji obsługa w systemie telefonii bezprzewodowej.

§ 5. Z uwagi na konieczność przestrzegania obciążenia drogi krajowej nr 31 (poza granicami opracowania) poprzez samochody transportujące kopaliny, ustala się:

ładowność nie może przekraczać 10 ton (100 KN) na oś,

konieczność umieszczenia na terenie kopalni wagi.

Rozdział III

Ustalenia końcowe.

§ 6. Zmienia się przeznaczenie objętych planem gruntów rolnych na cele nierolnicze, w tym 24,10 ha gruntów rolnych klasy IV wytworzonych z gleb pochodzenia mineralnego oraz 0,40 ha gruntów klasy III wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego. Na zmianę przeznaczenia 24,10 ha gruntów klasy IV uzyskano zgodę Wojewody Zachodniopomorskiego wyrażoną pismem znak SR-R-6-7711/47/2003 z dnia 04 sierpnia 2003 r.

§ 7. Zobowiązuje się inwestora, który będzie eksploatował złoże, do założenia sieci monitoringu wód podziemnych dla kopalni Ognica z co najmniej rocznym wyprzedzeniem przed przystąpieniem do eksploatacji, w celu określenia faktycznego oddziaływania kopalni na tereny przyległe oraz obserwowania dynamiki i zasięgu zmian na terenie kopalni.

§ 8. Ustala się stawkę procentową służącą do wyliczenia opłaty, o której mowa w art. 36, ust. 3 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym w wysokości 20%.

§ 9. Na obszarze objętym niniejszą zmianą tracą moc ustalenia miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa, zatwierdzonego Uchwałą Gminnej Rady Narodowej w Widuchowej z dnia 30 września 1987r. (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego Nr 8, poz. 93), podtrzymaną Uchwałą Rady Gminy w Widuchowej Nr V/28/90 z dnia 28 listopada 1990r. w sprawie wykazu aktów prawa miejscowego (Dz. Urz. Województwa Szczecińskiego z 1991r. Nr 2, poz. 33).

§ 10. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/107/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

W związku ze stwierdzonymi rozbieżnościami w sumie powierzchni poszczególnych wydzielonych jednostek urbanistycznych zawartych w projekcie planu, a sumą powierzchni wynikających z wypisu rejestru gruntów uchylono Uchwałę Nr XI/99/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 26 listopada 2003r. w sprawie uchwalenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz. U. z 1999 r. Nr 15 poz. 139 ze zmianami) Rada Gminy uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz jego zmiany.

Z wnioskiem o zmianę planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa wystąpiły Szczecińskie Kopalnie Surowców Mineralnych S A ul. Tartaczna 9, Szczecin.
Występowanie kruszywa na tym terenie potwierdzono Decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego OSR-GGW-7414/2/2000 z dnia 14.04.2000 r.

Biorąc pod uwagę , iż przeznaczenie terenów pod kopalnię kruszywa naturalnego wymaga zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zachodzi potrzeba dokonania zmiany planu.

Załącznik Nr 8

do Zarządzenia Nr 128 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 19 grudnia 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr XII/108/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 30 grudnia 2003 roku

w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego zatrudnienia pracownika na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego.

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214,

poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 ) Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1. Biorąc pod uwagę ponad dwuletnią nienaganną pracę Pana Tomasza Łapińskiego

na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego oraz jego dotychczasowe osiągnięcia

i zaangażowanie w pracy z młodzieżą, popieramy stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół

w Widuchowej jak i Wójta Gminy Widuchowa dotyczące kontynuacji zatrudnienia wyżej wymienionego nauczyciela w Zespole Szkół w Widuchowej.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XII/108/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 30 grudnia 2003 r.

Dyrektor Zespołu Szkół w Widuchowej jak i Wójt Gminy Widuchowa występowali pisemnie do Kuratora Oświaty w sprawie kontynuacji zatrudnienia Pana Tomasza Łapińskiego.

Mimo szeroko przedstawionej motywacji uzasadniającej decyzję zatrudnienia

ww. nauczyciela w Zespole Szkół ( m.in. nienaganna praca, znajomość problematyki pracy

z trudną młodzieżą, zaangażowanie w życie społeczne, pochodzenie z terenu gminy, chęć związania się z tym środowiskiem na stałe ), Kurator Oświaty ciągle podtrzymuje swoją odmowę.

Jako, że Rada Gminy ma prawo zajęcia stanowiska w każdej sprawie, Wójt Gminy występuje

z propozycją, by Rada poparła dotychczasowe starania zmierzające w konsekwencji

do utrzymania zatrudnienia tak dobrze rokującego nauczyciela.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
12 sty 2004

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
12 sty 2004, godz. 09:56

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
12 sty 2004, godz. 09:56