zarządzenie 47
ZARZĄDZENIE NR 47/2003
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 20 marca 2003 roku
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Gminy Widuchowa.
Na podstawie art.34 ust.1 ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach ( Dz.U.z 2002r. Nr 171, poz.1396 obwieszczenie marszałka Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 29 sierpnia 2002r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z późn. zm)
zarządza się , co następuje :
§ 1. Przyjmuje się instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Gminy Widuchowa stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się podinspektorowi Referatu Organizacyjnego Urzędu Gminy Widuchowa Pani Halinie Łoik.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia Nr 47/2003
Wójta Gminy Widuchowa
z dnia 20 marca 2003 r.
INSTRUKCJA
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Gminy Widuchowa
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Instrukcja określa organizację i zakres działania archiwum zakładowego w Urzędzie
Gminy Widuchowa oraz zasady i tryb postępowania z powstałą w urzędzie dokumentacją.
2. Ilekroć w instrukcji jest mowa o :
1) archiwum zakładowym - należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną zajmującą
się przejmowaniem dokumentacji,ewidencjonowaniem i czasowym przechowywaniem
oraz przekazywaniem materiałów archiwalnych do właściwego archiwum
państwowego a także brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej i przekazywaniem jej
na makulaturę,
jednolitym rzeczowym wykazie akt - należy przez to rozumieć jednolity rzeczowy
wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych /Rozporządzenie Prezesa
Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla
organów gmin i związków międzygminnych - Dz.U.Nr 112, poz.1319/.
§ 2
1. Dokumentacja powstająca w urzędzie dzieli się na :
dokumentację stanowiącą materiały archiwalne wchodzące w skład państwowego
zasobu archiwalnego, zwana dalej „materiałami archiwalnymi” ,
dokumentację inną niż określona w pkt 1, nie stanowiącą materiałów archiwalnych, zwaną dalej „dokumentacją niearchiwalną” .
2. Materiałami archiwalnymi są wszelkiego rodzaju akta i dokumenty,korespondencja
dokumentacja finansowa,techniczna i statystyczna,mapy i plany,fotografie,
filmy i mikrofilmy,nagrania dźwiękowe,wideofonowe,bez względu na sposób ich wytworzenia.
3. Dokumentacja niearchiwalna ma jedynie czasową wartość dla jej wytwórcy i podlega
brakowaniu po upływie obowiązujących okresów przechowywania.
4. Odrębnie uregulowane jest postępowanie z :
1) dokumentacją tajną,
2) dokumentacją projektową,geologiczną,geodeczyjno-kartograficzną i audiowizualną
jeżeli dla tej dokumentacji prowadzi się odrębne archiwa.
5. Oznaczenie kategorii dokumentacji :
1) kategorię dokumentacji stanowiącej materiały archiwalne oznacza się symbolem A
2) kategorię dokumentacji niearchiwalnej oznacza się symbolem B, z tym że :
a) symbolem B z dodaniem cyfr arabskich oznacza się dokumentację niearchiwalną,
o czasowym znaczeniu praktycznym, która po upływie obowiązującego okresu
- 2 -
przechowywania podlega brakowaniu ; okres przechowywania liczy się w pełnych latach kalendarzowych , poczynając od 1 stycznia roku następnego po utracie przez
dokumentację praktycznego znaczenia dla potrzeb urzędu oraz celów kontrolnych ,
b) symbolem BC oznacza się dokumentację niearchiwalną posiadającą krótkotrwałe
znaczenie praktyczne, która po pełnym jej wykorzystaniu jest przekazywana na
makulaturę,
c) symbolem BE oznacza się dokumentację, która po upływie obowiązującego okresu
przechowywania podlega ekspertyzie, ze względu na jej charakter,treść i znaczenie.
Ekspertyzę przeprowadza właściwe archiwum państwowe.
6. W szczególnie uzasadnionych wypadkach właściwe archiwum państwowe może
dokonać zmiany kategorii dokumentacji, o której mowa w ust.5 pkt.2 lit.a, uznając ją za
materiały archiwalne.
