Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

zarządzenie 47


ZARZĄDZENIE NR 47/2003

WÓJTA GMINY WIDUCHOWA

z dnia 20 marca 2003 roku

w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art.34 ust.1 ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach ( Dz.U.z 2002r. Nr 171, poz.1396 obwieszczenie marszałka Sejmu

Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 29 sierpnia 2002r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z późn. zm)

zarządza się , co następuje :

§ 1. Przyjmuje się instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Gminy Widuchowa stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się podinspektorowi Referatu Organizacyjnego Urzędu Gminy Widuchowa Pani Halinie Łoik.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do Zarządzenia Nr 47/2003

Wójta Gminy Widuchowa

z dnia 20 marca 2003 r.

INSTRUKCJA

w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Gminy Widuchowa

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Instrukcja określa organizację i zakres działania archiwum zakładowego w Urzędzie

Gminy Widuchowa oraz zasady i tryb postępowania z powstałą w urzędzie dokumentacją.

2. Ilekroć w instrukcji jest mowa o :

1) archiwum zakładowym - należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną zajmującą

się przejmowaniem dokumentacji,ewidencjonowaniem i czasowym przechowywaniem

oraz przekazywaniem materiałów archiwalnych do właściwego archiwum

państwowego a także brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej i przekazywaniem jej

na makulaturę,

jednolitym rzeczowym wykazie akt - należy przez to rozumieć jednolity rzeczowy

wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych /Rozporządzenie Prezesa

Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla

organów gmin i związków międzygminnych - Dz.U.Nr 112, poz.1319/.

§ 2

1. Dokumentacja powstająca w urzędzie dzieli się na :

dokumentację stanowiącą materiały archiwalne wchodzące w skład państwowego

    1. zasobu archiwalnego, zwana dalej „materiałami archiwalnymi” ,

dokumentację inną niż określona w pkt 1, nie stanowiącą materiałów archiwalnych, zwaną dalej „dokumentacją niearchiwalną” .

2. Materiałami archiwalnymi są wszelkiego rodzaju akta i dokumenty,korespondencja

dokumentacja finansowa,techniczna i statystyczna,mapy i plany,fotografie,

filmy i mikrofilmy,nagrania dźwiękowe,wideofonowe,bez względu na sposób ich wytworzenia.

3. Dokumentacja niearchiwalna ma jedynie czasową wartość dla jej wytwórcy i podlega

brakowaniu po upływie obowiązujących okresów przechowywania.

4. Odrębnie uregulowane jest postępowanie z :

1) dokumentacją tajną,

2) dokumentacją projektową,geologiczną,geodeczyjno-kartograficzną i audiowizualną

jeżeli dla tej dokumentacji prowadzi się odrębne archiwa.

5. Oznaczenie kategorii dokumentacji :

1) kategorię dokumentacji stanowiącej materiały archiwalne oznacza się symbolem A

2) kategorię dokumentacji niearchiwalnej oznacza się symbolem B, z tym że :

a) symbolem B z dodaniem cyfr arabskich oznacza się dokumentację niearchiwalną,

o czasowym znaczeniu praktycznym, która po upływie obowiązującego okresu

- 2 -

przechowywania podlega brakowaniu ; okres przechowywania liczy się w pełnych latach kalendarzowych , poczynając od 1 stycznia roku następnego po utracie przez

dokumentację praktycznego znaczenia dla potrzeb urzędu oraz celów kontrolnych ,

b) symbolem BC oznacza się dokumentację niearchiwalną posiadającą krótkotrwałe

znaczenie praktyczne, która po pełnym jej wykorzystaniu jest przekazywana na

makulaturę,

c) symbolem BE oznacza się dokumentację, która po upływie obowiązującego okresu

przechowywania podlega ekspertyzie, ze względu na jej charakter,treść i znaczenie.

Ekspertyzę przeprowadza właściwe archiwum państwowe.

6. W szczególnie uzasadnionych wypadkach właściwe archiwum państwowe może

dokonać zmiany kategorii dokumentacji, o której mowa w ust.5 pkt.2 lit.a, uznając ją za

materiały archiwalne.

§ 3

1. Materiały archiwalne (A) przechowuje się w archiwach zakładowych przez okres 25 lat;

po upływie tego okresu materiały przekazuje się do właściwego archiwum państwowego.

