Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

zarządzenie 75


ZARZĄDZENIE Nr 75/2003

WÓJTA GMINY WIDUCHOWA

z dnia 25 czerwca 2003 r.

w sprawie przygotowania projektów uchwał Rady Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym ( z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220,

Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) Wójt Gminy Widuchowa zarządza,

co następuje:

§ 1. Przedłożyć Radzie Gminy Widuchowa projekty uchwał stanowiące załączniki

od nr 1 do nr 9, do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 75 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr VII/ 59/ 2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 3 lipca 2003 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz.1806 ) oraz art. 12 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

o zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 1999 r. Nr 15 poz. 139,Nr 41, poz. 412,

Nr 111, poz. 1279, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 109, poz. 1157, Nr 120, poz. 1268, z 2001 r.

Nr 5, poz. 42, Nr 14, poz. 124, Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229,Nr 154, poz. 1804,

z 2002 r. Nr 25, poz.253, Nr 113, poz.984, Nr 130,poz.1112) Rada Gminy uchwala,

co następuje :

§ 1.W Uchwale Nr XXVI/277/2001 Rady Gminy Widuchowa z dnia 9 listopada 2001 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa miejscowości Żarczyn w zakresie zmiany przebiegu drogi wojewódzkiej Nr 122. wprowadza się następująca zmianę: w § 4 dodaje się działki
o numerach 105 i 172.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/59/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 3 lipca 2003 r.

W związku z utratą ważności planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa z dniem 01.01.2003 r., zachodzi konieczność uwzględnienia działek wymienionych w uchwale. W obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa do dnia 01.01.2003 r. stanowiły drogę.

Zakres zmiany planu obejmował załącznik graficzny do Uchwały Nr XXVI/277/2001
Rady Gminy Widuchowa z dnia 9 listopada 2001 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 75 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

- projekt-

UCHWAŁA Nr VII/60/ 2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 3 lipca 2003 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz.1806 ) oraz art. 12 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

o zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 1999 r. Nr 15 poz. 139,Nr 41, poz. 412,

Nr 111, poz. 1279, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 109, poz. 1157, Nr 120, poz. 1268, z 2001 r.

Nr 5, poz. 42, Nr 14, poz. 124, Nr 100, poz. 1085, Nr 115, poz. 1229,Nr 154, poz. 1804,

z 2002 r. Nr 25, poz.253, Nr 113, poz.984, Nr 130,poz.1112) Rada Gminy uchwala,

co następuje :

§ 1.W Uchwale Nr XXVIII/294/2001 Rady Gminy Widuchowa z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa w zakresie zmiany przebiegu drogi wojewódzkiej Nr 122 na odcinku Krzywin - Kłodowo - wprowadza się następujące zmiany:

w § 4 ust. 1, pkt a) dodaje się działki o numerach 386, 471/1, 966, 333, 372,

w § 4 ust. 1, pkt b) dodaje się działki o numerach 1, 9, 10, 361.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/60/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 3 lipca 2003 r.

W związku z utratą ważności planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Widuchowa z dniem 01.01.2003 r., zachodzi konieczność uwzględnienia działek wymienionych w uchwale.

Zakres zmiany planu obejmował załącznik graficzny do Uchwały Nr XXVIII/294/2001
Rady Gminy Widuchowa z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Gminy Widuchowa.

Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 75 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr VII /61 /2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 3 lipca 2003 r.

w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w użyczenie nieruchomości niezabudowanej

na czas nie oznaczony.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,

Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :

§ 1.1. Wyraża się zgodę na oddanie Klubowi Sportowemu LZS „ORZEŁ” Żelechowo nieruchomości niezabudowanej oznaczonej jako działki nr 434 i 443/2 obręb geodezyjny Żelechowo, o łącznej powierzchni 1,11 ha, w użyczenie na czas nieoznaczony.

2. Szczegółowe warunki oddania w użyczenie określi umowa.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/61/2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 3 lipca 2003 r.

Nieruchomości nie zabudowane oznaczone jako działki nr 434, 443/2 o ogólnej powierzchni 1,11 ha położone w obrębie geodezyjnym Żelechowo, stanowią własność Gminy Widuchowa.

Na działkach tych zlokalizowane jest boisko sportowe.

Przepisy art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami stanowią, iż „nieruchomości stanowiące własność gminy mogą być przedmiotem obrotu, w szczególności przedmiotem sprzedaży, zamiany i zrzeczenia się, oddania w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczenia, oddania w trwały zarząd.

Zarówno ustawa o gospodarce nieruchomościami jak i przepisy Kodeksu cywilnego zezwalają na zawarcie umowy użyczenia na czas oznaczony lub nie oznaczony,dlatego zasadnym jest podjęcie uchwały w sprawie oddania w użyczenie przedmiotowych nieruchomości na czas nie oznaczony.

Załącznik Nr 4

do Zarządzenia Nr 75 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr VII/62/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 3 lipca 2003 roku

w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Widuchowej.

Na podstawie art. 62 ust. 1 w związku z art. 5c pkt 1 i art. 62 ust. 3 w związku

z art. 58 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( z 1996 r. Dz.U. Nr 67, poz. 329, Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550,

Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268, Nr 122, poz. 1320; z 2001 r. Nr 111, poz. 1194,

Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41 poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185, Nr 200, poz. 1683; z 2003 N 6, poz. 65) oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r.

o samorządzie gminnym ( z 2001 r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220,

Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1. Tworzy się z dniem 1 września 2003 r. Zespół Szkół w Widuchowej z siedzibą

w Widuchowej, ul. Barnima III 1, w skład którego wchodzić będą :

1) Publiczna Szkoła Podstawowa w Widuchowej,

2) Publiczne Gimnazjum w Widuchowej.

§ 2. Obwód Zespołu Szkół w Widuchowej obejmuje obwody szkół wchodzących w skład zespołu.

§ 3. Niniejsza uchwała stanowi jednocześnie akt założycielski Zespołu Szkół

w Widuchowej.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/ 62 /2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 3 lipca 2003 roku

Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( Dz.U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późniejszymi zmianami) w art. 62 ust.1 stanowi, że organ prowadzący szkoły różnych typów może je połączyć w zespół.

Powołanie Zespołu ma za zadanie doprowadzić do lepszych efektów wychowawczych

i dydaktycznych, co pozwoli dalej na uzyskanie wyższych ocen z egzaminów końcowych.

Ponadto utworzenie Zespołu Szkół :

1) usprawni zarządzanie placówką - jeden dyrektor, jeden budżet, jeden zespół kadrowy,

2) spowoduje efektywne wykorzystanie środków finansowych - jedno planowanie, brak

dublowania wydatków,

3) przyczyni się do racjonalnego wykorzystania bazy

- budynku (sal, hali sportowej),

- wyposażenia technicznego,

- wyposażenia w pomoce dydaktyczne.

Ponadto będzie efektywnie wykorzystany czas pracy.

Ważnym elementem będzie funkcjonowanie jednej rady pedagogicznej - wszyscy nauczyciele będą odpowiadać za 9-letni cykl nauczania oraz za bezpieczeństwo uczniów na terenie placówki.

Przydział nauczycielom stałych prac i zajęć dodatkowych będzie bardziej racjonalny.

Załącznik Nr 5

do Zarządzenia Nr 75 / 2003

Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

- projekt -

UCHWAŁA Nr VII/63/2003

RADY GMINY WIDUCHOWA

z dnia 3 lipca 2003 roku

w sprawie uchwalenia pierwszego Statutu Zespołu Szkół w Widuchowej.

Na podstawie art. 58 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

( z 1996 r. Dz.U. Nr 67, poz. 329, Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 141,

poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19,

poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268, Nr 122, poz. 1320; z 2001 r. Nr 111, poz. 1194, Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41 poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185, Nr 200, poz. 1683; z 2003 r. Nr 6, poz. 65) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się pierwszy Statut Zespołu Szkół w Widuchowej w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Zespołu Szkół w Widuchowej.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą

od 1 września 2003 r.

Załącznik do Uchwały Nr VII/ 63 /2003

Rady Gminy Widuchowa

z dnia 3 lipca 2003 r.

STATUT

Zespołu Szkół

w Widuchowej

    1. Postanowienia wstępne

    2. 1. Statut Zespołu Szkół w Widuchowej uchwalono na podstawie:

    3. 1) ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.( Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz.329

    4. z poź. zm.)

    5. 2) rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001r. o statutach ( Dz.U. z 2001r. Nr 61 poz.624 z póź. zm.)

  1. Ilekroć w statucie jest mowa o ustawie chodzi o ustawę z dnia 7 września 1991r.

    1. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz.329 i Nr 106 poz. 496, z 1997r. Nr 28

    2. poz. 153 i Nr 141 poz. 943 oraz z 1998r. Nr 117 poz. 759 i Nr 162 poz. 1126.)