§ 3
1. Materiały archiwalne (A) przechowuje się w archiwach zakładowych przez okres 25 lat;
po upływie tego okresu materiały przekazuje się do właściwego archiwum państwowego.
2. Dokumentację niearchiwalną (B) archiwa zakładowe przechowują przez okresy ustalone
dla tej dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
§ 4
Materiały archiwalne kategorii A dotyczące spraw załatwionych przez kierowników jednostek terenowych (przedsiębiorstw,instytucji,zakładów, urzędów) na podstawie upoważnień (powierzeń) udzielonych im przez terenowy organ rządowej administracji ogólnej - kierownicy tych jednostek przekazują do archiwum państwowego po upływie
25 lat. Dokumentację kategorii B przechowuje się w archiwach tych jednostek przez okres ustalony w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
Rozdział II
Przepisy szczegółowe
Organizacja archiwum zakładowego
§ 5
Szczegółowe usytuowanie archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej urzędu
określa regulamin organizacyjny urzędu.
- 3 -
Lokal archiwum zakładowego i jego wyposażenie
§ 6
Lokal archiwum zakładowego powinien posiadać :
1) pomieszczenie biurowe służące do pracy biurowej pracownika archiwum
zakładowego i do udostępniania materiałów archiwalnych,
2) magazyn, służący do przechowywania materiałów archiwalnych i dokumentacji
niearchiwalnej,
3) pomieszczenie służące do składowania dokumentacji wydzielonej na makulaturę,
2. Lokal archiwum zakładowego w urzędzie gminy posiada magazyn,służący do
przechowywania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej. Prace
biurowe mogą być wykonywane przez pracownika obsługującego archiwum zakładowe
w miejscu jego pracy.
3. Lokal archiwum zakładowego powinien być suchy, widny i w zasadzie mieścić się na
piętrze.
Lokal posiada mocne drzwi i zamki, instalację i dobrą wentylację.Okna na północ
i południowy wschód. Gładka faktura podłóg. Temperatura powietrza powinna mieścić
się w granicach 14- 18 0 C, wilgotność w przedziale 55 0 - 65 0 wilgotności względnej
W archiwum powinien znajdować się termometr i higrometr.
4. Wyboru lokalu na archiwum zakładowe należy dokonać w porozumieniu z właściwym
archiwum państwowym.
5. Umeblowanie archiwum zakładowego powinno składać się z biurka,szaf,stołu do prac
archiwalnych oraz odpowiedniej liczby regałów.
6. W magazynie nie wolno ustawiać otwartych grzejników ani też palić tytoniu.
7. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe lokal archiwum zakładowego musi
być wyposażony w niezbędny sprzęt i materiały ratunkowe, jak: gaśnice proszkowe, bosaki, worki ewakuacyjne ustalone w porozumieniu z miejscową komendą straży pożarnej.
8. W archiwum zakładowym nie wolno przechowywać żadnych innych przedmiotów
poza przedmiotami stanowiącymi jego wyposażenie.
9. Co najmniej dwa razy do roku w magazynie przeprowadza się gruntowne odkurzanie dokumentacji przy pomocy odkurzacza. Magazyn dokumentacji powinien być systematycznie wietrzony. Okna pomieszczeń magazynowych powinny być zasłaniane lnianymi zasłonami.
- 4 -
Zakres działania archiwum zakładowego
§ 7
Do zakresu działania archiwum zakładowego należy :
1) przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od
poszczególnych wydziałów urzędu i samodzielnych stanowisk,
2) opracowanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz
przechowywanie i zabezpieczenie,
3) udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
4) przekazywanie materiałów do archiwum państwowego,
5) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym
brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę,
po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego.
Obowiązki pracownika archiwum zakładowego
§ 8
1. Za działalność archiwum zakładowego odpowiada kierownik urzędu.
2. Pracownik archiwum zakładowego odpowiedzialny jest za zachowanie
tajemnicy służbowej,treści przepisów ustawy z dnia 22.01.1999r. o ochronie
informacji niejawnych (Dz.U. Nr 11,poz.95), ustawy z dnia 29.08.1997r.
o ochronie danych osobowych (Dz.U,.Nr 133,poz.883) .
