Zarządzenie Nr 203/2004 w sprawie sporządzania bilansu skonsolidowanego.
ZARZĄDZENIE Nr 203/2004
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 18 sierpnia 2004 r.
w sprawie sporządzania bilansu skonsolidowanego.
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości
( Dz.U. z 2002 roku Nr 76, poz. 694, z 2003 r. Nr 139, poz. 1324, Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 146, poz. 1546, Nr 145,
poz. 1535 ) i § 16 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 roku
w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych ( Dz.U. z 2001 r. Nr 153, poz. 1752 ) - zarządzam, co następuje :
§ 1. Konsolidacją obejmuje się bilans budżetu, sprawozdanie (bilans) jednostek budżetowych oraz sprawozdanie (bilans) zakładów budżetowych.
§ 2. Sprawozdanie jednostki dominującej obejmuje bilans z wykonania budżetu oraz bilans urzędu jednostki samorządu terytorialnego.
§ 3. Konsolidacji sprawozdań dokonuje się metodą pełną, polegającą na sumowaniu
w pełnej wartości poszczególnych pozycji bilansu zbiorczego jednostek budżetowych, bilansu budżetu i bilansu zbiorczego zakładów budżetowych oraz dokonaniu wyłączeń wzajemnych rozrachunków - należności i zobowiązań jednostek organizacyjnych objętych konsolidacją. Konsolidacji dokonuje się na arkuszu konsolidacji stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
Wyłączenia wzajemnych należności i zobowiązań dokonuje się na zestawieniu wyłączeń stanowiącym załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Dokonuje się rozszerzenia niektórych pozycji bilansu jak we wzorze skonsolidowanego bilansu stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 203/2004
Wójta Gminy Widuchowa
z dnia 18 sierpnia 2004 r.
Arkusz konsolidacji bilansów
Aktywa i pasywa wg poszczególnych pozycji bilansu |
budżet |
jednostki budżetowe |
zakłady budżetowe |
razem |
|
stan na 31.12.___ |
stan na 31.12.___ |
stan na 31.12.___ |
stan na 31.12.___ |
stan na 31.12.___ |
stan na 31.12.____ |
stan na 31.12.____ |
stan na 31.12.____ |
A. AKTYWA TRWAŁE |
|
|
|
|
|
|
|
|
I.Wartości niematerialne i prawne |
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Rzeczowe aktywa trwałe |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Środki trwałe |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Grunty |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Urządzenia techniczne i maszyny |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Środki transportu |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Pozostałe środki trwałe |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Inwestycje (środki trwałe w budowie) |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Środki przekazane na poczet inwestycji |
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Długoterminowe aktywa finansowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Akcje i udziały |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Papiery wartościowe długoterminowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Należności finansowe długoterminowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Wartość mienia zlikwidowanych jednostek |
|
|
|
|
|
|
|
|
B. AKTYWA OBROTOWE |
|
|
|
|
|
|
|
|
I. Zapasy |
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Należności i roszczenia |
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Należności niefinansowe krótkoterminowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. Należności finansowe krótkoterminowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Należności od budżetów |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Należności z tytułu dostaw i usług |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pozostałe należności |
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Środki pieniężne |
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Krótkoterminowe papiery wartościowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
C. ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE |
|
|
|
|
|
|
|
|
D. INNE AKTYWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
SUMA AKTYWÓW |
|
|
|
|
|
|
|