Zarządzenie Nr 209/2004 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej w Szkole Podstawowej w Krzywinie.
ZARZĄDZENIE Nr 209/2004
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 26 sierpnia 2004 r.
o przeprowadzenie inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej w Szkole Podstawowej
w Krzywinie.
Zarządzenie przeprowadzenia spisu z natury w Szkole Podstawowej w Krzywinie z Filią w Żelechowie.
Spisem z natury należy objąć składniki majątkowe: środki trwałe, wyposażenie
……………………………………………………………………………..
Osobą materialnie odpowiedzialną jest: Helena Szuszkiewicz
……………………………………………………………………………..
Termin rozpoczęcia 30 sierpnia 2004 zakończenia inwentaryzacji 1 września 2004 r.
Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam (komisję, zespół spisowy) w następującym składzie :
Grażyna Kuczys - przewodniczący
Agnieszka Stojek - członek
Natalia Kubacha - członek
4) Grażyna Magdziak - członek
Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
Inwentaryzację należy przeprowadzić w/g stanu na dzień 30 sierpnia 2004 zgodnie z planem inwentaryzacji stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą uproszczoną przez porównanie stanu księgowego ze stanem faktycznym. Porównań należy dokonać na wydrukach z programu Ewidencja środków trwałych i wyposażenia. W przypadku ewentualnych różnic sporządzone zostanie zestawienie różnic inwentaryzacyjnych.
Szkolenia i instruktażu komisji inwentaryzacyjnej dokona skarbnik gminy
(lub osoba przez niego upoważniona).
Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.
Zobowiązuję osobę prowadzącą ewidencję środków trwałych do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobę prowadzącą księgi inwentarzowe).
Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania opisowego z przebiegu inwentaryzacji do dnia 3 września 2004.
Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 3 września 2004 i dostarczenie do opinii Radcy prawnego i Skarbnika do dnia 3 września 2004.
Wójt
Załącznik do Zarządzenia Nr 209/2004
Wójta Gminy Widuchowa
z dnia 26 sierpnia 2004 r.
PLAN INWENTARYZACJI
Etap I - Przygotowanie inwentaryzacji
Lp |
Fazy czynności do wykonania |
Odpowiedzialny
(wykonawca) |
Szacunkowy termin zakończenia |
1 |
Wydanie zarządzenia |
Wójt |
26.08.2004 |
2 |
Przeprowadzenie szkolenia-istruktażu |
główny księgowy |
26.08.2004 |
3 |
Przygotowanie do inwentaryzacji poprzez:
a) uzgodnienie ewidencji pól spisowych z ewidencją księgową
b) przygotowanie (uporządkowanie) dokumentacji
c) uporządkowanie pól spisowych |
Osoby odpowiedzialne materialnie i księgowość |
27.08.2004 |
Etap II - przygotowanie inwentaryzacji
Lp |
Fazy czynności do wykonania |
Odpowiedzialny
(wykonawca) |
Szacunkowy termin zakończenia |
1 |
Zebranie oświadczeń wstępnych od osób odpowiedzialnych materialnie |
zespół spisowy |
30.08.2004 |
2 |
Zabezpieczenie ewidencji inwentaryzowanych składników |
zespół spisowy |
30.08.2004 |
3 |
Pobranie wydruków ewidencji księgowej do porównań. Wydruki winne być zaparafowane przez Skarbnika Gminy. |
Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej |
30.08.2004 |
4 |
Przeprowadzenie inwentaryzacji w miejscu |
zespół spisowy, osoby odpowiedzialne materialnie |
30.08-1.09.2004 |
7 |
Pobranie od osób odpowiedzialnych materialnie oświadczeń końcowych |
zespół spisowy |
1.09.2004 |
8 |
Przekazanie dokumentacji inwentaryzacyjnej (spisów, protokołów, oświadczeń) do księgowości |
zespół spisowy |
2.09.2004 |
10 |
Udostępnienie osobom odpowiedzialnym materialnie prowadzonej przez nich ewidencji |
zespół spisowy |
1.09.2004 |
12 |
Złożenie sprawozdań zespołów spisowych |
zespół spisowy |
3.09.2004 |
Etap III - wycena materiałów inwentaryzacyjnych, ustalenie, weryfikacja i rozliczenie różnic
Lp |
Fazy czynności do wykonania |
Odpowiedzialny
(wykonawca) |
Szacunkowy termin zakończenia |
2 |
Ustalenie i wycena różnic inwentaryzacyjnych |
komisja inwentaryzacyjna
księgowość |
3.09.2004 |
3 |
Wyjaśnienie okoliczności i przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych |
osoby odpowiedzialne materialnie |
3.09.2004 |
4 |
Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych |
komisja inwentaryzacyjna, zespoły spisowe, księgowość |
3.09.2004 |
5 |
Opracowanie sprawozdania komisji inwentaryzacyjnej z weryfikacji różnic z wnioskami co do sposobu ich rozliczenia |
komisja inwentaryzacyjna |
3.09.2004 |
6 |
Zaopiniowanie wniosków komisji inwentaryzacyjnej |
skarbnik, radca prawny |
3.09.2004 |
7 |
Decyzja o rozliczeniu różnic |
Wójt, kierownik jednostki |
3.09.2004 |
8 |
Ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie |
księgowość |
6.09.2004 |
9 |
Archiwizowanie dokumentacji inwentaryzacyjnej (5 lat) |
księgowość |
6.09.2004 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Gralak Data wytworzenia:
30 sie 2004
Osoba dodająca informacje
Mariusz Gralak Data publikacji:
30 sie 2004, godz. 12:10
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Gralak Data aktualizacji:
30 sie 2004, godz. 12:10