3. Do obowiązków pracownika archiwum zakładowego należy dbanie o całość
i bezpieczeństwo archiwum zakładowego, a w szczególności zabezpieczenie
dokumentacji przed pożarem, wilgocią, mechanicznym zniszczeniem, wpływami
niszczących środków chemicznych i przed szkodnikami.
4. Pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe składa roczne sprawozdanie
z wykonywania czynności i zadań archiwum zakładowego w szczególności
sprawozdanie powinno wykazywać ilość dokumentacji w metrach bieżących :
1) przejętej do archiwum zakładowego,
2) przekazywanej do archiwum państwowego (kategoria A),
3) wydzielonej na makulaturę,
4) przekazanej na makulaturę,
5) udostępnionej - zgodnie z wykazem udostępniania (karta udostępniania).
Jeden egzemplarz sprawozdania wraz z kompletem spisów zdawczo-odbiorczych
materiałów archiwalnych kat. „A” przyjętych w roku sprawozdawczym należy przekazać do właściwego archiwum państwowego.Przez metr bieżący dokumentacji
rozumie się ilość materiałów, jaka mieści się w jednym metrze bieżącym półki, przy
ułożeniu dokumentacji ściśle przy sobie systemem bibliotecznym tj. w pozycji stojącej , zwróconej grzbietem teczki do frontu półki.
5. W razie zmiany na stanowisku osoby odpowiedzialnej za archiwum zakładowe
przekazanie archiwum zakładowego nowemu pracownikowi odbywa się
protokołem zdawczo-odbiorczym.
- 5 -
6. Pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe zobowiązany jest znać
strukturę organizacyjną urzędu, instrukcję kancelaryjną oraz jednolity rzeczowy
wykaz akt, według którego wydziały prowadzą akta.
7. Do obowiązków pracownika archiwum zakładowego -poza czynnościami
związanymi z prowadzeniem archiwum - należy stałe pogłębianie
kwalifikacji zawodowych.
Przyjmowanie dokumentacji przez archiwum zakładowe
§ 9
1. Okres przechowywania dokumentacji w referatach i na stanowiskach
samodzielnych oraz sposób przekazywania jej do archiwum zakładowego
reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999r.
w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych
(Dz.U.Nr 112, poz.1319).
2. Pracownik odpowiedzialny za prowadzenie archiwum w porozumieniu
z kierownikami referatów oraz samodzielnymi stanowiskami ustala corocznie
termin przekazania akt do archiwum w terminie do dnia 31 marca każdego roku.
3. Poszczególne referaty oraz samodzielne stanowiska pracy przekazują
uporządkowaną dokumentację zgodnie z instrukcją kancelaryjną do archiwum
zakładowego :
1) według ustalonego terminarza,
2) na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego akt; spis sporządza komórka
organizacyjna przekazująca dokumentację oddzielnie dla dokumentacji
kat. „A” i kat. „B” . Spis dla dokumentacji kat. „A” sporządza się w czterech
egzemplarzach, z których jeden pozostaje w komórce zdającej a pozostałe
egzemplarze otrzymuje pracownik prowadzący archiwum zakładowe.
Spis dla dokumentacji kat. „B ” sporządza się w trzech egzemplarzach ,jeden
dla komórki zdającej, a dwa dla pracownika prowadzącego archiwum
zakładowe. Spis podpisują kierownik komórki organizacyjnej przekazującej
dokumentację lub upoważniony przez niego pracownik oraz pracownik
prowadzący archiwum zakładowe.
Dokumenty należy ujmować w spisie według kolejności haseł
klasyfikacyjnych zawartych w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
4. Pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe przekazuje do archiwum
państwowego 1 egzemplarz spisów zdawczo-odbiorczych dokumentacji kategorii
„A” przyjętej przez archiwum zakładowe.
5. Archiwum zakładowe przechowuje tylko dokumentację przekazaną przez
referaty i samodzielne stanowiska własnego urzędu. Dokumentację pochodzącą
z innych jednostek budżetowych archiwum zakładowe może przechowywać
jedynie na polecenie bezpośredniego przełożonego.