    3. Dział I

    4. Postanowienia ogólne

    5. § 1

    6. 1. Nazwa szkoły brzmi

    7. Zespół Szkół w Widuchowej zwana w dalszej treści statutu „zespołem”.

    8. 2. W skład zespołu wchodzi:

    9. 1) Publiczna Szkoła Podstawowa w Widuchowej

    10. 2) Publiczne Gimnazjum w Widuchowej

    11. Zwane w dalszej treści statutu „szkołą”.

    12. 3. Siedzibą szkoły jest miejscowość Widuchowa, ul. Barnima III 1

    13. § 2

    14. 1. Szkoła używa pieczęci:

    15. Zespół Szkół w Widuchowej

    16. Publiczna Szkoła Podstawowa

    17. Publiczne Gimnazjum

    18. 74-120 Widuchowa

    19. ul. Barnima III 1

    20. § 3

    21. Zespołowi nadaje imię organ prowadzący, na wniosek Rady Szkoły lub wspólny wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

    22. § 4

    23. 1.Organem prowadzącym zespół jest Gmina Widuchowa.

    24. 2. Do obwodu zespołu należą miejscowości:

    25. Bolkowice,Czarnówko, Dębogóra, Kiełbice, Kłodowo, Krzywin, Krzywinek, Lubicz, Lubiczyn, Marwice, Ognica, Pacholęta, Pąkowo, Polesiny, Rynica, Widuchowa, Widuchówko, Wilcze, Żarczyn, Żelechowo,

    26. 3.Nauka trwa :

    27. 1) w Publicznej Szkole Podstawowej - 6 lat,

    28. 2) w Publicznym Gimnazjum - 3 lata.

  1. Przy zespole prowadzona jest świetlica dla dzieci oczekujących na lekcje i odjazd do domu.

    1. Rozdział I

    2. Cele i zadania zespołu.

    3. § 5

    4. 1. Zespół realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wykonawczych

    5. wydanych na jej podstawie i uwzględniając Program Wychowawczy Szkół

    6. i Profilaktyki , a w szczególności:

    7. 1) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych uczniowi do ukończenia szkoły

    8. 2) umożliwia absolwentom konieczność dalszego kształcenia

    9. 3) kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków i wieku uczniów

    10. 4) sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły

    11. 5) umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, kulturowej, językowej i religijnej.

    12. § 6

    13. 1. Zespół zapewnia uczniom:

    14. 1) pomoc psychologiczną i pedagogiczną poprzez pracę pedagoga szkolnego oraz współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, logopedyczną

    15. i neurologiczną

    16. 2) opiekę, zwłaszcza niepełnosprawnym uczęszczającym do szkoły lub

    17. pobierającym naukę w domu

    18. 3) prozdrowotne warunki życia poprzez współpracę ze stomatologiem, higienistką szkolną, lekarzem

    19. 4) kształtowanie właściwej postawy wobec problemu ochrony środowiska

    20. 5) realizację indywidualnych programów nauczania oraz stwarza możliwość ukończenia szkoły w skróconym czasie.

    21. § 7

    22. 1. Sposoby realizacji zadań wynikających z ustawy a także z wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych:

    23. 1) Podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej

    24. i kulturowej,

nauczanie przedmiotów objętych ramowym planem nauczania odbywa się w języku polskim (poza nauczaniem języków obcych),

nauka języka narodowego mniejszości narodowych i etnicznych oraz inne zajęcia mogą być organizowane na zasadzie dobrowolności (w miarę posiadanych możliwości finansowych i kadrowych). Organizuje je dyrektor szkoły na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów dziecka według odrębnych przepisów.

    1. 2) Podtrzymanie poczucia tożsamości religijnej:

    2. a) w szkole odbywają się lekcje religii lub etyki zgodnie z konstytucją ,

    3. b) szczegółowe zasady organizowania religii i etyki określają odrębne przepisy,

    4. c) w zajęciach religii i etyki biorą udział uczniowie, których rodzice w formie oświadczenia wyrażą takie życzenie zapisując do szkoły,

    5. d) w przypadku uczniów nie biorących udziału w tych zajęciach, oświadczenie, o którym mowa wyżej może być złożone w innym terminie przed dyrektorem lub wychowawcą klasy,

    6. e) oświadczenie o którym mowa wyżej nie musi być ponawiane w kolejnym roku szkolnym, może natomiast być zmienione w każdym czasie.

    7. 2. Szczegółowe zasady przebywania osób i zachowania na terenie szkoły, korzystania z pomieszczeń i urządzeń szkoły, a także bezpieczeństwa w czasie zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych zawarte w regulaminie Zespołu Szkół

    8. w Widuchowej, który uchwala Rada Pedagogiczna.

    9. Dział II

    10. Rozdział I

    11. Organy zespołu

    12. § 8

    13. 1.Organami zespołu są:

    14. 1) dyrektor zespołu,

    15. 2) rada pedagogiczna,

    16. 3) rada rodziców,

    17. 4) samorząd uczniowski.

    18. 2. Do czasu wyboru rady szkoły, rada pedagogiczna podejmuje uchwały po zasięgnięciu opinii rady rodziców, samorządu uczniowskiego w sprawach dotyczących:

    19. 1) planów pracy szkoły,

    20. 2) zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych,

    21. 3) rocznego planu finansowego środków specjalnych,

    22. 4) planu finansowego szkoły.

    23. 3. Rada szkoły zostaje powołana przez dyrektora zespołu na łączny wniosek dwóch spośród następujących podmiotów:

    24. 1) rady pedagogicznej,

    25. 2) rady rodziców,

    26. 3) samorządu uczniowskiego.

    27. 4. Rada szkoły jest społecznym organem w systemie oświaty, który aktywnie uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych szkoły.

    28. 5. Do podstawowych kompetencji Rady szkoły należy w szczególności:

    29. 1) uchwalanie statutu szkoły z wyjątkiem pierwszego,

    30. 2) przedstawianie wniosków i opinii w sprawie planów pracy szkoły, organizacji zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, oceny działalności szkoły, jej dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w szkole oraz w innych sprawach istotnych dla szkoły.

    31. 6. Powstanie, okres kadencji oraz szczegółowe zadania i zasady działalności Rady szkoły określone zostały w ustawie.

    32. Rozdział II

    33. Dyrektor zespołu

    34. § 9

        1. Dyrektor zespołu, w szczególności:

    1. 1) kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą zespołu

    2. i reprezentuje go na zewnątrz,

    3. 2) sprawuje nadzór pedagogiczny,

    4. 3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie prozdrowotne,

    5. 4) realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców w ramach ich kompetencji stanowiących,

    6. 5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym zespołu i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną i gospodarczą obsługę zespołu,

    7. 6) przygotowuje projekty aktów prawnych (statuty, regulaminy),

    8. 7) wydaje zarządzenia wewnętrzne,

    9. 8) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.

        1. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w zespole nauczycieli i pracowników administracji i obsługi.

        2. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:

    1. 1) zatrudniania nauczycieli i innych pracowników zespołu,

    2. 2) przyznawania nagród i wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom zespołu,

    3. 3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej

    4. w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli

    5. i pozostałych pracowników zespołu.

        1. Dyrektor w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, radą rodziców i samorządem uczniowskim.

        2. W szkole tworzy się stanowiska:

    1. 1)wicedyrektora - przy co najmniej 12 oddziałach,

    2. 2) pedagoga,

        1. Zapewnienie środków finansowych na utworzone stanowiska zapewnia organ prowadzący zespół.

        2. Zakres obowiązków dla tworzonych stanowisk opracowuje dyrektor zespołu.

    1. Rozdział III

    2. Rada Pedagogiczna

    3. § 10

    4. 1.Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem zespołu realizującym zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.

    5. 2.W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w zespole. W zebraniach rady pedagogicznej mogą także uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej.

    6. 3. Radzie pedagogicznej przewodzi dyrektor zespołu.

    7. 4. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadamianie wszystkich jej członków o terminie i porządku jej zebrania - przynajmniej 7 dni przed posiedzeniem.

    8. 5. Dyrektor zespołu przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności zespołu.

    9. 6. Zebrania plenarne rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku

    10. szkolnego, w każdym okresie - zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promowania

    11. uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb.

    12. Zebrania mogą być organizowane z inicjatywy przewodniczącego, organu

    13. prowadzącego zespół, rady rodziców albo co najmniej 1/3 członków rady

    14. pedagogicznej.

    15. § 11

    16. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

    17. 1) uchwalenie statutu zespołu po zaopiniowaniu przez radę rodziców,

    18. 2) zatwierdzenie planów pracy zespołu po uprzednim uzyskaniu opinii rady rodziców,

    19. 3) zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

    20. 4) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu ich przez radę rodziców,

    21. 5) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli zespołu,

    22. 6) podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy uczniów.

