Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt uchwały Nr XVIII/167/2012 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.


-projekt-

UCHWAŁA Nr XVIII/167/2012
RADY GMINY WIDUCHOWA
z dnia 13 grudnia 2012 roku

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 6 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2001.142.1591; zm.: Dz.U. z r.2002 Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 214, poz.1806; z r.2003 Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z r.2002 Nr 153, poz.1271; z r.2004 Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203; z r.2002 Nr 214, poz.1806; z r.2005 Nr 172, poz.1441; z r.2006 Nr 17, poz.128; z r.2005 Nr 175, poz.1457; z r.2006 Nr 181, poz.1337; z r.2007 Nr 48, poz.327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218; z r.2008 Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458; z r.2009 Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241; z r.2010 Nr 28, poz.142 i 146, Nr 106, poz.675, Nr 40, poz.230; z r.2011 Nr 117, poz.679, Nr 134, poz.777, Nr 21, poz.113, Nr 217, poz.1281, Nr 149, poz.887; z r.2012, poz.567) oraz art. 4 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t.Dz.U.2012.391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Widuchowa uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 3. Traci moc:
1) Uchwała Nr XXXI/285/2006 Rady Gminy Widuchowa z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Widuchowa;
2) Uchwała Nr XII/117/2008 Rady Gminy Widuchowa z dnia 28 marca 2008 r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa.

§ 4. Uchwała w wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Uzasadnienie do Uchwały Nr XVIII/167/2012
Rady Gminy Widuchowa
z dnia 13 grudnia 2012 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Widuchowa stanowi wykonanie ustawowego obowiązku, wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 391). Zgodnie z art. 4 ust. 3 ww. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach obowiązkiem rady gminy jest dostosowanie regulaminu do zapisów wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu.
„Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023” został przyjęty przez Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego uchwałą Nr XVI/218/12 z 29 czerwca 2012 r. W związku z tym regulamin powinien zostać uchwalony przez Radę Gminy w terminie do 29 grudnia 2012 r.
Nowelizacją ww. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (art. 3 ust. 2a) wprowadzono możliwość przekazania wykonywania zadań gmin w zakresie utrzymania czystości i porządku związkowi międzygminnemu. Gminy, które przystąpiły do Związku Gmin Dolnej Odry, na podstawie Statutu Związku Gmin Dolnej Odry (Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2003 r. Nr 24, poz. 326) oraz Uchwały nr 27/2012 Zgromadzenia Związku Gmin Dolnej Odry z dnia 14 września 2012 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Związku Gmin Dolnej Odry, zgodnie z art. 64 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 15910 z późn. zm.) swoje prawa i obowiązki w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi przekazały Związkowi Gmin Dolnej Odry.
Niniejszy regulamin określa szczegółowo zasady i wymagania dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, obowiązki właścicieli nieruchomości, przedsiębiorcy odbierającego odpady, zadania gminy oraz zarządzającego systemem gospodarowania odpadami, czyli Zarządu Związku Gmin Dolnej Odry.
Regulamin precyzuje wymagania dotyczącego prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z wydzieleniem poszczególnych frakcji odpadów. Określone zostały w nim minimalne pojemności pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości i na drogach publicznych.
Właściciel nieruchomości, przy wyposażaniu nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, został zobowiązany do dostosowania ich pojemności do częstotliwości odbioru odpadów z nieruchomości, liczby osób korzystających z pojemników, przy uwzględnieniu średnich tygodniowych normatywów dotyczących ilości wytwarzanych odpadów komunalnych w różnych źródłach.
W regulaminie ustalona została kolorystyka pojemników i worków do selektywnego zbierania czterech frakcji odpadów komunalnych. Uregulowana została częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego. Zgodnie z regulaminem odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości może być dokonywany wyłącznie przez przedsiębiorcę, z zastrzeżeniem możliwości dowozu, przez właściciela nieruchomości, odpadów zbieranych selektywnie bezpośrednio do punktu selektywnego zbierania odpadów.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do u167-12.doc (DOC, 133.00Kb) 2012-12-18 10:43:49 292
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
18 gru 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
18 gru 2012, godz. 10:43

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
18 gru 2012, godz. 10:43