- 6 -
Ewidencja dokumentacji w archiwum zakładowym
§ 10
1. Archiwum zakładowe oznacza przyjętą dokumentację swoją sygnaturą
składającą się z numeru spisu zdawczo-odbiorczego , łamanym przez
numer pozycji danego spisu (np.dokumentację wymienioną w spisie Nr 40,
poz.71 - oznacza się sygnaturą 40/71/.
2. Jeden egzemplarz spisów zdawczo-odbiorczych wszywa się w kolejności
numerów spisów zdawczo-odbiorczych do specjalnej teczki, która stanowi
podstawową ewidencję dokumentacji znajdującej się w archiwum
zakładowym.
3. Środkami ewidencyjnymi w archiwum zakładowym są :
1) spisy zdawczo-odbiorcze (zał. nr 1),
2) wykaz spisów zdawczo-odbiorczych , do którego wpisuje się poszczególne
spisy zdawczo-odbiorcze w kolejności ich wpływu i nadaje się im kolejną
numerację (zał.nr 2),
3) karty udostępniania akt na miejscu w archiwum lub wypożyczania ich
poza jego obręb (zał. nr 3),
4) protokoły o braku lub uszkodzeniu udostępnionej dokumentacji,
5) spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przeznaczonych do
archiwum państwowego i protokoły zdawczo-odbiorcze (zał. nr 4 ),
6) protokoły brakowania dokumentacji niearchiwalnej (zał. nr 5) wraz ze
spisami przekazywanej dokumentacji kategorii B oraz odpowiednimi
orzeczeniami archiwum państwowego (zał.nr 6).
Środki ewidencyjne wymienione w punkcie 3 z wyjątkiem kart udostępniania
stanowią kat. „ A”, powinny być one przechowywane w oddzielnych teczkach.
Sposób przechowywania dokumentów w archiwum zakładowym
§ 11
1. Jeżeli wielkość magazynu na to pozwala, na dokumentację każdego referatu
przeznacza oddzielne miejsce w archiwum zakładowym. Z braku miejsca ,
dokumentację należy układać w kolejności napływu z różnych referatów
w nieprzerwanej kolejności numerów spisów zdawczo-odbiorczych.
2. Dokumentację układa się na półkach bądź pionowo systemem bibliotecznym,
z lewej strony ku prawej w kolejności sygnatur.
3. Mapy i rysunki techniczne należy przechowywać rozłożone. Jedynie mapy
o dużych wymiarach mogą być zwinięte na rolkach i przechowywane
w specjalnych pudłach -futerałach.
4. Regały i półki powinny być oznaczone odpowiednią numeracją.
5. W magazynie archiwum zakładowego powinien być wywieszony szkic
sytuacyjny, wskazujący sposób rozmieszczenia dokumentacji.
- 7 -
Udostępnianie dokumentacji w archiwum
§ 12
1. Archiwum zakładowe udostępnia dokumentację kategorii A i B dla celów
służbowych i naukowo-badawczych.
2. Udostępnianie dokumentacji dla celów służbowych odbywa się za zgodą
pracownika odpowiedzialnego za archiwum , na podstawie
kart udostępniania ( wzór A 32) lub wpisu do zeszytu. Na udostępnienie
dokumentacji referatu zlikwidowanego zgodę wyraża kierownik referatu,
który przejął jego zakres działania lub - jeżeli takiego referatu nie można
ustalić - bezpośredni przełożony pracownika archiwum.
3. Udostępnianie dokumentacji dla celów naukowo-badawczych odbywa się na
zasadach określonych w odrębnych przepisach.
4. Udostępnianie dokumentacji odbywa się w pomieszczeniach biurowych
archiwum zakładowego pod nadzorem pracownika odpowiedzialnego lub
upoważnionego pracownika.
5. W uzasadnionych wypadkach za zgodą kierownika urzędu lub osoby zastępującej dokumentacja może być wypożyczana poza lokal archiwum zakładowego na teren pomieszczeń biurowych urzędu. Należy wówczas dokumentację znajdującą się w wypożyczonej teczce ponumerować oraz sporządzić jej spis i opis (np.załączniki w postaci planów, plansz itp., dokumenty luźne,stan zachowania materiałów, braki itd.).