    23. 2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

    24. 1) organizację pracy w zespole, w tym zwłaszcza tygodniowe rozkłady zajęć,

    25. 2) projekty planu finansowego zespołu,

    26. 3) wnioski dyrektora zespołu o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród

    27. i innych wyróżnień,

    28. 4) propozycje dyrektora zespołu w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

    29. 3. Dyrektor zespołu wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z prawem.

    30. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ

    31. prowadzący szkołę. Decyzja organu prowadzącego zespół jest ostateczna.

  1. Rada pedagogiczna może występować z wnioskiem do organu prowadzącego zespół

    1. o odwołanie z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwołanie nauczyciela z innej funkcji kierowniczej w zespole.

  1. W przypadkach określonych w ust.4 dyrektor zespołu winien przeprowadzić postępowanie wyjaśniające w ciągu 14 dni od daty otrzymania uchwały rady pedagogicznej.

  2. Rada pedagogiczna ustala regulamin swej działalności. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane w książce protokołów. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora szkoły księgę zaopatruje się w klauzulę - „Księga zawiera ...... stron

    1. i obejmuje kres rad pedagogicznej od dnia ..... do dnia .....”

  1. Protokół zebrania wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący

    1. i protokolant. Członkowie rady zobowiązani są do zapoznania się z jego treścią

    2. w terminie do następnej rady i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu. Rada na następnym posiedzeniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu.

  1. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów

    1. w obecności co najmniej 2/3 jej członków.

  1. Uchwały rady obowiązują wszystkich pracowników i uczniów.

  2. Nauczyciele są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu

    1. rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców,

    2. a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.

  1. Członek rady jest zobowiązany do:

    1. 1) współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady,

    2. 2) przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora,

    3. 3) czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady,

    4. 4) realizowania uchwał rady także wtedy, gdy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia,

    5. 5) składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań,

  1. Przewodniczący rady jest zobowiązany do:

    1. 1) realizacji uchwał rady,

    2. 2) tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich

    3. członków rady w podnoszeniu poziomu wychowawczego, opiekuńczego

    4. i dydaktycznego zespołu,

    5. 3) oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzania ich do twórczej pracy

    6. i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

    7. 4) dbania o autorytet rady, ochrony praw i godności nauczyciela,

    8. 5) zapoznanie rady z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz omawiania trybu i form jego realizacji,

    9. 6) analizowania stopnia realizacji uchwał rady.

  1. Protokół Rady Pedagogicznej powinien być napisany do siedmiu dni po odbyciu

    1. posiedzenia.

  1. Wprowadzenie zmian regulaminu Rady Pedagogicznej może nastąpić na wniosek

    1. decyzji plenarnego posiedzenia Rady Pedagogicznej i dyrektora zespołu.

  1. Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt statutu zespołu albo jego zmian

    1. i przedstawia do uchwalenia radzie zespołu.

    2. Rozdział IV

    3. Rada rodziców

    4. § 12

    5. Rada rodziców jest organem przedstawicielskim rodziców. Współdziała z dyrektorem zespołu, radą pedagogiczną, samorządem uczniowskim, organem nadzorującym szkołę oraz organizacjami i instytucjami pomagającymi w realizacji zadań szkoły. Celem współpracy jest:

    6. 1) spójne oddziaływanie na dzieci przez rodzinę i szkołę w procesie wychowania, nauczania i opieki, zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zdrowotnymi,

    7. 2) doskonalenie organizacji wychowania, kształcenia i opieki w szkole, w rodzinie i w środowisku,

    8. 3) zaznajamianie rodziców z programami wychowania, kształcenia i opieki, organizacją nauczania oraz wynikającymi z nich zadaniami dla szkoły

    9. i rodziców,

    10. 4) upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-wychowawczych rodziny,

    11. 5) pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji programu wychowania i nauczania oraz udzielać w tym zakresie pomocy zespołowi,

    12. 6) tworzenie właściwego klimatu społecznego i warunków materialnych do funkcjonowania zespołu.

    13. § 13

Podstawowe ogniwo rady rodziców stanowią składające się z minimum 3 osób rady klasowe rodziców.

Rada klasowa jest wybierana spośród rodziców uczniów. Wychowawca klasy bierze udział w posiedzeniach rady klasowej.

Na ogólnym zebraniu rodziców rad klasowych zostaje wybrany przewodniczący rady rodziców.

    1. § 14

    2. 1. W skład rady rodziców wchodzą wszyscy członkowie rad klasowych.

    3. 2. Dyrektor zespołu lub wyznaczony przez niego członek rady pedagogicznej bierze udział w posiedzeniach rady rodziców.

    4. 3. Na wniosek rady rodziców w jej skład mogą wchodzić z głosem doradczym przedstawiciele zakładów pracy, organizacji społecznych i instytucji współdziałających ze szkołą.

    5. 4. Działalnością rady rodziców kieruje 6-osobowe prezydium w składzie:

    6. 1) przewodniczący,

    7. 2) wiceprzewodniczący,

    8. 3) sekretarz,

    9. 4) skarbnik,

    10. 5) 2 członków.

    11. 5. Członkowie prezydium wybierani są przez radę rodziców ze składu osobowego tej rady.

    12. § 15

    13. 1. Do zadań rady rodziców należy w szczególności;

    14. 1) współdziałanie z dyrektorem zespołu, radą pedagogiczną i samorządem uczniowskim w bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy zespołu,

    15. 2) pomoc w doskonaleniu organizacji i warunków pracy zespołu,

    16. 3) opiniowaniu statutu zespołu, planu pracy zespołu, Szkolnego Systemu Oceniania, Szkolnego Planu Wychowawczego i Programu Profilaktyki oraz szkolnego zestawu programów, eksperymentów pedagogicznych oraz innych spraw istotnych dla zespołu,

    17. 4) organizowanie działalności mającej na celu podnoszenie kultury pedagogicznej w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym,

    18. 5) dokonywanie oceny sytuacji oraz stanu zespołu i występowanie z wnioskami do dyrektora, rady pedagogicznej, organu prowadzącego szkołę oraz do wojewódzkiej rady oświatowej, w szczególności w sprawach organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych,

    19. 6) występowanie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad zespołem

    20. z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności zespołu, jej dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w zespole; wnioski te mają dla organu charakter wiążący,

    21. 7) przedstawianie wniosków w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych zespołu i opiniowanie planu finansowego zespołu,

    22. 8) wnioskuje o zwołanie zebrania rady rodziców.

    23. 2. Do realizacji powyższych zadań Rada Rodziców może powołać stałe zespoły problemowe i wybiera przewodniczących tych zespołów, którzy wchodzą w skład prezydium:

    24. 1) zespół ds. administracyjno-gospodarczych,

    25. 2) zespół ds. dydaktycznych,

    26. 3) zespół ds. socjalno-bytowych,

    27. 4) zespół ds. współpracy z radami sołeckimi i samorządem.

    28. § 16

    29. 1. Działalność rady kontroluje komisja rewizyjna powołana przez ogólne zebranie rodziców.

    30. 2. W skład komisji rewizyjnej wchodzi przewodniczący i dwóch członków.

    31. 3. Szczegółowy zakres zadań komisji określa regulamin rady rodziców.

    32. § 17

    33. 1. Nadzór nad działalnością rady rodziców sprawuje ogólne zebranie rodziców, które

    34. w szczególności akceptuje sprawozdania rady i komisji rewizyjnej, a także może odwołać przewodniczącego lub członków rady.

Ogólne zebrania rodziców odbywają się nie rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym, zaś

    1. zebrania klasowe rodziców 2 razy w semestrze.

    2. 3. Ogólne zebrania rodziców zwołuje dyrektor zespołu, natomiast zebrania klasowe wychowawca w porozumieniu z dyrektorem szkoły.

    3. 4. Zebrania ogólne mogą być również organizowane z inicjatywy co najmniej 1/3 rodziców uczniów zespołu.

    4. 5. Postanowienia, o których mowa w ust.4 stosuje się odpowiednio do zebrań klasowych rodziców.

    5. 6. Zebrania ogólne i klasowe rodziców mają na celu w szczególności:

    6. 1) zaznajomienie rodziców o zadaniach i zamierzeniach dydaktyczno - wychowawczych danej klasy i szkoły,

    7. 2) informowanie o przepisach dotyczących oceniania, klasyfikowania

    8. i promowania uczniów,

    9. 3) pozyskiwanie rzetelnej informacji na temat swego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce,

    10. 4) uzyskanie porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,

    11. 5) wyrażanie i pokazywanie organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii o pracy zespołu.

    12. § 18

    13. 1. Rada rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał.

    14. 2. Dyrektor zespołu zawiesza wykonanie uchwały, jeżeli jest ona sprzeczna z prawem lub interesem zespołu.

    15. 3. Ostateczną decyzją w sprawie rozstrzygnięcia sporu, o którym mowa w ust.2, podejmuje organ bezpośrednio nadzorujący zespół.

