Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Widuchowa

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 261/2012 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.


ZARZĄDZENIE Nr 261/2012
WÓJTA GMINY WIDUCHOWA
z dnia 5 października 2012 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Widuchowa.

Na podstawie art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, Nr 165, poz. 1316, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 47, poz. 278, z 2011 r. Nr 102, poz. 585, Nr 199, poz. 1175, Nr 232, poz. 1378) oraz art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz.1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz.1241, z 2010 r. Nr 28 , poz.142 i poz. 146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 217, poz. 1281, Nr 149, poz. 887, z 2012 r. Nr 567)Wójt Gminy Widuchowa zarządza, co następuje:

§ 1. Przeprowadzenie spisu z natury w następujących polach spisowych:
1) Urząd Gminy Widuchowa;
2) teren niestrzeżony.

§ 2. Spisem z natury należy objąć środki pieniężne w gotówce znajdujące się w jednostce (kasa), papiery wartościowe (weksle, czeki, akcje, bony), środki trwałe, pozostałe środki trwałe oraz maszyny i urządzenia znajdujące się na terenie niestrzeżonym, z wyłączeniem nieruchomości, maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie znajdujące się na terenie niestrzeżonym, składniki majątkowe będące własnością obcych jednostek, powierzonych do używania dla Urzędu Gminy, druki ścisłego zarachowania.

§ 3. Określa się terminy:
a) rozpoczęcie spisu z natury na dzień 01.12.2012,
b) zakończenie spisu z natury na dzień 31.12.2012.

§ 4. Do przeprowadzenia spisu z natury wymienionych składników majątkowych wyznaczam Komisję Inwentaryzacyjną, będącą jednocześnie Zespołem Spisowym, która przeprowadzi spis z natury w następującym składzie:
1) Monika Chudy - przewodniczący;
2) Bogusława Siebert - członek;
3) Anna Sobczyńska - członek.

Osoby powołane na członków zespołu ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwie oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.

§ 5. Inwentaryzację składników majątku w drodze spisu z natury wymienionych w § 2 należy przeprowadzić na dzień 31.12.2012 r. Ustalenie stanu nastąpi zgodnie z art.26 ust.3 pkt 1 ustawy o rachunkowości (Dz.U.09.152.1223 z późn. zmianami).

§ 6. Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7. Szkolenie i instruktaż dla członków komisji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Gminy zostanie przeprowadzone dnia 23.11.2012 r. przez głównego księgowego.

§ 8. Inwentaryzacją w drodze potwierdzenia sald należy objąć składniki majątku, stosownie wymienione w obowiązującej instrukcji inwentaryzacyjnej. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji stosuje się zasady ww. instrukcji.

§ 9. Inwentaryzacji składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują pracownicy referatu finansów w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
a) środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony,
b) gruntów,
c) powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,
d) należności w tym udzielonych pożyczek,
e) należności spornych,
f) należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
g) należności i zobowiązań z tytułów publiczno-prawnych,
h) wartości niematerialnych i prawnych,
i) funduszy jednostki, funduszy specjalnych i funduszy celowych,
j) rozliczeń czynnych i biernych.

§ 10. Wyceny majątku dokona osoba prowadząca księgi inwentarzowe, bądź wyznaczony pracownik.

§ 11. Zobowiązuję osoby odpowiedzialne materialnie do uporządkowania majątku oraz do uzgodnienia stanu z ewidencją księgową (osobą prowadzącą księgi inwentarzowe).

§ 12. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji (spisu z natury) do dnia 15.01.2013 r.

§ 13. Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej przy współudziale osoby prowadzącej księgi inwentarzowe do sporządzenia protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji w terminie do dnia 15.01.2013 r. i dostarczenie do opinii Radcy Prawnego i Skarbnika do dnia 15.01.2013 r.

§ 14. Wyniki inwentaryzacji zatwierdzone przez Kierownika jednostki podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego, na który była dokonywana inwentaryzacja.

§ 15. Za sprawny i terminowy przebieg inwentaryzacji odpowiada przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 16. Harmonogram inwentaryzacji składników majątkowych stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 17. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik do z261-12.doc (DOC, 51.00Kb) 2012-10-15 09:24:46 890
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Gralak

Data wytworzenia:
15 paź 2012

Osoba dodająca informacje

Mariusz Gralak

Data publikacji:
15 paź 2012, godz. 09:24

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Gralak

Data aktualizacji:
15 paź 2012, godz. 09:24