6. Poza biura urzędu nie wolno wypożyczać żadnej dokumentacji.
7. Poza lokal archiwum zakładowego nie wolno wypożyczać :
1) dokumentacji zastrzeżonej przez kierownika urzędu, który ją przekazał,
2) dokumentacji uszkodzonej,
3) środków ewidencyjnych archiwum zakładowego.
8. Poszukiwania dokumentacji w archiwum zakładowym przeprowadzają
wyłącznie pracownicy tego archiwum.
9. W miejsce wyjętej z półek dokumentacji wkłada się kartę zastępczą (wzór A 6)
Odpowiedzialność korzystających za udostępnioną dokumentację
§ 13
1. Korzystający z dokumentacji archiwum zakładowego ponoszą pełną
odpowiedzialność za całość udostępnionej im dokumentacji i zwrot
w wyznaczonym terminie.
2. Pracownik odpowiedzialny za archiwum potwierdza odbiór udostępnionej
dokumentacji na karcie wypożyczenia lub wpisuje w zeszyt w obecności
osoby zwracającej.
3. W razie stwierdzenia braków lub uszkodzeń w zwracanej dokumentacji,
pracownik odpowiedzialny sporządza protokół, który podpisują :
- 8 -
1) wypożyczający dokumentację,
2) pracownik odpowiedzialny za wypożyczenie dokumentacji,
3) kierownik referatu, który wystąpił o wypożyczenie dokumentacji.
4. Protokół sporządza się w trzech egzemplarzach, z których jeden wkłada
się w miejsce zagubionych lub dołącza się do uszkodzonych materiałów,
drugi - przechowuje się w archiwum zakładowym w specjalnej teczce, a trzeci
przekazuje się kierownikowi referatu, który wydał zezwolenie na
wypożyczenie dokumentacji.
5. Kierownik zakładu, który wydał zezwolenie na wypożyczenie dokumentacji,
przeprowadza postępowanie wyjaśniające w celu pociągnięcia winnego do
odpowiedzialności służbowej.
Wydzielenie dokumentacji
§ 14
1. Co roku pracownik archiwum zakładowego dokonuje przeglądu i wydzielenia
dokumentacji.
Przez wydzielenie należy rozumieć :
1) wyłączenie dokumentacji kategorii A podlegającej przekazaniu do
archiwum państwowego,
2) wyłączenie dokumentacji kategorii B - na makulaturę,
3) wyłączenie dokumentacji oznaczonej symbolem BE, przeznaczonej do
ekspertyzy.
2. Wydzielenie dokumentacji odbywa się komisyjnie.
Komisja składa się z przewodniczącego wyznaczonego przez kierownika
urzędu, z przedstawiciela zainteresowanego referatu, obeznanego z całością
pracy tego referatu oraz pracownika archiwum zakładowego. Termin
przystąpienia do wydzielenia dokumentacji ustala sekretarz gminy
w porozumieniu z pracownikiem odpowiedzialnym za archiwum.
3. Wydzielenie dokumentacji referatów odbywa się na podstawie spisów
zdawczo-odbiorczych akt oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt. Przy
wydzieleniu dokumentacji komisja dokonuje konfrontacji zgodności opisu
teczek z ich zawartością.
4. Komisja nie może zmienić kwalifikacji dokumentacji zaliczonej do
materiałów archiwalnych (kat.A) w wykazie akt, może natomiast
przekwalifikować dokumentację kat. B do kat. A po uzgodnieniu
z właściwym archiwum państwowym. Może także zmienić termin
przechowywania dokumentacji niearchiwalnej.
5. Z czynności związanych z wydzieleniem dokumentacji komisja sporządza
protokół, do którego dołącza spisy dokumentacji kategorii A i B.
6. Spisy dokumentacji podpisane przez członków komisji wraz z protokołem
przekłada się do zatwierdzenia kierownikowi urzędu, z którego
dokumentacja pochodzi.