    16. § 19

    17. 1. Rada Rodziców może gromadzić fundusze przeznaczone na finansowanie działalności związanej z realizacją celów, o których mowa w § 13 ze szczególnym uwzględnieniem działalności wychowawczej oraz opieki nad dziećmi.

    18. 2. Fundusze Rady Rodziców pochodzą z dobrowolnych składek oraz dochodów osiąganych przez Radę i różnego rodzaju dotacji od pozyskanych sponsorów.

    19. § 20

    20. Rada Rodziców może prowadzić działalność w celu pozyskiwania środków na wspieranie pracy szkoły. Działalność tę Rada prowadzi z zachowaniem obowiązujących przepisów.

    21. § 21

    22. Wysokość minimalnej rocznej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się większością (2/3) głosów na zebraniu delegatów klasowych.

    23. 1.Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę.

    24. 2. Rada klasowa rodziców może, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki na rzecz Rady Rodziców.

    25. 3. Rodzice wpłacają składkę jednorazowo lub w dwóch ratach.

    26. § 22

    27. Rada Rodziców wspólnie z dyrektorem szkoły organizuje imprezy szkolne w celu integracji rodziców, nauczycieli, dzieci.

    28. § 23

    29. Rada Rodziców prowadzi następujące dokumenty finansowe:

    30. - Księga dochodów i wydatków,

    31. - Plany finansowe,

    32. - Sprawozdania,

    33. - Protokoły,

    34. - Plany pracy Rady Rodziców.

    35. § 24

    36. O przeznaczeniu funduszy decyduje Rada Rodziców lub upoważnione prezydium przy aprobacie dyrektora zespołu.

    37. Rozdział V

    38. Samorząd uczniowski

    39. § 25

    40. 1. Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie zespołu.

    41. 2. Zasady wybierania i działania organów samorządu uczniowskiego określa regulamin samorządu uczniowskiego.

    42. 3. Regulamin uchwalany jest przez delegatów uczniów poszczególnych klas w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.

    43. 4. Organy samorządu uczniowskiego są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.

    44. 5. Rada Samorządu jest pomostem między gronem pedagogicznym a uczniami.

    45. 6. Zebrania i narady odbywają się w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych, a za zgodą wychowawcy klasy mogą odbywać się podczas godzin wychowawczych.

    46. § 26

    47. Samorząd uczniowski może przedstawić dyrektorowi zespołu, radzie pedagogicznej oraz radzie rodziców wnioski i opinie we wszystkich sprawach zespołu w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów takich jak:

    48. 1) prawo do zapoznania się z programem nauczania,

    49. 2) prawo do zapoznania się z kryteriami wymagań na poszczególne oceny

    50. z każdego przedmiotu,

    51. 3) prawo do jawnej, umotywowanej oceny postępów w nauce,

    52. 4) prawo do opiniowania Szkolnego Systemu Oceniania, Szkolnego Programu Wychowania, Programu Profilaktyki i szkolnego zestawu programów,

    53. 5) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie

    54. właściwych proporcji między wysiłkiem a możliwością rozwijania

    55. i zaspakajania własnych zainteresowań,

    56. 6) prawo redagowania i wydawania gazetki szkolnej,

    57. 7) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem szkoły,

    58. 8) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.

    59. § 27

    60. Celem samorządu jest:

    61. 1. Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu problemów oraz partnerstwo w stosunkach z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.

    62. 2. Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania i wzajemnego wspierania się, przyjmowanie współodpowiedzialności za jednostki i grupę.

    63. 3. Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, stwarzanie warunków do aktywności społecznej, samokontroli, samoobrony, samodyscypliny uczniów.

    64. § 28

    65. Do zadań samorządu należy:

    66. 1. Pobudzanie społeczności do jak najlepszego spełniania obowiązków szkolnych.

    67. 2. Współdziałanie z dyrekcją szkoły w zapewnieniu uczniom należytych warunków nauki i udzielaniu niezbędnej pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.

    68. 3. Współudział w rozwijaniu zainteresowań naukowych, kulturalnych, sportowych, turystyczno-krajoznawczych, organizowanie wypoczynku i rozrywki w czasie wolnym od nauki.

    69. 4. Dbanie o sprzęt i urządzenia szkolne, organizowanie grup uczniowskich do wykonywania niezbędnych prac na rzecz klasy i szkoły.

    70. 5. Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym na trudności w szkole, środowisku rówieśniczym i rodzinnym.

    71. 6. Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.

    72. 7. Zgłaszanie uczniów do wyróżnień i nagród a także i kar.

    73. 8. Dysponowanie w porozumieniu z opiekunem funduszem będącym w posiadaniu samorządu oraz środkami wspólnie wypracowanymi przez uczniów (loterie fantowe, dyskoteki).

    74. 9. Współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły przy organizowaniu różnego rodzaju przedsięwzięć.

    75. 10. Składanie sprawozdań ze swojej działalności.

    76. 11.Wysłuchanie i wykorzystywanie opinii uczniowskich.

    77. § 29

    78. 1. W zespole mogą działać, z wyjątkiem partii i organizacji politycznych stowarzyszenia i organizacje, których celem statutowym jest działalność wychowawcza wśród dzieci i młodzieży oraz rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.

    79. 2. Zgodę na podjęcie działalności przez stowarzyszenia i organizacje, o których mowa

    80. w ust.1 wyraża dyrektor zespołu po uzyskaniu pozytywnej opinii rady rodziców.

    81. Rozdział VI

    82. Współdziałanie organów szkoły.

    83. § 30

    84. 1. Dyrektor szkoły współpracuje bezpośrednio z przewodniczącym organów zespołu, którzy działają niezależnie w ich imieniu oraz reprezentują na zewnątrz.

    85. 2. Wszelkie wnioski, uwagi, opinie formułowane przez organy zespołu w ramach ich kompetencji i kierowane pod adresem dyrektora zespołu, organów zespołu, organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny i innych instytucji wymagają formy pisemnej.

    86. 3. Przedstawiciele organów zespołu mogą być zaproszeni do wzięcia udziału

    87. w posiedzeniach innych organów zespołu jeśli regulaminy tych organów dopuszczą taką możliwość.

    88. 4. Dyrektor zespołu realizuje uchwały Rady Pedagogicznej i Rady Szkoły oraz czuwa nad zgodnością podejmowanych przez organy zespołu uchwał z przepisami prawa.

    89. § 31

    90. 1. Dyrektor zespołu oraz wychowawca klasy ma obowiązek zapoznania rodziców z:

    91. 1) zadaniami i zamierzeniami dydaktyczno-wychowawczymi w zespole oraz

    92. w danej klasie,

    93. 2) opracowywanymi projektami dokumentów dotyczących pracy zespołu,

    94. 3) regulaminem oceniania, klasyfikowania i promowania ucznia oraz

    95. przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i sprawdzających,

    96. 4) postępami w nauce, zachowaniu, trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi

    97. oraz ich przyczynami,

    98. 5) informacjami i poradami w sprawie wychowania i dalszego kształcenia,

    99. uzyskanymi w poradni psychologiczno-pedagogicznej lub w innej placówce

    100. specjalistycznej.

    101. 2. Wychowawca ma obowiązek organizowania spotkań z rodzicami w celu wymiany informacji o uczniu, nie rzadziej niż określa Szkolny System Oceniania.

    102. Dział III

    103. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA ZESPOŁU

    104. Rozdział I

    105. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w zespole.

    106. § 32

    107. 1. Terminy rozpoczęcia i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego. Z kalendarzem roku szkolnego zapoznaje dyrektor nauczycieli na posiedzeniu rady pedagogicznej, które odbywa się przed rozpoczęciem roku szkolnego. Również uczniowie i rodzice zostają o tym powiadomieni.

    108. § 33

    109. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny zespołu, który opracowuje dyrektor w terminie do 30 kwietnia każdego roku, na podstawie planu nauczania oraz planu finansowego zespołu. Arkusz organizacyjny zatwierdza organ prowadzący zespół do dnia 30 maja.

    110. 2. W arkuszu organizacji zespołu zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników zespołu, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę zajęć edukacyjnych obowiązkowych i pozalekcyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący zespół.

    111. § 34

    112. 1. Podstawową jednostką organizacyjną zespołu jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem nauczania i programem wybranym z zestawu programów dla danej klasy.

    113. § 35

        1. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji zespołu dyrektor zespołu,

    1. z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład

    2. zajęć określający organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć

    3. edukacyjnych.

        1. Czas trwania poszczególnych zajęć w klasach I - III ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć.

    1. § 36

    2. 1. Podstawową formą pracy zespołu są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym.

    3. 2. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.

    4. 3. Rada pedagogiczna szkoły, po zasięgnięciu opinii rady rodziców, może podjąć uchwałę,

    5. w której ustali inny czas trwania godziny lekcyjnej (od 30 do 60 minut), zachowując

    6. ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.