2. Dokumentację niearchiwalną (B) archiwa zakładowe przechowują przez okresy ustalone

dla tej dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

§ 4

Materiały archiwalne kategorii A dotyczące spraw załatwionych przez kierowników jednostek terenowych (przedsiębiorstw,instytucji,zakładów, urzędów) na podstawie upoważnień (powierzeń) udzielonych im przez terenowy organ rządowej administracji ogólnej - kierownicy tych jednostek przekazują do archiwum państwowego po upływie

25 lat. Dokumentację kategorii B przechowuje się w archiwach tych jednostek przez okres ustalony w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

Rozdział II

Przepisy szczegółowe

Organizacja archiwum zakładowego

§ 5

Szczegółowe usytuowanie archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej urzędu

określa regulamin organizacyjny urzędu.

- 3 -

Lokal archiwum zakładowego i jego wyposażenie

§ 6

Lokal archiwum zakładowego powinien posiadać :

    1. 1) pomieszczenie biurowe służące do pracy biurowej pracownika archiwum

    2. zakładowego i do udostępniania materiałów archiwalnych,

    3. 2) magazyn, służący do przechowywania materiałów archiwalnych i dokumentacji

    4. niearchiwalnej,

    5. 3) pomieszczenie służące do składowania dokumentacji wydzielonej na makulaturę,

    6. 2. Lokal archiwum zakładowego w urzędzie gminy posiada magazyn,służący do

    7. przechowywania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej. Prace

    8. biurowe mogą być wykonywane przez pracownika obsługującego archiwum zakładowe

    9. w miejscu jego pracy.

    10. 3. Lokal archiwum zakładowego powinien być suchy, widny i w zasadzie mieścić się na

    11. piętrze.

    12. Lokal posiada mocne drzwi i zamki, instalację i dobrą wentylację.Okna na północ

    13. i południowy wschód. Gładka faktura podłóg. Temperatura powietrza powinna mieścić

    14. się w granicach 14- 18 0 C, wilgotność w przedziale 55 0 - 65 0 wilgotności względnej

    15. W archiwum powinien znajdować się termometr i higrometr.

    16. 4. Wyboru lokalu na archiwum zakładowe należy dokonać w porozumieniu z właściwym

    17. archiwum państwowym.

    18. 5. Umeblowanie archiwum zakładowego powinno składać się z biurka,szaf,stołu do prac

    19. archiwalnych oraz odpowiedniej liczby regałów.

    20. 6. W magazynie nie wolno ustawiać otwartych grzejników ani też palić tytoniu.

    21. 7. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe lokal archiwum zakładowego musi

    22. być wyposażony w niezbędny sprzęt i materiały ratunkowe, jak: gaśnice proszkowe, bosaki, worki ewakuacyjne ustalone w porozumieniu z miejscową komendą straży pożarnej.

    23. 8. W archiwum zakładowym nie wolno przechowywać żadnych innych przedmiotów

    24. poza przedmiotami stanowiącymi jego wyposażenie.

    25. 9. Co najmniej dwa razy do roku w magazynie przeprowadza się gruntowne odkurzanie dokumentacji przy pomocy odkurzacza. Magazyn dokumentacji powinien być systematycznie wietrzony. Okna pomieszczeń magazynowych powinny być zasłaniane lnianymi zasłonami.

    26. - 4 -

    27. Zakres działania archiwum zakładowego

    28. § 7

    29. Do zakresu działania archiwum zakładowego należy :

    30. 1) przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od

    31. poszczególnych wydziałów urzędu i samodzielnych stanowisk,

    32. 2) opracowanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz

    33. przechowywanie i zabezpieczenie,

    34. 3) udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,

    35. 4) przekazywanie materiałów do archiwum państwowego,

    36. 5) inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udział w komisyjnym

    37. brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę,

    38. po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego.

    39. Obowiązki pracownika archiwum zakładowego

    40. § 8

    41. 1. Za działalność archiwum zakładowego odpowiada kierownik urzędu.

    42. 2. Pracownik archiwum zakładowego odpowiedzialny jest za zachowanie

    43. tajemnicy służbowej,treści przepisów ustawy z dnia 22.01.1999r. o ochronie

    44. informacji niejawnych (Dz.U. Nr 11,poz.95), ustawy z dnia 29.08.1997r.

    45. o ochronie danych osobowych (Dz.U,.Nr 133,poz.883) .

