Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały Nr XXVIII/258/2014 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.


-projekt-

UCHWAŁA Nr XXVIII/258/2014
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 29 kwietnia 2014 r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz.594 , poz.645, poz.1318 , z 2014 r. poz.379 ) oraz art. 4 ustawy z dnia z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399, poz.1593) po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje:

§ 1.Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XVIII/167/2012 Rady Gminy Widuchowa z dnia 13 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa, której tekst jednolity ogłoszony został obwieszczeniem Rady Gminy Widuchowa z dnia 30 grudnia 2013 r. ( Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 3 lutego 2014 r. poz. 482).

§ 4. Uchwala wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2015 r.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XXVIII/258 /2014
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 29 kwietnia 2014 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa stanowi wykonanie ustawowego obowiązku, wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2013 r.,poz.1399 z późn.zm).
Zgodnie z art. 4 ust.3 wyżej cytowanej ustawy obowiązkiem rady gminy jest dostosowanie regulaminu do zapisów wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu.
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017, z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018 - 2023 został przyjęty uchwalą Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego Nr XVI/218/12 z dnia 29 czerwca 2012 r.
Znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadzono możliwość przekazania wykonywania zadań gmin w zakresie utrzymania czystości i porządku związkowi międzygminnemu.
Gminy, które przystąpiły do Związku Gmin Dolnej Odry, na podstawie Statutu Związku Gmin Dolnej Odry ( Dz.Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2003 r. Nr 24, poz.326)oraz Uchwały Nr 27/2012 Zgromadzenia Związku Gmin Dolnej Odry z dnia 14 września 2012 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Związku Gmin Dolnej Odry, zgodnie z art. 64 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, swoje prawa i obowiązki w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi przekazały Związkowi Gmin Dolnej Odry.
Niniejszy regulamin określa szczegółowo zasady i wymagania dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, obowiązki właścicieli nieruchomości, przedsiębiorcy odbierającego odpady, zadania gminy oraz zarządzającego systemem gospodarowania odpadami, czyli zarządu Związku Gmin Dolnej Odry.
Regulamin precyzuje wymagania dotyczące prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z wydzieleniem poszczególnych frakcji odpadów komunalnych na terenie nieruchomości i na drogach publicznych.
Właściciele nieruchomości, przy wyposażeniu nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, zostali zobowiązani do dostosowania ich pojemności do częstotliwości odbioru odpadów z nieruchomości, liczby osób korzystających z pojemników przy uwzględnieniu średnich tygodniowych normatywów dotyczących ilości wytwarzanych odpadów komunalnych w różnych źródłach.
W regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa ustalona została kolorystyka pojemników i worków do selektywnego zbierania czterech frakcji odpadów komunalnych. Uregulowana została również częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
Zgodnie z regulaminem odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości może być dokonywany wyłącznie przez przedsiębiorcę, z zastrzeżeniem możliwości dowozu przez właściciela, odpadów zbieranych selektywnie bezpośrednio do punktu selektywnego zbierania odpadów.
Projekt Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa uzyskał pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie wyrażoną w piśmie z dnia 15.04.2014 r. nr PS-N-HK/073/263/13.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do u258-14.doc (DOC, 122.50Kb) 2014-05-06 09:38:19 266
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
06 maj 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
06 maj 2014, godz. 09:38

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
06 maj 2014, godz. 09:38