    7. § 37

    8. 1. Zajęcia wymagające specjalnych warunków nauki i bezpieczeństwa mogą być prowadzone w grupach :

    9. 1) podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z informatyki i języków obcych w oddziałach liczących powyżej 24 uczniów,

    10. 2) grupy na zajęciach z wychowania fizycznego liczą do 26 osób.

    11. 2. Niektóre zajęcia obowiązkowe i nadobowiązkowe mogą być prowadzone poza systemem klasowo-lekcyjnym w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych, międzyklasowych a także podczas wycieczek i wyjazdów.

    12. 3 . Czas trwania zajęć wymienionych w ust.2 ustala się zgodnie z §36 ust.2 lub 3.

    13. § 38

    14. 1. Zespół może przyjmować słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem zespołu a zakładem kształcenia nauczycieli lub szkołą wyższą.

    15. § 39

    16. 1. Zespół zapewnia uczniom najuboższym spożycie jednego posiłku.

    17. 2. Do korzystania z nieodpłatnych posiłków kwalifikuje uczniów dyrektor zespołu w po- rozumieniu z pedagogiem szkolnym, wychowawcą i Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

    18. § 40

    19. 1. Świetlica przeznaczona jest dla uczniów dojeżdżających do szkoły.

    20. 2. Celem działalności świetlicy jest zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki

    21. wychowawczej.

    22. 3. Do zadań świetlicy należy w szczególności:

    23. 1) organizowanie pomocy w nauce,

    24. 2) organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej,

    25. w pomieszczeniu i na powietrzu mających na celu prawidłowy rozwój

    26. fizyczny,

    27. 3) ujawnianie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień poprzez organizowanie zajęć w tym zakresie,

    28. 4) upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej,

    29. 5) rozwijanie samodzielności i samorządności oraz społecznej aktywności.

    30. 4. Dni i godziny otwarcia świetlicy dostosowane są do potrzeb środowiska wynikających z rozkładu dowozu dzieci.

    31. 5. Świetlica prowadzi zajęcia w grupach wychowawczych, które liczą nie więcej niż 25 uczniów.

    32. 6. Świetlica realizuje swoje zadania według rocznego planu pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej świetlicy oraz tygodniowego rozkładu zajęć.

    33. § 41

    34. 1. Biblioteka jest Gminną Biblioteką Publiczną, która służy zaspakajaniu potrzeb oświatowych, kulturalnych i informacyjnych społeczeństwa oraz uczestniczy

    35. w upowszechnianiu wiedzy i kultury.

    36. 2. Z biblioteki mogą korzystać wszyscy obywatele, w tym uczniowie i nauczyciele zespołu.

    37. 3. Pomieszczenie biblioteki umożliwia:

    38. 1) gromadzenie i opracowywanie zbiorów,

    39. 2) korzystanie ze zbiorów na terenie szkoły i wypożyczanie ich do domu,

    40. 4. Siedziba biblioteki znajduje się w budynku szkoły, dlatego biblioteka ściśle współpracuje ze szkołą poprzez:

    41. 1) zakup lektur szkolnych i włączanie ich do księgozbioru,

    42. 2) zakup materiałów metodycznych dla nauczycieli,

    43. 3) sporządzanie statystyk z wypożyczeń i odwiedzin uczniów z poszczególnych klas

    44. dla wychowawców,

    45. 4) przygotowanie konkursów czytelniczych i przedstawień,

    46. 5) przeprowadzanie lekcji bibliotecznych.

    47. 5. Godziny pracy biblioteki umożliwiają dostęp do jej zbiorów podczas i po zakończeniu zajęć lekcyjnych oraz w czasie przerw.

    48. 6. Do szczegółowego zakresu działania biblioteki należy:

    49. 1) gromadzenie i opracowywanie materiałów bibliotecznych ze szczególnym

    50. uwzględnieniem materiałów dotyczących regionu,

    51. 2) przechowywanie, ochrona i konserwacja zbiorów,

    52. 3) prowadzenie działalności informacyjno - bibliograficznej,

    53. 4) popularyzacja książki i czytelnictwa,

    54. 5) doskonalenie form i metod pracy bibliotecznej,

    55. 6) współpraca z innymi ośrodkami kultury.

    56. § 42

    57. 1. Dla realizacji celów statutowych zespół posiada:

    58. 1) sale lekcyjne,

    59. 2) pracownie komputerowe,

    60. 3) gabinety pedagoga,

    61. 4) szatnie,

    62. 5) świetlicę,

    63. 6) stołówkę,

    64. 7) gabinet pielęgniarki szkolnej,

    65. 8) halę widowiskowo - sportową,

    66. 9) boiska przyszkolne.

    67. Rozdział II

    68. Zakres zadań nauczycieli i pracowników zespołu

    69. § 43

    70. 1. W zespole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników kancelaryjno - biurowych,

    71. i obsługi.

    72. 2. Zasady zatrudniania i zwalniania nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ust.1 określają odrębne przepisy.

    73. 3. Przydział przedmiotów nauczania, wychowawstwa, prowadzących poszczególne koła, opiekunów organizacji reguluje corocznie arkusz organizacyjny zespołu zatwierdzony przez organ prowadzący zespół oraz wykaz zadań dodatkowych wynikających

    74. z organizacji zespołu w danym roku.

    75. § 44

    76. 1. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą oraz jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów, a w szczególności:

    77. 1) realizuje program wychowania, kształcenia i opieki w powierzonych klasach i zespołach, przedmiotach osiągając w stopniu optymalnym cele szkoły ustalone w programach i w planie pracy zespołu,

    78. 2) wzbogaca własny warsztat pracy wychowawczej i przedmiotowej,

    79. 3) wspiera swoją postawą i działaniami pedagogicznymi rozwój psychofizyczny uczniów, ich zdolności, zainteresowania,

    80. 4) udziela pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych, w oparciu

    81. o rozpoznanie potrzeb uczniów,

    82. 5) bezstronnie i obiektywnie oraz sprawiedliwie ocenia i traktuje wszystkich uczniów,

    83. 6) informuje rodziców uczniów oraz wychowawcę klasy i dyrektora szkoły a także radę pedagogiczną o wynikach dydaktyczno-wychowawczych swoich uczniów,

    84. 7) bierze udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych w szkole i przez instytucje wspomagające zespół,

    85. 8) prowadzi prawidłowo dokumentację pedagogiczną przedmiotu, koła lub innych zajęć pozalekcyjnych,

    86. 9) opracowuje pisemne plany pracy do poszczególnych przedmiotów zgodnie z obowiązującymi podstawami programowymi, kryteria na poszczególne oceny i wymagania dla uczniów o indywidualnych potrzebach zaleconych przez poradnie pedagogiczno-psychologiczną w ramach nauczanego przedmiotu.

    87. 2. Do uprawnień nauczyciela w szczególności należy

    88. 1) decydowanie w sprawie doboru programu, metod, form organizacyjnych, podręczników i środków dydaktycznych w nauczaniu danego przedmiotu,

    89. 2) kształtowanie treści programu koła lub innych zajęć,

    90. 3) decydowanie o ocenie bieżącej, semestralnej i rocznej postępów swoich uczniów,

    91. 4) wnioskowanie w sprawie nagród i wyróżnień oraz kar regulaminowych dla swoich uczniów.

    92. § 45

    93. 1. Nauczyciele grupy przedmiotów pokrewnych mogą tworzyć zespół przedmiotowy.

    94. 2. Pracą zespołu przedmiotowego kieruje lider zespołu.

    95. 3. Cele i zadania zespołu obejmują:

    96. 1) zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgadniania wyboru programu nauczania i sposobów jego realizacji,

    97. 2) wspólne opracowywanie szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobu badania wyników nauczania,

    98. 3) organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla początkujących nauczycieli,

    99. 4) wspólne opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich, innowacyjnych i eksperymentalnych programów nauczania.

    100. § 46

    101. 1. Dyrektor zespołu powierza każdy oddział szczególnej opiece wychowawczej jednemu

    102. z nauczycieli uczących w tym oddziale, zwanemu dalej „wychowawcą”.

    103. 2. Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności pożądane jest by wychowawca prowadził swój oddział przez cały tok nauczania zintegrowanego lub blokowego, o ile naucza w tej klasie jakiegoś przedmiotu lub bloku. Zmiana wychowawstwa w klasach I - III może nastąpić tylko z wyjątkowo ważnych powodów za zgodą rady pedagogicznej i rady rodziców.

    104. 3. Dyrektor zespołu powierza wychowawstwo klasowe nauczycielowi uczącemu w tej klasie po aprobacie przez radę pedagogiczną.

