Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 124/2015 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 124/2015
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 26 października 2015 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.

1Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594, 1318, z 2014 r. poz. 379, 1072, z 2015 r. 1045) Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. Przeprowadzenie spisu z natury w następujących polach spisowych:
1) Urząd Gminy Widuchowa;
2) Ochotnicza Straż Pożarna w Widuchowej;
3) Ochotnicza Straż Pożarna w Krzywinie;
4) Ochotnicza Straż Pożarna w Ognicy;
5) Magazyn Obrony Cywilnej;
6) Świetlica wiejska w Rynicy;
7) Świetlica wiejska w Żelechowie;
8) Świetlica wiejska w Żarczynie;
9) Świetlica wiejska w Lubiczu;
10) Świetlica wiejska w Dębogórze;
11) Świetlica wiejska w Marwicach;
12) Świetlica wiejska w Pacholętach;
13) Świetlica wiejska w Ognicy;
14) Świetlica wiejska w Czarnówku;
15) Świetlica wiejska w Bolkowicach;
16) Świetlica wiejska w Kłodowie;
17) Magazyn sołectwa Widuchowa:

18) Pomieszczenie- łącznik szkoła-hala Krzywin.

§ 2. Spisem z natury należy objąć środki trwałe klasyfikowane w grupach 01-08 klasyfikacji środków trwałych (w przypadkach, w których możliwe jest zastosowanie spisu z natury), wyposażenie, maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie, rzeczowe składniki aktywów obrotowych (310), aktywa pieniężne z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych, papiery wartościowe (weksle, czeki, akcje, bony), składniki majątku będące własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla Urzędu Gminy, druki ścisłego zarachowania.

§ 3. Określa się terminy:
a) rozpoczęcie spisu z natury na dzień 09.11.2015;
b) zakończenie spisu z natury na dzień 14.12.2015.

§ 4. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam komisję inwentaryzacyjną, która przeprowadzi spis z natury druków ścisłego zarachowania oraz aktywów pieniężnych z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych, w następującym składzie:
1) Janina Stojek- przewodniczący;
2)Miskis Mariola - członek;
3) Sobczyńska Anna- członek.

Oraz zespoły spisowe:
Zespół spisowy Nr 1 do przeprowadzenia spisu z natury w magazynie OC (w tym także składników majątku będących własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla UG), garażu, środków trwałych klasyfikowanych w grupie I Klasyfikacji Środków Trwałych a także środków trwałych i wyposażenia znajdujących się poza siedzibą Urzędu Gminy, które nie zostały przypisane do przeprowadzenia spisu z natury pozostałym zespołom spisowym, w składzie:
1) Mirosława Kęcka - przewodnicząca;
2) Danuta Budkiewicz-Mokros - członek;
3) Krystyna Białek - członek.

Zespół spisowy Nr 2 do przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych i wyposażenia na I piętrze budynku Urzędu Gminy, środków trwałych i wyposażenia znajdujących się w polach spisowych Ochotniczych Straży Pożarnych oraz składników majątku będących własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla UG w składzie:
1) Mariusz Gralak - przewodniczący;
2) Halina Łoik - członek;
3) Monika Nowicka - członek.

Zespół spisowy Nr 3 do przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych i wyposażenia na II piętrze, parterze oraz poziomach niższych budynku Urzędu Gminy, świetlicach wiejskich: maszyn i urządzeń wchodzących w skład środków trwałych w budowie, oraz rzeczowych składników aktywów obrotowych (materiałów) w składzie:
1) Bogusława Siebert - przewodniczący;
2) Magdalena Łapińska - członek;
3) Izabela Ziemska- Walczak - członek.

Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
W przypadku gdy członek zespołu spisowego jest jednocześnie osobą odpowiedzialną materialnie za przedmiot spisowy, zobowiązany jest wyłączyć się ze spisu, a spisu z natury dokonają dwaj pozostali członkowie zespołu spisowego.

§ 5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 należy przeprowadzić na dzień 31.12.2015 r. (ustalenie stanu nastąpi przez dopisanie do lub odpisanie od stanu stwierdzonego drogą spisu z natury - przychodów i rozchodów, jakie nastąpiły między datą spisu z natury, a dniem 31.12.2015 r.).

§ 6. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy zostanie przeprowadzone dnia 27.10.2015 r.

§ 8. Inwentaryzacją w drodze potwierdzenia sald należy objąć składniki majątku, stosownie wymienione w obowiązującej instrukcji inwentaryzacyjnej. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stosuje się zasady ww. instrukcji.

§ 9. Inwentaryzacji składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują pracownicy referatu finansów w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
- środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony,
- grunty,
- powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,
- należności w tym udzielonych pożyczek,
- należności spornych,
- należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
- należności i zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych,
- wartości niematerialnych i prawnych,
- fundusze jednostki, fundusze specjalne i fundusze celowe,
- rozliczenia czynne i bierne.

§ 10. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§ 11. Zobowiązuję osoby odpowiedzialne materialne do uporządkowania majątku.

§ 12. Zobowiązuję osobę prowadzącą ewidencję mienia komunalnego do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobę prowadzącą księgi inwentarzowe).

§ 13. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 15.01.2016 r.

§ 14. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.01.2016 r. i dostarczenie do opinii Radcy Prawnego i Skarbnika do dnia 15.01.2016 r.

§ 15. Wyniki inwentaryzacji zatwierdzone przez Wójta winny być ujęte w księgach rachunkowych 2015 r.

§ 16. Harmonogram inwentaryzacji składników majątkowych stanowi załącznik do niniejszego załączenia.

§ 17. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do z124-15.doc (DOC, 46.50Kb) 2015-11-02 13:11:12 664
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
02 lis 2015

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
02 lis 2015, godz. 13:11

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
02 lis 2015, godz. 13:11