Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 109/2019 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 109 /2019
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 12 listopada 2019 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506; zm.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1309, poz. 1696 i poz. 1815), i art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351)Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. Przeprowadzenie spisu z natury w następujących polach spisowych:
1) Urząd Gminy Widuchowa;
2) Ochotnicza Straż Pożarna w Widuchowej;
3) Ochotnicza Straż Pożarna w Krzywinie;
4) Ochotnicza Straż Pożarna w Ognicy;
5) Magazyn Obrony Cywilnej;
6) Świetlica wiejska w Rynicy;
7) Świetlica wiejska w Żelechowie;
8) Świetlica wiejska w Żarczynie;
9) Świetlica wiejska w Lubiczu;
10) Świetlica wiejska w Dębogórze;
11) Świetlica wiejska w Marwicach;
12) Świetlica wiejska w Pacholętach;
13) Świetlica wiejska w Ognicy;
14) Świetlica wiejska w Czarnówku;
15) Świetlica wiejska w Bolkowicach;
16) Świetlica wiejska w Kłodowie;
17) Świetlica wiejska w Widuchowej

18) Pomieszczenie- łącznik szkoła-hala Krzywin.

§ 2. Spisem z natury należy objąć środki trwałe klasyfikowane w grupach 01-08 klasyfikacji środków trwałych (w przypadkach, w których możliwe jest zastosowanie spisu z natury), wyposażenie, maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie, rzeczowe składniki aktywów obrotowych (310), aktywa pieniężne z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych, papiery wartościowe (weksle, czeki, akcje, bony), składniki majątku będące własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla Urzędu Gminy, druki ścisłego zarachowania.

§ 3. Określa się terminy:
a) rozpoczęcie spisu z natury na dzień 15.11.2019,
b) zakończenie spisu z natury na dzień 20.12.219.

§ 4. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam komisję inwentaryzacyjną, która przeprowadzi spis z natury druków ścisłego zarachowania oraz aktywów pieniężnych z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych, w następującym składzie:
1) Agnieszka Jewsiej- przewodniczący;
2) Ewa Stefańska - członek;
3) Białek Krystyna- członek.

Oraz zespoły spisowe:
Zespół spisowy Nr 1 do przeprowadzenia spisu z natury w magazynie OC (w tym także składników majątku będących własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla UG), garażu, środków trwałych klasyfikowanych w grupie I Klasyfikacji Środków Trwałych a także środków trwałych i wyposażenia znajdujących się poza siedzibą Urzędu Gminy, które nie zostały przypisane do przeprowadzenia spisu z natury pozostałym zespołom spisowym, w składzie:
1) Justyna Stasiowska - przewodnicząca;
2) Elżbieta Zawadzka - członek;
3) Mariola Miskis - członek.

Zespół spisowy Nr 2 do przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych i wyposażenia na I piętrze budynku Urzędu Gminy, środków trwałych i wyposażenia znajdujących się w polach spisowych Ochotniczych Straży Pożarnych oraz składników majątku będących własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla UG w składzie:
1) Daniel Cieślak - przewodniczący;
2) Halina Łoik - członek;
3) Monika Kubiak - członek.

Zespół spisowy Nr 3 do przeprowadzenia spisu z natury środków trwałych i wyposażenia na II piętrze, parterze oraz poziomach niższych budynku Urzędu Gminy, świetlicach wiejskich: maszyn i urządzeń wchodzących w skład środków trwałych w budowie, oraz rzeczowych składników aktywów obrotowych (materiałów) w składzie:
1) Anna Rogalska - przewodniczący;
2) Wioleta Bugaj - członek;
3) Magdalena Kwiatkowska - członek.

Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
W przypadku gdy członek zespołu spisowego jest jednocześnie osobą odpowiedzialną materialnie za przedmiot spisowy, zobowiązany jest wyłączyć się ze spisu, a spisu z natury dokonają dwaj pozostali członkowie zespołu spisowego.

§ 5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 należy przeprowadzić na dzień 31.12.2019 r. (ustalenie stanu nastąpi przez dopisanie do lub odpisanie od stanu stwierdzonego drogą spisu z natury - przychodów i rozchodów, jakie nastąpiły między datą spisu z natury, a dniem 31.12.2019 r.).

§ 6. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy zostanie przeprowadzone dnia 12.11.2019 r.

§ 8. Inwentaryzacją w drodze potwierdzenia sald należy objąć składniki majątku, stosownie wymienione w obowiązującej instrukcji inwentaryzacyjnej. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stosuje się zasady ww. instrukcji.

§ 9. Inwentaryzacji składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują pracownicy referatu finansów w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
- środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony,
- grunty,
- powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,
- należności w tym udzielonych pożyczek,
- należności spornych,
- należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
- należności i zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych,
- wartości niematerialnych i prawnych,
- fundusze jednostki, fundusze specjalne i fundusze celowe,
- rozliczenia czynne i bierne.

§ 10. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§ 11. Zobowiązuję osoby odpowiedzialne materialne do uporządkowania majątku.

§ 12. Zobowiązuję osobę prowadzącą ewidencję mienia komunalnego do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobę prowadzącą księgi inwentarzowe).

§ 13. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 15.01.2020 r.

§ 14. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.01.2020 r. i dostarczenie do opinii Radcy Prawnego i Skarbnika do dnia 15.01.2020 r.

§ 15. Wyniki inwentaryzacji zatwierdzone przez Wójta winny być ujęte w księgach rachunkowych 2019 r.

§ 16. Harmonogram inwentaryzacji składników majątkowych stanowi załącznik do niniejszego załączenia.

§ 17. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do z109-19.doc (DOC, 47.00Kb) 2019-11-13 21:04:44 96
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
13 lis 2019

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
13 lis 2019, godz. 21:04

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
13 lis 2019, godz. 21:04