    105. 4. Nauczycielowi może być odebrane wychowawstwo klasowe na wniosek samorządu uczniowskiego i rady rodziców w uzgodnieniu z radą pedagogiczną

    106. § 47

    107. 1. Zadaniem wychowawcy klasy i grupy w świetlicy jest sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami, a w szczególności:

    108. 1) programowanie i organizowanie procesu wychowania w zespole,

    109. 2) tworzenie warunków do rozwoju uczniów, przygotowania do życia w zespole, rodzinie, społeczeństwie,

    110. 3) rozwiązywanie ewentualnych konfliktów w zespole, a także między

    111. wychowankami a społecznością szkolną,

    112. 4) wdrażanie do samowychowania i samorządności przy pomocy atrakcyjnych celów lub projektów, na których skupia aktywność klasy,

    113. 5) współdziałanie z nauczycielami uczącymi w klasie, koordynowanie ich zadań wychowawczych,

    114. 6) organizowanie indywidualnej opieki nad uczniami z trudnościami

    115. i uzdolnionymi,

    116. 7) ścisłe współpraca z rodzicami wychowanków, klasową radą rodziców, informowanie ich o wynikach i problemach w zakresie kształcenia

    117. i wychowania, włączanie rodziców w programowe i organizacyjne sprawy klasy ,

    118. 8) współdziałanie z innymi osobami i instytucjami w celu uzyskania

    119. wszechstronnej pomocy dla swoich wychowanków i doradztwa dla ich rodziców,

    120. 9) prawidłowe prowadzenie dokumentacji klasy (grupy) i każdego ucznia, w skład której wchodzi:

    121. - dziennik lekcyjny,

    122. - arkusz ocen ucznia,

    123. - roczny plan pracy wychowawcy klasowego,

    124. 10) organizowanie zebrań ogólnych dla rodziców (ilość wynika ze Szkolnego

    125. Systemu Oceniania) oraz w miarę potrzeb, kontaktów indywidualnych.

    126. 2. Do uprawnień wychowawcy należy:

    127. 1) współdecydowanie z samorządem klasowym, z rodzicami uczniów o planie działań wychowawczych na rok szkolny odpowiednich do wieku uczniów, ich potrzeb i warunków środowiskowych,

    128. 2) uzyskanie pomocy merytorycznej i psychologiczno-pedagogicznej od dyrektora zespołu, pedagoga szkolnego lub innej osoby wskazanej przez dyrektora,

    129. 3) ustalenie oceny z zachowania swoich wychowanków,

    130. 4) wnioskowanie o rozwiązanie problemów zdrowotnych, psychospołecznych

    131. i materialnych swoich wychowanków do specjalistycznych komórek zespołu,

    132. służby zdrowia i innych.

    133. 3. Formy spełniania zadań wychowawcy dostosowane do wieku, potrzeb i możliwości uczniów

    134. 1) poznanie osobowości, zainteresowań i pozycja ucznia w zespole klasowym,

    135. 2) otoczenie ucznia indywidualną opieką i zapewnieniu mu poczucia

    136. bezpieczeństwa,

    137. 3) systematyczne kontrolowanie i analizowanie frekwencji oraz uzyskiwanych przez ucznia ocen za zachowanie,

    138. 4) podejmowanie działań mających na celu zapewnienie pomocy specjalistycznej

    139. i materialnej,

    140. 5) tworzenie właściwych stosunków interpersonalnych w zespole klasowym oraz kształtowanie postaw tolerancji, aktywności, samodzielności

    141. i odpowiedzialności,

    142. 6) w realizacji z rodzicami wychowawca organizuje współpracę przez:

    143. a) zaznajomienie się ze środowiskiem rodzinnym ucznia i stopniem zaspakajania potrzeb rozwojowych dziecka przez środowisko,

    144. b) organizowanie spotkań z rodzicami (spotkania ze wszystkimi rodzicami

    145. oraz spotkania indywidualne),

    146. c) prowadzenie pedagogizacji rodziców,

    147. d) udzielanie pomocy rodzicom w rozwiązywaniu konkretnych problemów oraz włączanie ich w życie klasy, zespołu.

    148. 7) w relacjach z innymi nauczycielami i organami zespołu wychowawca jest rzecznikiem praw uczniów swojej klasy w szczególności:

    149. a) dba o przestrzeganie praw ucznia zawartych w statucie zespołu przez nauczycieli uczących poszczególnych przedmiotów,

    150. b) pomaga w rozwiązywaniu konfliktów, w których stroną jest uczeń jego klasy,

    151. c) współpracuje z pedagogiem szkolnym i poradnią psychologiczno - pedagogiczną w przypadkach pojawienia się szczególnych trudności wychowawczych i dydaktycznych,

    152. d) reprezentuje klasę na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

    153. § 48

    154. 1. Do zadań wychowawcy świetlicy należy:

    155. 1) zapewnienie dzieciom szkolnym stosownie do potrzeb, zorganizowanej opieki

    156. i wychowania pozalekcyjnego, rozwoju ich zainteresowań, uzdolnień

    157. i umiejętności,

    158. 2) organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej

    159. w pomieszczeniach i na powietrzu, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,

    160. 3) ujawnianie i rozwijanie zainteresowań, zamiłować i uzdolnień, organizowanie zajęć w tym zakresie

    161. 4) stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnej rozrywki oraz kształtowanie nawyków życia codziennego,

    162. 5) upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny

    163. i czystości,

    164. 6) współdziałanie z rodzicami i wychowawcami uczestników świetlicy,

    165. 7) wykonuje inne prace zlecone przez dyrektora zespołu.

    166. 2. Nauczyciel świetlicy prowadzi zajęcia zgodnie z rozkładem zajęć dydaktyczno-wychowawczych szkoły.

    167. 3. Dokumentacja świetlicy to:

    168. 1) roczny plan pracy dydaktyczno-wychowawczy,

    169. 2) tygodniowy rozkład zajęć,

    170. 3) dziennik zajęć i ewidencja uczniów.

    171. 4. Szczegółowe zasady korzystania ze świetlicy określa regulamin świetlicy.

    172. § 49

    173. 1. Szkoła zatrudnia pedagoga szkolnego, który wykonuje:

    174. Zadania wychowawcze:

    175. 1. Okresowa ocena sytuacji wychowawczej w zespole.

    176. 2. Czuwanie nad realizacją obowiązku szkolnego.

    177. 3. Udzielanie pomocy uczniom w prawidłowym wyborze zawodu i kierunku kształcenia.

    178. 4. Współpraca z wychowawcami grup "0" i Poradnią Wychowawczo-Zawodową dot. dojrzałości szkolnej dzieci.

    179. 5. Udzielanie rodzicom porad w rozwiązywaniu trudności wychowawczych swoich dzieci.

    180. 6. Uczestnictwo w przygotowaniu planu dydaktyczno-wychowawczego zespołu.

    181. Profilaktyka wychowawcza:

    182. 1. Poznanie środowiska rodzinnego uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze.

    183. 2. Opracowanie wniosków dotyczących uczniów wymagających szczególnej opieki

    184. i pomocy wychowawczej.

    185. 3. Współpraca z wychowawcami w pracy z uczniami sprawiającymi trudności

    186. wychowawcze.

    187. Praca korekcyjno - wyrównawcza:

    188. 1. Współpraca z wychowawcami i Poradnią Wychowawczo - Zawodową w zakresie pomocy uczniom napotykającymi na trudności w nauce - zespoły wyrównawcze.

        1. Współpraca z reedukatorem , wychowawcą, z Poradnią Wychowawczo - Zawodową w zakresie wyrównywania i likwidowania mikrodefektów rozwojowych.

    1. Indywidualna opieka pedagogiczno - psychologiczna:

    2. 1.Pomoc w eliminowaniu napięć psychologicznych uczniów zdeterminowanych niepowodzeniami szkolnymi.

    3. 2. Porady uczniom w rozwiązywaniu trudności zdeterminowanych konfliktami w rodzinie.

    4. 3. Udzielanie porad uczniom napotykającym na trudności w kontaktach z rówieśnikami.

    5. 4. Przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego młodzieży.

    6. W zakresie pomocy materialnej:

    7. Organizowanie opieki i pomocy dla uczniów z rodzin alkoholicznych, zdemoralizowanych, wielodzietnych, w trudnej sytuacji materialnej.

    8. (współpraca z wychowawcami, Gminną Pomocą Społeczną)

    9. 1. Wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo do Sądu dla Nieletnich i innych placówek.

    10. Rodziny zastępcze :

    11. - prowadzenie dokumentacji,

  • współpraca z nauczycielami opiekunami rodzin zastępczych w zakresie prawidłowości funkcjonowania tych rodzin.

    1. ROZDZIAŁ III

    2. Uczniowie szkoły

    3. § 50

    4. Zasady i tryb rekrutacji uczniów do szkoły, obserwacji pedagogicznych, badań lekarskich

    5. i psychologicznych reguluje ustawa i akty wykonawcze.

    6. § 52

    7. 1. Obowiązek szkolny spełnia się poprzez uczęszczanie do szkoły podstawowej

    8. i gimnazjum.

    9. 2. Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 7 lat oraz trwa do ukończenia gimnazjum, nie dłużej niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 18 lat.

