Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr V/44/2007 w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Widuchowa podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania.


UCHWAŁA Nr V/44/2007
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 20 kwietnia 2007 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Widuchowa podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337), art. 176 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje:

§ 1. Z budżetu Gminy Widuchowa mogą być udzielane dotacje podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 2.1. Podstawą do udzielenia dotacji jest złożenie wniosku przez podmiot, o którym mowa w § 1.
2. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) dane podmiotu (nazwa podmiotu, adres siedziby, adres do korespondencji, numer telefonu/faxu);
2) nazwę organu rejestrowego, numer rejestrowy, datę rejestracji;
3) numer rachunku bankowego i nazwę banku, w którym jest prowadzony;
4) szczegółowy opis wnioskowanego zadania wraz z przewidywanymi efektami i terminem ich realizacji;
5) kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania, informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania;
6) informację o posiadanych własnych oraz uzyskanych z innych źródeł środkach finansowych na realizację zadania;
7) dokumenty określające osobowość prawną - wypis z rejestru, aktualny statut lub inny dokument organizacyjny, z którego wynikają jego zobowiązania statutowe oraz pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli;
8) wykaz osób odpowiedzialnych za realizację zadania.
3. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
4. Wójt może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów.
5. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt w ramach posiadanych środków w budżecie gminy na dany rok.
6. Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej.

§ 3.1. Dotacja przekazywana będzie na warunkach określonych w umowie.
2. Dotowany podmiot obowiązany jest na oryginałach dowodów księgowych zamieścić klauzulę: „dotacja Gminy Widuchowa, zgodnie z umową nr ..., z dnia ...” oraz klauzulę : „wydatek zrealizowano zgodnie z ustawą prawo o zamówieniach publicznych, w trybie ...”.
3. Podmiot dotowany zobowiązany jest przedłożyć Wójtowi Gminy sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania oraz rozliczenie dotacji, w terminie i na zasadach określonych w umowie.
4. Rozliczenie dotacji obejmuje w szczególności:
1) zestawienie wydatków faktycznie poniesionych na realizację zadania wraz ze wskazaniem wszystkich źródeł ich finansowania;
2) kserokopie dowodów księgowo - finansowych związanych ze zrealizowanym zadaniem, dotyczących wydatków sfinansowanych z dotacji Gminy, uwierzytelnionych przez podmiot dotowany;
3) protokoły przyjęcia do eksploatacji majątkowych składników rzeczowych;
4) ewentualne potwierdzenie odbioru nagród rzeczowych.
5. Rozliczenie dotacji winno być podpisane przez osoby reprezentujące strony umowy.
Ze strony Gminy rozliczenie weryfikuje wskazany przez Wójta pracownik Urzędu Gminy i zatwierdza Wójt.
6. Dotacja nie rozliczona bądź nie wykorzystana w terminie określonym w umowie podlega zwrotowi na zasadach określonych w umowie.

§ 4.1. Wójt może przeprowadzać bieżącą kontrolę merytoryczną wykonywania zleconego zadania. Podmiot dotowany ma obowiązek zapewnić kontrolującemu wgląd w realizację zadania, na które udzielono dotacji, w każdej fazie realizacji oraz po jego zakończeniu.
2. Zlecający zadanie publiczne dokonuje ex post kontroli i oceny realizacji zadania w zakresie:
1) zgodności realizacji zadania z zapisami umowy;
2) stanu realizacji zadania;
3) efektywności, rzetelności, jakości i terminowości wykonania zadania;
4) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
5) zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot.
3. W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem, a także w przypadku dotacji nienależnie udzielonej lub nadmiernie pobranej, dotacja podlega zwrotowi w części wykorzystanej niezgodnie z jej przeznaczeniem, nienależnie udzielonej lub nadmiernie pobranej, wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w terminie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych.
4. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem wyklucza prawo otrzymania dotacji przez kolejne 3 lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowości wykorzystania dotacji.

§ 5. Wójt zapewni jawność postępowania o udzielenie dotacji poprzez umieszczenie na stronie internetowej Gminy informacji o zawartych umowach i możliwości wglądu w dokumentację rozliczeniową.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 7. Traci moc uchwała Nr XXVII/238/2005 Rady Gminy Widuchowa z dnia 21 września 2005 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Widuchowa podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją innych zadań niż określone w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Uzasadnienie do Uchwały Nr V/44/2007
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 20 kwietnia 2007 r.

Na podstawie art. 176 ust. 3 Rada Gminy może określić Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
24 kwi 2007

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
24 kwi 2007, godz. 11:16

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
24 kwi 2007, godz. 11:16