Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały Nr XXIX/260/2014 w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.


- projekt -

UCHWAŁA Nr XXIX/260/2014
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 26 czerwca 2014 r.

w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz.594 , poz.645, poz.1318 , z 2014 r. poz.379) oraz art. 4 ustawy z dnia z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399, poz.1593) Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje:

§ 1. W Uchwale Nr XXVIII/258/2014 Rady Gminy Widuchowa z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 23 uchyla się ust.5;
2) w § 24 uchyla się ust.2, 4 i 5;
3) § 27 otrzymuje brzmienie:
„1.Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi zobowiązani są do przeprowadzenia, co najmniej raz w roku, deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten, w odniesieniu do właścicieli budynków mieszkalnych jednorodzinnych, może być realizowany tylko w miarę potrzeby.
2. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni stwarzającej zagrożenie sanitarne Wójt w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji poprzez zarządzenie, termin jej przeprowadzenia oraz podanie do publicznej wiadomości.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Uchwala wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2015 r.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XXIX/260/2014
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 26 czerwca 2014 r.

Rada Gminy Widuchowa Uchwałą Nr XXVIII/258/2014 z dnia 29 kwietnia 2014 r. przyjęła Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.
Wojewoda Zachodniopomorski w dniu 5 maja 2014 r. wszczął postępowanie nadzorcze w odniesieniu do przedmiotowej uchwały. Wątpliwości nadzoru organu budziły postanowienia rozdziału V „Obowiązki właścicieli zwierząt domowych” oraz rozdziału VII „Wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji”,ponieważ w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowe zostały zawarte postanowienia, które nie mieszczą się w zakresie upoważnienia ustawowego dla Rady. Dotyczy to zakazu wprowadzania psów i innych zwierząt do placówek handlowych, gastronomicznych i innych obiektów użytku publicznego oraz na tereny placówek zabaw i gier dla dzieci ,a także na plaże i kąpieliska oraz dotyczących warunków w jakich zwierzęta domowe mogą być utrzymywane .Ponadto z przekroczeniem upoważnienia ustawowego Rada Gminy nałożyła na właścicieli nieruchomości obowiązek przeprowadzenia na własny koszt deratyzacji na terenie będącym w ich władaniu.
Mając powyższe na uwadze zachodzi potrzeba dostosowania uchwały do stanu zgodnego z prawem.
Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie wyrażoną w piśmie z dnia 05.06.2014 r. nr PS-N-HK/073/343/14.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
08 lip 2014

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
08 lip 2014, godz. 08:46

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
08 lip 2014, godz. 08:46