    10. 3. Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które przed dniem 1 września kończy 6 lat, jeżeli wykazuje psycho-fizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej.

    11. 4. Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje dyrektor zespołu po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

    12. 5. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok.

    13. 6. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor zespołu po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

    14. 7. Na wniosek rodziców dziecka dyrektor zespołu może zezwolić na spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą. Dziecko spełniające obowiązek w tej formie może otrzymać świadectwo ukończenia szkoły podstawowej na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego przeprowadzonego przez szkołę, której dyrektor udzielił zezwolenia na taką formę spełniania obowiązku szkolnego.

    15. § 53

    16. 1. Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi szkolnemu są zobowiązani do:

            1. dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły podstawowej i gimnazjum,

            2. zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne

      1. z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w §52 ust.7,

            1. zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć szkolnych.

    2. Rodzice (lub prawni opiekunowie) dzieci 7 letnich i uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej, podlegający obowiązkowi szkolnemu i pozostający w obwodzie zespołu

    w Widuchowej w terminie do 30 kwietnia danego roku szkolnego dokonują zapisania dziecka do zespołu.

    3. W pozostałych przypadkach (tj. uczniowie zamieszkali poza obwodem, zapisywani są do zespołu po terminie wymienionym w ust. 1, lub w trakcie roku szkolnego) uczeń może być zapisany do zespołu po okazaniu ostatniego świadectwa szkolnego.

    W celu zapisania dziecka do szkoły rodzice udzielają sekretariacie szkoły niezbędnych informacji dotyczących dziecka, jego sytuacji rodzinnej, form dotychczasowej opieki psychologiczno - pedagogicznej organizowanej przez szkołę podstawową oraz składają oświadczenie dotyczące nauczania religii lub etyki oraz uczestniczenia ucznia

    w zajęciach edukacyjnych ”Przygotowanie do życia w rodzinie” realizowanych

    w zespole.

    § 54

    Nie spełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

    § 55

    1. Uczeń ma prawo do:

    1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,

    2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę i poszanowanie jego godności,

    3) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym,

    4) korzystanie z pomocy stypendialnej bądź doraźnej, zgodnie z odrębnymi przepisami,

    5) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły a także światopoglądowych i religijnych - jeśli nie narusza dobra innych osób,

    6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,

    7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz zgodnych ze Szkolnym Systemem Oceniania sposobów kontroli postępów w nauce i zachowaniu,

    8) pomocy w przypadku trudności w nauce,

    9) korzystania z poradnictwa psychologiczno - pedagogicznego,

    10) korzystania z bazy szkoły podczas zajęć pozalekcyjnych,

    11) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się

    w organizacjach działających w zespole,

    2. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie zespołu, zwłaszcza dotyczących:

    1) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i w życiu zespołu,

    2) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli

    i innych pracowników zespołu,

    3) odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i higienę oraz rozwój,

    4) dbałość o wspólne dobro, ład i porządek w zespole.

    § 56

    1. W zespole stosuje się wyróżnienia i nagrody zgodnie ze Szkolnym Systemem Oceniania wobec uczniów, którzy osiągają dobre wyniki w nauce i są aktywni.

    2. Za lekceważenie nauki i innych obowiązków szkolnych, a także za naruszanie porządku szkolnego stosuje się kary według Szkolnego Systemu Oceniania.

    3. Dyrektor może wstrzymać wykonanie kary wobec ucznia, jeśli uzyskał on poręczenie Samorządu Uczniowskiego, nauczyciela lub rady klasowej rodziców.

    4. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów) o przyznanej nagrodzie lub zastosowaniu kary wobec ucznia.

    5. Uczeń lub rodzice (prawni opiekunowie) mogą odwołać się od określonej kary w terminie 14 dni do dyrektora zespołu.

    6. Dyrektor zespołu wyznacza termin posiedzenia Rady Pedagogicznej w celu rozpatrzenia prośby ucznia lub rodziców w obecności zainteresowanych stron. Dyrektor w terminie 14 dni informuje o swojej decyzji ucznia - ustnie, a rodziców - pisemnie.

    7. Od orzeczenia dyrektora zespołu rozpatrującego odwołanie przysługuje rodzicom (prawnym opiekunom) prawo odwołania się do organu prowadzącego zespół, o ile nie uwzględniono zasad formalno-prawnych zawartych w statucie.

    8. Orzeczenie organu prowadzącego zespół jest ostateczne.

    § 57

    1. Statut określa sposoby rozwiązywania sporów i konfliktów w zespole.

    Organy i osoby uprawnione do rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespole:

    sytuacje konfliktowe pomiędzy organami reprezentującymi nauczycieli, rodziców uczniów rozstrzyga dyrektor zespołu z możliwością odwołania się do organu prowadzącego szkołę,

    sytuacje konfliktowe między uczniami w klasie, uczniami różnych klas oraz między uczniem a nauczycielem rozstrzygają wychowawcy klas z możliwością odwołania się stron do dyrektora zespołu,

    sytuacje konfliktowe między nauczycielami lub pracownikami zespołu, a także między nauczycielem (wychowawcą) a rodzicami uczniów rozstrzyga dyrektor zespołu

    z możliwością odwołania się stron do organu prowadzącego szkołę lub sądu,

    sytuacje konfliktowe między uczniami lub ich rodzicami a szkołą oraz konflikty między nauczycielami i pracownikami szkoły a dyrektorem szkoły rozwiązuje organ prowadzący zespołu z możliwością odwołania się stron do sądu.

    2) Postępowanie podczas rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespole:

    a) rozwiązywanie konfliktów wymaga stworzenia warunków sprzyjających swobodnej i pełnej wypowiedzi stron konfliktu w zamkniętym pomieszczeniu bez obecności osób trzecich,

    b) osoba lub organ rozstrzygający winien poznać i wziąć pod uwagę przy podejmowaniu

    decyzji:

    • racje obu stron

    • przyczyny konfliktu,

    • stopień zaangażowania stron konfliktu

    • stadium zaawansowania konfliktu

    • dotychczasowe i perspektywiczne skutki konfliktu

    • przepisy prawne dotyczące meritum sprawy,

      1. c) osoba ( instancja ) rozstrzygająca konflikt ma prawo do:

      • zasięgnięcia opinii znawców przedmiotu (np. psychologa, radcy prawnego), instancji wyższej, organów szkoły

      • 4 -to dniowego terminu na zbadanie sprawy

      • przekazanie sprawy innemu organowi w szkole lub organowi prowadzącemu szkołę,

      decyzję w sprawie rozstrzygnięcia konfliktu należy podjąć jak najszybciej, najpóźniej

        1. w ciągu 14 dni, a w przypadkach uzasadnionych w ciągu miesiąca,

      decyzja, o której mowa w ust. 5 pkt 2 lit. D, powinna być umotywowana, obiektywna, sprawiedliwa dla stron i zgodna z przepisami prawa i statutem,

      od decyzji organów szkolnych przysługuje prawo odwołania się stron do organu prowadzącego szkołę, a w przypadku drastycznego naruszenia prawa do sądu,

      organy szkoły wymienione w § 9 ust. 1 pkt 2 - 5 mogą powołać własne komisje rozjemcze działające na podstawie wewnętrznych regulaminów zgodnych ze statutem.

      Sposoby rozwiązania konfliktu:

      polubowne zakończenie sporu przy wzajemnej aprobacie stron konfliktu, zaprzestanie pretensji i roszczeń formalnoprawnych,

      wzajemne przeproszenie się stron w obecności świadków konfliktu,

      przeproszenie osoby poszkodowanej w konflikcie przy spełnieniu warunków, o których mowa w pkt 3 lit. B,

      zastosowanie kary dyscyplinarno - porządkowej wobec osoby uznanej za winną

      w konflikcie:

      • wobec ucznia orzeka karę organ uprawniony zgodnie ze statutem

      • wobec nauczyciela lub innego pracownika szkoły karę orzeka dyrektor szkoły na podstawie odrębnych przepisów

      • wobec dyrektora szkoły karę orzeka organ prowadzący szkołę.

      Dział IV

      POSTANOWIENIA KOŃCOWE

      § 58

      Zespół używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.

      § 59

      1. Zespół może posiadać sztandar.

      2. Zespół posiada własny ceremoniał.

      § 60

      1. Zespół prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

      2. Zasady prowadzenia przez zespół gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.

      § 61

      Zmiany statutu wymagają formy i trybu przewidzianego dla jego uchwalenia.

      § 62

      W sprawach nieuregulowanych w statucie mają zastosowanie przepisy ustawy o systemie oświaty i inne przepisy szczególne.

      § 63

      Postanowienia statutu szkoły wchodzą w życie z dniem ogłoszenia przez dyrektora szkoły.

      Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/ 63 /2003

      Rady Gminy Widuchowa

      z dnia 3 lipca 2003 roku

      Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. ( Dz.U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późniejszymi zmianami) w art. 58 ust.6 stanowi, że organ, który zakłada placówkę nadaje pierwszy statut.