- 9 -
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
§ 15
1. Po upływie terminu określonego w § 3 instrukcji archiwum zakładowe
przekazuje materiały archiwalne całego urzędu do właściwego archiwum
państwowego, na zasadach przewidzianych w obowiązujących przepisach.
Materiały archiwalne przekazuje się na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego
/Wzór A 30/ sporządzonego przez archiwum zakładowe w trzech egzemplarzach
i podpisanego przez kierownika urzędu; jeden egzemplarz spisu zatrzymuje
archiwum zakładowe, dwa zaś egzemplarze przesyła się wraz z wnioskami do
archiwum państwowego.
3. Przy pierwszym przekazywaniu materiałów archiwalnych urzędu do archiwum
państwowego należy do spisów materiałów dołączyć krótką notatkę
zawierającą datę powołania Urzędu i zasięg jego działania oraz strukturę
organizacyjną i jednolity rzeczowy wykaz akt. Przy następnym przekazywaniu
materiałów do spisu dołącza się jedynie informację o zmianach w strukturze
organizacyjnej lub w jednolitym rzeczowym wykazie akt, jeżeli takie zmiany
zostały wprowadzone w okresie między jednym a następnym przekazaniem
materiałów archiwalnych.
4. Datę przekazania materiałów wpisuje archiwum zakładowe w odpowiednich
pozycjach spisu zdawczo-odbiorczego.
Przeznaczenie dokumentacji kategorii „B” na makulaturę
§ 16
1. Spisy dokumentacji zakwalifikowanej na makulaturę należy przesłać
do właściwego archiwum państwowego dla uzyskania zezwolenia na jej
zniszczenie.Spisy te wraz z protokołem brakowania sporządza się w dwóch
egzemplarzach.
2. Po uzyskaniu zgody archiwum państwowego dokumentacja przeznaczana na
makulaturę, powinna być doprowadzona do stanu uniemożliwiającego
odtworzenie jej treści i przekazania do zbiornicy surowców wtórnych.
- 10 -
Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji lub likwidacji komórek organizacyjnych oraz reorganizacji lub ustania działalności jednostki organizacyjnej
§ 17
1. W przypadku przejęcia części lub całości funkcji zreorganizowanej lub
zlikwidowanej komórki organizacyjnej przez prawnego następcę należy
przekazać mu na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych akta spraw
niezakończonych.
Kopię tego spisu należy przekazać do archiwum zakładowego.Pozostałe akta
należy przekazać do archiwum zakładowego.
2. W przypadku reorganizacji jednostki organizacyjnej dokumentację należy
przekazać do archiwum zakładowego wg zasad ustalonych w pkt 1 § 17.
3. W przypadku ustania działalności jednostki organizacyjnej, postępowanie
z dokumentacją określa § 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa
Wyższego i Techniki z dnia 25.07.1984r.w sprawie zasad klasyfikowania
i kwalifikowania dokumentacji oraz zasad i trybu przekazywania materiałów
archiwalnych do archiwów państwowych - Dz.U.Nr 41,poz.216.
Nadzór nad archiwum zakładowym
§ 18
1. Prawo kontroli archiwum zakładowego mają osoby upoważnione przez
Wojewodę oraz organy wyższego stopnia.
2. Prawo kontroli archiwum zakładowego mają również przedstawiciele
Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych i właściwego wojewódzkiego
archiwum państwowego, którzy sprawują nadzór nad sposobami
zabezpieczenia, gromadzenia i ewidencji dokumentacji oraz nad metodami jej
porządkowania, inwentaryzacji i brakowania w archiwach zakładowych.
3. Archiwum zakładowe podlega również okresowej kontroli wewnętrznej
mającej na celu skonfrontowanie stanu zawartości dokumentacji z prowadzoną
ewidencją i ustalenie prawidłowości pracy archiwum zakładowego.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Gralak Data wytworzenia:
14 sie 2003
Osoba dodająca informacje
Mariusz Gralak Data publikacji:
14 sie 2003, godz. 11:53
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Gralak Data aktualizacji:
14 sie 2003, godz. 11:53