    46. 3. Do obowiązków pracownika archiwum zakładowego należy dbanie o całość

    47. i bezpieczeństwo archiwum zakładowego, a w szczególności zabezpieczenie

    48. dokumentacji przed pożarem, wilgocią, mechanicznym zniszczeniem, wpływami

    49. niszczących środków chemicznych i przed szkodnikami.

    50. 4. Pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe składa roczne sprawozdanie

    51. z wykonywania czynności i zadań archiwum zakładowego w szczególności

    52. sprawozdanie powinno wykazywać ilość dokumentacji w metrach bieżących :

    53. 1) przejętej do archiwum zakładowego,

    54. 2) przekazywanej do archiwum państwowego (kategoria A),

    55. 3) wydzielonej na makulaturę,

    56. 4) przekazanej na makulaturę,

    57. 5) udostępnionej - zgodnie z wykazem udostępniania (karta udostępniania).

    58. Jeden egzemplarz sprawozdania wraz z kompletem spisów zdawczo-odbiorczych

    59. materiałów archiwalnych kat. „A” przyjętych w roku sprawozdawczym należy przekazać do właściwego archiwum państwowego.Przez metr bieżący dokumentacji

    60. rozumie się ilość materiałów, jaka mieści się w jednym metrze bieżącym półki, przy

    61. ułożeniu dokumentacji ściśle przy sobie systemem bibliotecznym tj. w pozycji stojącej , zwróconej grzbietem teczki do frontu półki.

    62. 5. W razie zmiany na stanowisku osoby odpowiedzialnej za archiwum zakładowe

    63. przekazanie archiwum zakładowego nowemu pracownikowi odbywa się

    64. protokołem zdawczo-odbiorczym.

    65. - 5 -

    66. 6. Pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe zobowiązany jest znać

    67. strukturę organizacyjną urzędu, instrukcję kancelaryjną oraz jednolity rzeczowy

    68. wykaz akt, według którego wydziały prowadzą akta.

    69. 7. Do obowiązków pracownika archiwum zakładowego -poza czynnościami

    70. związanymi z prowadzeniem archiwum - należy stałe pogłębianie

    71. kwalifikacji zawodowych.

    72. Przyjmowanie dokumentacji przez archiwum zakładowe

    73. § 9

    74. 1. Okres przechowywania dokumentacji w referatach i na stanowiskach

    75. samodzielnych oraz sposób przekazywania jej do archiwum zakładowego

    76. reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999r.

    77. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych

    78. (Dz.U.Nr 112, poz.1319).

    79. 2. Pracownik odpowiedzialny za prowadzenie archiwum w porozumieniu

    80. z kierownikami referatów oraz samodzielnymi stanowiskami ustala corocznie

    81. termin przekazania akt do archiwum w terminie do dnia 31 marca każdego roku.

    82. 3. Poszczególne referaty oraz samodzielne stanowiska pracy przekazują

    83. uporządkowaną dokumentację zgodnie z instrukcją kancelaryjną do archiwum

    84. zakładowego :

    85. 1) według ustalonego terminarza,

    86. 2) na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego akt; spis sporządza komórka

    87. organizacyjna przekazująca dokumentację oddzielnie dla dokumentacji

    88. kat. „A” i kat. „B” . Spis dla dokumentacji kat. „A” sporządza się w czterech

    89. egzemplarzach, z których jeden pozostaje w komórce zdającej a pozostałe

    90. egzemplarze otrzymuje pracownik prowadzący archiwum zakładowe.

    91. Spis dla dokumentacji kat. „B ” sporządza się w trzech egzemplarzach ,jeden

    92. dla komórki zdającej, a dwa dla pracownika prowadzącego archiwum

    93. zakładowe. Spis podpisują kierownik komórki organizacyjnej przekazującej

    94. dokumentację lub upoważniony przez niego pracownik oraz pracownik

    95. prowadzący archiwum zakładowe.

    96. Dokumenty należy ujmować w spisie według kolejności haseł

    97. klasyfikacyjnych zawartych w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

    98. 4. Pracownik odpowiedzialny za archiwum zakładowe przekazuje do archiwum

    99. państwowego 1 egzemplarz spisów zdawczo-odbiorczych dokumentacji kategorii

    100. „A” przyjętej przez archiwum zakładowe.

    101. 5. Archiwum zakładowe przechowuje tylko dokumentację przekazaną przez

    102. referaty i samodzielne stanowiska własnego urzędu. Dokumentację pochodzącą

    103. z innych jednostek budżetowych archiwum zakładowe może przechowywać

    104. jedynie na polecenie bezpośredniego przełożonego.