      Uchwałą Nr VII/62/2003 Rady Gminy Widuchowa z dnia 3 lipca 2003 roku zamierzamy powołać Zespół Szkół w Widuchowej i naszym zadaniem jest nadanie Zespołowi pierwszego statutu.

      Załącznik Nr 6

      do Zarządzenia Nr 75 / 2003

      Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

      - projekt -

      UCHWAŁA Nr VII/64/2003

      RADY GMINY WIDUCHOWA

      z dnia 3 lipca 2003r.

      w sprawie wydzierżawienia gabinetów lekarskich stanowiących własność Gminy Widuchowa na okres dłuższy niż 3 lata.

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „a” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,

      Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :

      § 1.1. Upoważnia się Wójta Gminy do wydzierżawienia lokali użytkowych stanowiących gabinety lekarskie w budynkach ośrodków zdrowia w Widuchowej i Krzywinie na okres

      do 6 lat.

      2. W umowie, o której mowa w ust. 1 należy zamieścić odpowiednie postanowienia umożliwiające aktualizację wysokości czynszu dzierżawnego.

      § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

      § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

      Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/64/2003

      Rady Gminy Widuchowa

      z dnia 3 lipca 2003 r.

      Gmina Widuchowa jest właścicielem zabudowanych nieruchomości oznaczonych

      nr ewid. 649/2 położonej w obr. Widuchowa 2 oraz nr 922 położonej w Krzywinie.

      Na przedmiotowych nieruchomościach usytuowane są ośrodki zdrowia, w których wydzierżawiono na okres 3 lat gabinety lekarskie następującym podmiotom: NZOZ Mieszkowice, Praktyka Stomatologiczna Iwona Lewandowska, Szpital Powiatowy

      w Gryfinie, Praktyka Stomatologiczna Ewa Pacanowska.

      Zgodnie z art. 18 ust.2 pkt 9 lit. a do właściwości Rady Gminy należy określenie zasad nabycia, zbycia nieruchomości wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata.

      Ponieważ Uchwała Rady Gminy Widuchowa Nr VI/55/2003 z dnia 19 maja 2003 r.

      nie określa zasad wydzierżawiania i wynajmowania nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata, dlatego zasadnym jest podjęcie niniejszej uchwały.

      Załącznik Nr 7

      do Zarządzenia Nr 75 / 2003

      Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

      - projekt -

      UCHWAŁA Nr VII/65/2003

      RADY GMINY WIDUCHOWA

      z dnia 3 lipca 2003 roku

      w sprawie zwiększenia budżetu gminy na 2003 rok.

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) Rada Gminy uchwala, co następuje :

      § 1. Zwiększyć budżet gminy na 2003 rok po stronie dochodów o kwotę 2.000,00 zł

      z tego w :

      Dz. 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT 2.000,00 zł

      Rozdz. 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 2.000,00 zł

      § 244 Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację

      zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych 2.000,00 zł

      § 2. Zwiększyć budżet gminy na 2003 rok po stronie wydatków o kwotę 2.000,00 zł

      z tego w :

      Dz. 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT 2.000,00 zł

      Rozdz. 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 2.000,00 zł

      § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 2.000,00 zł

      § 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

      § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

      Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/65 /2003

      Rady Gminy Widuchowa

      z dnia 3 lipca 2003 roku

      Zwiększenia budżetu gminy na 2003 rok dokonano na podstawie umowy dotacji

      Nr 64/03/EE-KN/D z dnia 20 maja 2003 roku z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, który udzielił gminie dotację w kwocie 2000,00 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie imprezy pod nazwą „ III Euroregionalny dzień kultury i sportu wiejskiego - III Plener plastyczny „ Sport i ekologia” w Krzywinie.

      Załącznik Nr 8

      do Zarządzenia Nr 75 / 2003

      Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

      - projekt -

      UCHWAŁA Nr VII/ 66 /2003

      RADY GMINY WIDUCHOWA

      z dnia 3 lipca 2003 r.

      w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Widuchowa.

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,

      Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) oraz art. 13 ust. 1, art. 37 ust. 1, art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2000 r.

      Nr 46, poz. 543, Nr 6, poz. 70, z 2001 r. Nr 129, poz. 1447, Nr 154, poz. 1800, z 2002 r.

      Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 126, poz. 1070, Nr 113, poz. 984, Nr 130, poz. 1112,

      Nr 200, poz. 1682, Nr 240, poz. 2058, z 2003 r. Nr 1, poz. 15 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :

      § 1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomość zabudowaną oznaczoną jako działka nr 325/1 o powierzchni 0,0408 ha, położoną w obrębie Żelechowo gm. WIDUCHOWA.

      § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

      § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

      Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/66/2003

      Rady Gminy Widuchowa

      z dnia 3 lipca 2003 r.

      Gmina Widuchowa jest właścicielem nieruchomości zabudowanej oznaczonej jako działki nr 325/1 o ogólnej powierzchni 0,0408 ha, położonej w obrębie Żelechowo.

      Nieruchomość zabudowana jest budynkiem mieszkalnym nr 26 c i budynkiem gospodarczym.

      Obiekty w zasobach komunalnych pozostają wolne ( zły stan techniczny budynku mieszkalnego ).

      Wg stanu prawnego na dzień 31.12.2002 r. przedmiotowa nieruchomość znajdowała się

      w jednostce bilansowej oznaczonej jako C1 MR istniejąca zabudowa zagrodowa do dalszego użytkowania z możliwością uzupełnień zabudową o niskiej intensywności.

      Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami nieruchomości są sprzedawane lub oddawane w użytkowanie wieczyste

      w drodze przetargu.

      Przetarg przeprowadza się w formie przetargu ustnego nieograniczonego, przetargu ustnego ograniczonego, przetargu pisemnego nieograniczonego i przetargu pisemnego ograniczonego.

      Przetarg ustny ma na celu uzyskanie najwyższej ceny. Przetarg pisemny ma na celu wybór najkorzystniejszej oferty.

      O zastosowanej formie przetargu decyduje organizator.

      A zatem zasadne jest podjęcie uchwały o przeznaczeniu do sprzedaży przedmiotowej nieruchomości w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.

      Załącznik Nr 9

      do Zarządzenia Nr 75 / 2003

      Wójta Gminy Widuchowa z dnia 25 czerwca 2003 r.

      - projekt -

      UCHWAŁA Nr VII/ 67 /2003

      RADY GMINY WIDUCHOWA

      z dnia 3 lipca 2003 r.

      w sprawie nieodpłatnego przejęcia na własność Gminy Widuchowa nieruchomości niezabudowanych będących w Zasobach Własności Rolnej Skarbu Państwa.

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,

      Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806 ) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje :

      § 1. Postanawia się przejąć nieodpłatnie na własność Gminy Widuchowa nieruchomości niezabudowane stanowiące własność Skarbu Państwa Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddziału Terenowego w Szczecinie, oznaczone jako działki nr 23/10

      o pow. 0.2613 ha i część działki nr 27/2 o pow. ok. 0,50 ha położone w obrębie geodezyjnym Dębogóra.

      § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

      § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

      Uzasadnienie do Uchwały Nr VII/67/2003

      Rady Gminy Widuchowa

      z dnia 3 lipca 2003 r.

      Nieruchomości nie zabudowane oznaczone jako działki nr 23/10 o pow. 0,2613 ha, 27/2 o ogólnej powierzchni 37,04 ha położone w obrębie geodezyjnym Dębogóra znajdują się w Zasobach Własności Rolnej Skarbu Państwa ( Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddziału Terenowego w Szczecinie ).

      Wspólnota Mieszkaniowa Dębogóra 55 AB, 56 AB wystąpiła z wnioskiem do AWRSP o przekazanie cz. działki nr 27/2, na której znajduje się boisko sportowe, wykonane

      i utrzymywane przez mieszkańców wspólnoty oraz działki nr 23/10, na której planowana jest budowa oczyszczalni przydomowej.

      Zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi ( Dz.U. Nr 57, poz. 603 ze zm. ) grunty zabudowane obiektami infrastruktury technicznej towarzyszącej budynkom mieszkalnym wraz z innym mieniem niezbędnym do korzystania z tej infrastruktury Agencja, może przekazać, w drodze umowy, nieodpłatnie na własność gminie albo spółdzielni utworzonej przez nabywców lokali w celu administrowania budynkami, w których znajdują się te lokale.

      Oznacza to, że z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie nieruchomości nr 23/10 może wystąpić gmina.

      Przejęcie części nieruchomości nr 27/2 jest zasadne ponieważ zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2000 r. Nr 142,

      poz. 1591 ze zmianami ) gmina na gruntach tych realizuje zadanie własne w zakresie urządzeń sportowych.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
14 sie 2003

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
14 sie 2003, godz. 12:24

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
14 sie 2003, godz. 12:24