Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 432/2021 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa


ZARZĄDZENIE Nr 432/2021
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 17 listopada 2021 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa

Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 217, z 2020 r. poz.2123, z 2019 r. poz.1655, poz.55) oraz art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372, poz.1834) Wójt Gminy Widuchowa, zarządza co następuje:

§ 1. Przeprowadzenie spisu z natury w następujących polach spisowych:
1) Urząd Gminy Widuchowa;
2) teren niestrzeżony.

§ 2. Spisem z natury należy objąć:
1) środki pieniężne w gotówce znajdujące się w jednostce (kasa);
2) papiery wartościowe (weksle, czeki, akcje, bony);
3) środki trwałe;
4) pozostałe środki trwałe;
5) maszyny i urządzenia znajdujące się na terenie niestrzeżonym, z wyłączeniem nieruchomości;
6) maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie znajdujące się na terenie niestrzeżonym;
7) składniki majątkowe będące własnością obcych jednostek, powierzonych do używania dla Urzędu Gminy;
8) druki ścisłego zarachowania.

§ 3. Określa się termin:
1) rozpoczęcia spisu z natury na dzień 01.12.2021 r.;
2) zakończenia spisu z natury na dzień 31.12.2021 r.

§ 4. 1. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam Komisję Inwentaryzacyjną, będącą jednocześnie Zespołem Spisowym, która przeprowadzi spis z natury, w następującym składzie:
1) Anna Rogalska - przewodnicząca Komisji;
2) Justyna Stasiowska - członek;
3) Maciej Stefański - członek.
2. Osoby wymienione w ust. 1 ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.

§ 5. Inwentaryzację składników majątku w drodze spisu z natury, wymienionych w § 2 należy przeprowadzić na dzień 31.12.2021 r. Ustalenie stanu nastąpi zgodnie z art. 26 ust. 3 pkt 1 ustawy o rachunkowości.

§ 6. Arkusze spisowe zobowiązany jest pobrać przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy zostanie przeprowadzone dnia 25.11.2021 r. przez głównego księgowego.

§ 8. Inwentaryzacją w drodze potwierdzenia sald należy objąć składniki majątku, wymienione w obowiązującej instrukcji inwentaryzacyjnej. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stosuje się zasady ww. instrukcji.

§ 9. Inwentaryzacji składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują pracownicy referatu finansów w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
1) środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony;
2) gruntów;
3) powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów;
4) należności w tym udzielonych pożyczek;
5) należności spornych;
6) należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych;
7) należności i zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych;
8) wartości niematerialnych i prawnych;
9) funduszy jednostki, funduszy specjalnych i funduszy celowych;
10) rozliczeń czynnych i biernych.

§ 10. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§ 11. Osoby odpowiedzialne materialnie zobowiązane są do uporządkowania majątku oraz do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobą prowadzącą księgi inwentarzowe).

§ 12. Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 15.01.2022 r.

§ 13. Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe zobowiązany jest do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.01.2022 r. i dostarczenia do opinii prawnika i Skarbnika do dnia 15.01.2022 r.

§ 14. Wyniki inwentaryzacji zatwierdzone przez Kierownika jednostki podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego, na który była dokonywana inwentaryzacja.

§ 15. Za sprawny i terminowy przebieg inwentaryzacji odpowiada przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 16. Harmonogram inwentaryzacji składników majątkowych stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 17. Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy Widuchowa.

§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do z432-21.pdf (PDF, 94.28Kb) 2021-11-18 09:04:26 24
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
18 lis 2021

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
18 lis 2021, godz. 09:04

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
18 lis 2021, godz. 09:04