    105. - 6 -

    106. Ewidencja dokumentacji w archiwum zakładowym

    107. § 10

    108. 1. Archiwum zakładowe oznacza przyjętą dokumentację swoją sygnaturą

    109. składającą się z numeru spisu zdawczo-odbiorczego , łamanym przez

    110. numer pozycji danego spisu (np.dokumentację wymienioną w spisie Nr 40,

    111. poz.71 - oznacza się sygnaturą 40/71/.

    112. 2. Jeden egzemplarz spisów zdawczo-odbiorczych wszywa się w kolejności

    113. numerów spisów zdawczo-odbiorczych do specjalnej teczki, która stanowi

    114. podstawową ewidencję dokumentacji znajdującej się w archiwum

    115. zakładowym.

    116. 3. Środkami ewidencyjnymi w archiwum zakładowym są :

    117. 1) spisy zdawczo-odbiorcze (zał. nr 1),

    118. 2) wykaz spisów zdawczo-odbiorczych , do którego wpisuje się poszczególne

    119. spisy zdawczo-odbiorcze w kolejności ich wpływu i nadaje się im kolejną

    120. numerację (zał.nr 2),

    121. 3) karty udostępniania akt na miejscu w archiwum lub wypożyczania ich

    122. poza jego obręb (zał. nr 3),

    123. 4) protokoły o braku lub uszkodzeniu udostępnionej dokumentacji,

    124. 5) spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przeznaczonych do

    125. archiwum państwowego i protokoły zdawczo-odbiorcze (zał. nr 4 ),

    126. 6) protokoły brakowania dokumentacji niearchiwalnej (zał. nr 5) wraz ze

    127. spisami przekazywanej dokumentacji kategorii B oraz odpowiednimi

    128. orzeczeniami archiwum państwowego (zał.nr 6).

    129. Środki ewidencyjne wymienione w punkcie 3 z wyjątkiem kart udostępniania

    130. stanowią kat. „ A”, powinny być one przechowywane w oddzielnych teczkach.

    131. Sposób przechowywania dokumentów w archiwum zakładowym

    132. § 11

    133. 1. Jeżeli wielkość magazynu na to pozwala, na dokumentację każdego referatu

    134. przeznacza oddzielne miejsce w archiwum zakładowym. Z braku miejsca ,

    135. dokumentację należy układać w kolejności napływu z różnych referatów

    136. w nieprzerwanej kolejności numerów spisów zdawczo-odbiorczych.

    137. 2. Dokumentację układa się na półkach bądź pionowo systemem bibliotecznym,

    138. z lewej strony ku prawej w kolejności sygnatur.

    139. 3. Mapy i rysunki techniczne należy przechowywać rozłożone. Jedynie mapy

    140. o dużych wymiarach mogą być zwinięte na rolkach i przechowywane

    141. w specjalnych pudłach -futerałach.

    142. 4. Regały i półki powinny być oznaczone odpowiednią numeracją.

    143. 5. W magazynie archiwum zakładowego powinien być wywieszony szkic

    144. sytuacyjny, wskazujący sposób rozmieszczenia dokumentacji.

    145. - 7 -

    146. Udostępnianie dokumentacji w archiwum

    147. § 12

    148. 1. Archiwum zakładowe udostępnia dokumentację kategorii A i B dla celów

    149. służbowych i naukowo-badawczych.

    150. 2. Udostępnianie dokumentacji dla celów służbowych odbywa się za zgodą

    151. pracownika odpowiedzialnego za archiwum , na podstawie

    152. kart udostępniania ( wzór A 32) lub wpisu do zeszytu. Na udostępnienie

    153. dokumentacji referatu zlikwidowanego zgodę wyraża kierownik referatu,

    154. który przejął jego zakres działania lub - jeżeli takiego referatu nie można

    155. ustalić - bezpośredni przełożony pracownika archiwum.

    156. 3. Udostępnianie dokumentacji dla celów naukowo-badawczych odbywa się na

    157. zasadach określonych w odrębnych przepisach.

    158. 4. Udostępnianie dokumentacji odbywa się w pomieszczeniach biurowych

    159. archiwum zakładowego pod nadzorem pracownika odpowiedzialnego lub

    160. upoważnionego pracownika.

    161. 5. W uzasadnionych wypadkach za zgodą kierownika urzędu lub osoby zastępującej dokumentacja może być wypożyczana poza lokal archiwum zakładowego na teren pomieszczeń biurowych urzędu. Należy wówczas dokumentację znajdującą się w wypożyczonej teczce ponumerować oraz sporządzić jej spis i opis (np.załączniki w postaci planów, plansz itp., dokumenty luźne,stan zachowania materiałów, braki itd.).

    162. 6. Poza biura urzędu nie wolno wypożyczać żadnej dokumentacji.

    163. 7. Poza lokal archiwum zakładowego nie wolno wypożyczać :

    164. 1) dokumentacji zastrzeżonej przez kierownika urzędu, który ją przekazał,

    165. 2) dokumentacji uszkodzonej,

    166. 3) środków ewidencyjnych archiwum zakładowego.

    167. 8. Poszukiwania dokumentacji w archiwum zakładowym przeprowadzają

    168. wyłącznie pracownicy tego archiwum.

    169. 9. W miejsce wyjętej z półek dokumentacji wkłada się kartę zastępczą (wzór A 6)

    170. Odpowiedzialność korzystających za udostępnioną dokumentację

    171. § 13

    172. 1. Korzystający z dokumentacji archiwum zakładowego ponoszą pełną

    173. odpowiedzialność za całość udostępnionej im dokumentacji i zwrot

    174. w wyznaczonym terminie.

    175. 2. Pracownik odpowiedzialny za archiwum potwierdza odbiór udostępnionej

    176. dokumentacji na karcie wypożyczenia lub wpisuje w zeszyt w obecności

    177. osoby zwracającej.

    178. 3. W razie stwierdzenia braków lub uszkodzeń w zwracanej dokumentacji,

    179. pracownik odpowiedzialny sporządza protokół, który podpisują :

    180. - 8 -

    1. 1) wypożyczający dokumentację,

    2. 2) pracownik odpowiedzialny za wypożyczenie dokumentacji,

    3. 3) kierownik referatu, który wystąpił o wypożyczenie dokumentacji.

    4. 4. Protokół sporządza się w trzech egzemplarzach, z których jeden wkłada

    5. się w miejsce zagubionych lub dołącza się do uszkodzonych materiałów,

    6. drugi - przechowuje się w archiwum zakładowym w specjalnej teczce, a trzeci

    7. przekazuje się kierownikowi referatu, który wydał zezwolenie na

    8. wypożyczenie dokumentacji.

    9. 5. Kierownik zakładu, który wydał zezwolenie na wypożyczenie dokumentacji,

    10. przeprowadza postępowanie wyjaśniające w celu pociągnięcia winnego do

    11. odpowiedzialności służbowej.

    12. Wydzielenie dokumentacji

    13. § 14

    14. 1. Co roku pracownik archiwum zakładowego dokonuje przeglądu i wydzielenia

    15. dokumentacji.

    16. Przez wydzielenie należy rozumieć :

    17. 1) wyłączenie dokumentacji kategorii A podlegającej przekazaniu do

    18. archiwum państwowego,

    19. 2) wyłączenie dokumentacji kategorii B - na makulaturę,

    20. 3) wyłączenie dokumentacji oznaczonej symbolem BE, przeznaczonej do

    21. ekspertyzy.

    22. 2. Wydzielenie dokumentacji odbywa się komisyjnie.

    23. Komisja składa się z przewodniczącego wyznaczonego przez kierownika

    24. urzędu, z przedstawiciela zainteresowanego referatu, obeznanego z całością

    25. pracy tego referatu oraz pracownika archiwum zakładowego. Termin

    26. przystąpienia do wydzielenia dokumentacji ustala sekretarz gminy

    27. w porozumieniu z pracownikiem odpowiedzialnym za archiwum.

    28. 3. Wydzielenie dokumentacji referatów odbywa się na podstawie spisów

    29. zdawczo-odbiorczych akt oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt. Przy

    30. wydzieleniu dokumentacji komisja dokonuje konfrontacji zgodności opisu

    31. teczek z ich zawartością.

    32. 4. Komisja nie może zmienić kwalifikacji dokumentacji zaliczonej do

    33. materiałów archiwalnych (kat.A) w wykazie akt, może natomiast

    34. przekwalifikować dokumentację kat. B do kat. A po uzgodnieniu

    35. z właściwym archiwum państwowym. Może także zmienić termin

    36. przechowywania dokumentacji niearchiwalnej.

    37. 5. Z czynności związanych z wydzieleniem dokumentacji komisja sporządza

    38. protokół, do którego dołącza spisy dokumentacji kategorii A i B.

    39. 6. Spisy dokumentacji podpisane przez członków komisji wraz z protokołem

    40. przekłada się do zatwierdzenia kierownikowi urzędu, z którego

    41. dokumentacja pochodzi.

    42. - 9 -

    43. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego

    44. § 15

    45. 1. Po upływie terminu określonego w § 3 instrukcji archiwum zakładowe

    46. przekazuje materiały archiwalne całego urzędu do właściwego archiwum

    47. państwowego, na zasadach przewidzianych w obowiązujących przepisach.

    Materiały archiwalne przekazuje się na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego

    /Wzór A 30/ sporządzonego przez archiwum zakładowe w trzech egzemplarzach

    i podpisanego przez kierownika urzędu; jeden egzemplarz spisu zatrzymuje

    archiwum zakładowe, dwa zaś egzemplarze przesyła się wraz z wnioskami do

    archiwum państwowego.

    3. Przy pierwszym przekazywaniu materiałów archiwalnych urzędu do archiwum

    państwowego należy do spisów materiałów dołączyć krótką notatkę

    zawierającą datę powołania Urzędu i zasięg jego działania oraz strukturę

    organizacyjną i jednolity rzeczowy wykaz akt. Przy następnym przekazywaniu

    materiałów do spisu dołącza się jedynie informację o zmianach w strukturze

    organizacyjnej lub w jednolitym rzeczowym wykazie akt, jeżeli takie zmiany

    zostały wprowadzone w okresie między jednym a następnym przekazaniem

    materiałów archiwalnych.

    4. Datę przekazania materiałów wpisuje archiwum zakładowe w odpowiednich

    pozycjach spisu zdawczo-odbiorczego.

    Przeznaczenie dokumentacji kategorii „B” na makulaturę

    § 16

    1. Spisy dokumentacji zakwalifikowanej na makulaturę należy przesłać

    do właściwego archiwum państwowego dla uzyskania zezwolenia na jej

    zniszczenie.Spisy te wraz z protokołem brakowania sporządza się w dwóch

    egzemplarzach.

    2. Po uzyskaniu zgody archiwum państwowego dokumentacja przeznaczana na

    makulaturę, powinna być doprowadzona do stanu uniemożliwiającego

    odtworzenie jej treści i przekazania do zbiornicy surowców wtórnych.

    - 10 -

    Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji lub likwidacji komórek organizacyjnych oraz reorganizacji lub ustania działalności jednostki organizacyjnej

    § 17

    1. W przypadku przejęcia części lub całości funkcji zreorganizowanej lub

    zlikwidowanej komórki organizacyjnej przez prawnego następcę należy

    przekazać mu na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych akta spraw

    niezakończonych.

    Kopię tego spisu należy przekazać do archiwum zakładowego.Pozostałe akta

    należy przekazać do archiwum zakładowego.

    2. W przypadku reorganizacji jednostki organizacyjnej dokumentację należy

    przekazać do archiwum zakładowego wg zasad ustalonych w pkt 1 § 17.

    3. W przypadku ustania działalności jednostki organizacyjnej, postępowanie

    z dokumentacją określa § 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa

    Wyższego i Techniki z dnia 25.07.1984r.w sprawie zasad klasyfikowania

    i kwalifikowania dokumentacji oraz zasad i trybu przekazywania materiałów

    archiwalnych do archiwów państwowych - Dz.U.Nr 41,poz.216.

    Nadzór nad archiwum zakładowym

    § 18

    1. Prawo kontroli archiwum zakładowego mają osoby upoważnione przez

    Wojewodę oraz organy wyższego stopnia.

    2. Prawo kontroli archiwum zakładowego mają również przedstawiciele

    Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych i właściwego wojewódzkiego

    archiwum państwowego, którzy sprawują nadzór nad sposobami

    zabezpieczenia, gromadzenia i ewidencji dokumentacji oraz nad metodami jej

    porządkowania, inwentaryzacji i brakowania w archiwach zakładowych.

    3. Archiwum zakładowe podlega również okresowej kontroli wewnętrznej

    mającej na celu skonfrontowanie stanu zawartości dokumentacji z prowadzoną

    ewidencją i ustalenie prawidłowości pracy archiwum zakładowego.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
14 sie 2003

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
14 sie 2003, godz. 11:53

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
14 sie 2003, godz. 11:53